A 85. Genfi Autószalonon a Suzuki Motor Corporation két tanulmányautót mutat be a világnak, az iK-2 és az iM-4 modellt. A két járműben új környezetbarát technológiák is debütálnak, így az új generációs platform, a csökkentett méretű, közvetlen befecskendezésű új Boosterjet turbós benzinmotor és az SHVS enyhe hibrid meghajtás.
A Suzukit a kisautók szakértőjeként ismerik. A Suzulight modell 1955-ös színrelépése óta a vállalat a különféle igények kiszolgálására egész sor gépkocsit gyártott. A kisautók fejlesztésében szerzett tapasztalatával a Suzuki olyan járműveket épített, amelyek forradalmi megoldásaikkal rendre többet nyújtottak a vásárlóknak, mint amit az ilyen méretű autóktól el lehet várni. A vállalat a jövő kisautóiról hasonlóképpen gondolkodik. Az iK-2 és az iM-4 két eltérő megközelítés jegyében született, ám – a sokféleség és a környezettudatosság hangsúlyozásával – mindkettő a modern kor értékeit hordozza.
• Az iK-2 modellt okos ferdehátú kisautónak építették meg az “Összebékített erők” elgondolás jegyében. Tartalmaz minden olyan elemet, amit egy ekkora kocsitól elvárhatunk: a formaterv, a kényelem, az irányíthatóság, a vezetési tulajdonságok, az üzemanyag-hatékonyság mind magas szinten, a kategória határait feszegetve jelenik meg ebben a járműben.
• Az iM-4 emblematikus összkerekes mini a képességek és az élmények kiterjesztését jelenti a kompakt járművek körében. Az “Adj formát az ihletnek” témára alkotott négykerék-hajtású kisautóban megtestesül mindaz a tapasztalat, amit a Suzuki a kisméretű összkerékhajtású kocsik fejlesztésében szerzett. A legkorszerűbb technológiák a jellegzetes formatervvel párosulva igazi inspirációt jelentenek az autó vezetőjének.
Innovatív zöldtechnológiák
A lehető legjobb környezeti teljesítmény a Suzuki termékfejlesztési stratégiájának kulcseleme. A megközelítés szíve a Suzuki Green Technology elnevezésű portfólió, amelyben az üzemanyag-megtakarítás, a tömegcsökkentés és egyéb környezeti technológiák következő generációs megoldásait fejleszti és kínálja vásárlóinak a Suzuki.
A Suzuki a jövő környezetbarát technológiáin munkálkodik a karosszériakiképzés, az erőátvitel hatékonysága és az energiagazdálkodás javításával. Mindez nemcsak a környezet védelme érdekében létfontosságú, hanem a járművek teljesítményét is növeli. A három cél elérésének kulcsa a könnyebb platform, a jobb hőhatásfokú motor és a hibrid hajtástechnológia, ami optimális módon van jelen az iK-2 és az iM-4 tanulmányban, s tovább növeli a teljesítményt a Suzuki szakterületének számító kategóriában, a kisautók között.
• A jármű alapteljesítményét új generációs, könnyű platform javítja
• A csökkentett méretű, közvetlen befecskendezésű Boosterjet turbómotor takarékosan bánik az üzemanyaggal és élményszerűvé teszi a vezetést
• Innovatív SHVS enyhe hibrid hajtást alkalmaz, amelynek része az integrált gyújtásgenerátor
Új generációs platform
A Suzuki új generációs platformját úgy tervezték, hogy a tömeg csökkentése mellett is hathatósan növelje a merevséget. Ehhez az kellett, hogy alapjaiban újratervezzék az alvázat és optimalizálják a jármű teljes kiképzését, ideértve az alvázra épített elemeket is. Mindezek eredményeképpen javul az üzemanyag-felhasználás hatékonysága, a biztonság, a jármű irányítása és stabilitása, valamint a zaj-vibráció-keménység jellemzői a teljes felületen. A fejlesztés nyomán a Suzuki jelenlegi négy platformját három váltja fel, a funkcionális elemeket modulárissá teszi. Így lehetővé válik, hogy – a gyorsan változó piaci igényeknek megfelelően – a Suzuki hatékonyabban vigye piacra újabb modelljeit. Az iM-4 és az iK-2 modell már az új platformot tartalmazza.
Az új egyliteres, közvetlen befecskendezésű Boosterjet turbómotor
A Suzuki újonnan fejlesztett egyliteres, közvetlen befecskendezésű Boosterjet turbómotorja takarékosan bánik az üzemanyaggal, miközben élményszerűvé teszi a vezetést. A fogyasztást a lökettérfogat csökkentésével mérsékelték, a teljesítmény és a nyomaték növeléséről a turbófeltöltő gondoskodik. Az üzemanyag-hatékonyságra és a masszív teljesítményre vonatkozó elvárások teljesítése mellett a motor elrendezésének optimalizálásával és különféle technológiák alkalmazásával a súlyt is sikerült csökkenteni, így a jármű megfelel a kisautók méretére és tömegére vonatkozó szigorú előírásoknak. Az iK-2 modellbe Boosterjet motor kerül.
Innovatív SVHS enyhe hibrid hajtásrendszer
Az SVHS betűszó a Suzuki okos hibridjárművét jelöli (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Az új enyhe hibrid meghajtási rendszer magában foglalja az integrált gyújtásgenerátort (ISG), rásegít a motor teljesítményére és hatékonyan nyeri vissza az energiát. Az iM-4 modellben SVHS lítiumion-akkumulátor dolgozik. Az újonnan fejlesztett integrált gyújtásgenerátorral párosulva a regeneratív fékrendszer ideális hibrid megoldás a kisautóknál: az üzemanyag-hatékonyság javítása mellett kordában tartja a méretet, a tömeget és a költségeket.
Globális eladások
A Suzuki a január–decemberi időszakban 2 877 000 járművet értékesített világszerte, ami 7 százalékos növekedés a megelőző évhez képest. Európában az értékesítés 199 571 járműre nőtt. A jövőben a Suzuki tovább bővíti jelentős ázsiai eladásait, kiemelten kezeli a fejlődő országok piacait, és Európában is növeli az értékesítést. Ennek érdekében olyan modelleket fejleszt és gyárt, amelyek megjelenésükkel, vezetési teljesítményükkel kielégítik ennek a rendkívül igényes piacnak az elvárásait, és a természeti környezet és a biztonság szempontjainak ismegfelelnek.
Európai eladások
A 2013-ban bevezetett S-Cross-t 2014-ben a Celerio követte, idén pedig a Vitara kerül forgalomba.
A Vitara 1988-ban debütált, azóta a típus irigylésre méltó reputációt szerzett magának stílusos városi megjelenésével. Mérete kompakt, könnyen kezelhető; épített utakon is kényelmes vezetni, miközben valódi terepjáró. Urbánus megjelenése, illetve városban és terepen egyaránt kiváló teljesítménye Európa nagy kedvencévé tette: 1 124 000 darabot adtak el belőle a mai napig. Ahogy a tavalyi Párizsi Autószalonon már látható volt, a Vitara újfajta szabadidő-autóként éled újjá: a vezető igényei és napjaink szükségletei szerint személyre szabható, miközben remek összkerekes teljesítményt és megbízhatóságot kínál, köszönhetően a Suzuki legújabb ALLGRIP négykerék-hajtási technológiájának és az autó fejlett biztonsági berendezéseinek. Az új modell forgalmazása most tavasszal kezdődik, az értékesítési terv 70 ezer autó. A Suzuki évente újabb modellt akar bevezetni Európában, a kiskocsik erényeit ajánlva az autózók figyelmébe.
Hozzászólások