Kreativitás, merészség, sőt időnként egy kis szemtelenség is: 95 éve ez a Citroen sikerreceptje. A történet idén tavasszal szimbolikus mérföldkőhöz ér, hiszen ekkor adja át a márka az 50 milliomodik fogaskerekes emblémával ellátott autót. A jól ismert logó lassan 100 éve az egyéni karakterű, kiemelkedően kényelmes, innovatív, sőt merész megoldásokat alkalmazó és élhető autók jelképe.
Világpremierek
Megújul a Citroen Berlingo Multispace
A Berlingo azóta, hogy megteremtette a kompakt egyterű fogalmát, mindig is kész volt modern és praktikus válaszokat a felhasználói kérdésekre. 1996 óta már 2,9 millió esetben. A Citroen Berlingo Multispace hosszú évek óta a tágas, sokoldalú, funkcionális útitárs mintapéldánya.
A megújuló Citroen Berlingo egyrészt továbbviszi a fő ütőkártyákat: könnyen átalakítható, tágas, kényelmes, jóül felszerelt – másrészt pedig újdonságokat is tartogat::
– modern : a dizájn karakteres, az arckifejezés határozott, de nem agresszív. Megújult a hűtőrács és a fényszórók elhelyezése, LED-es nappali fények kerültek az orr-részre. Két új karosszériaárnyalat is készül, az acélszürke és a mokkabarna.
– élhető : az utolérhetetlen Citroen-kényelmet kínálja. A Multispace verzió a Modutop® tárolórendszerrel, a tágas beltér komfortjával, az egymástól független három hátsó üléssel, a pakolást nagyban könnyítő nyitható hátsó szélvédővel, a haszongépjármű-változat pedig az Extenso® kabinnal és a három külön állítható első üléssel hódít. A beltér újdonsága a két új kárpitozás, a Quad és a Liberia.
– intelligens : csak hasznos technológiákat kínál. A 7 collos érintőképernyőn keresztül vezérelhető az autó valamennyi fontos berendezése, ráadásul kezeli a Mirror Screen funkciót is, azaz megjeleníthető rajta a rácsatlakoztatott mobiltelefon kijelzője, és használható minden – az utazás biztonságát nem veszélyeztető – alkalmazás. Az új Berlingo megkapja az Active City Brake nevű automatikus fékfunkciót, a tolatókamerát és a parkolássegítőt is. Az intelligens technológiák legújabb generációs, hatékony motorokkal egészülnek ki, melyek a vezetési élmény megőrzése mellett ügyelnek a mérsékelt fogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra is. A manuális váltóval szerelt BlueHDi 100 Stop & Start motorváltozat fogyasztása például csupán 4,1 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 109 g/km.
Berlingo Mountain Vibe tanulmány
Az új Berlingo tanulmány az XTR verzióból is ismert karosszéria-megerősítéseket kapott, nevezetesen a kerékjárati íveknél és az alvázon. A tetősíneket Pink árnyalatú szivacshuzat védi, de még a kiállítandó autóra szerelt hólánc is színes! A merész dekorációs elemek egyrészt vizuálisan is kiemelik a Berlingo Mountain Vibe Concept technológiai megoldásait, másrészt modernné és kifejezetten vidámmá teszik az amúgy robusztus világjárónak készült modellt.
A Berlingo Mountain Vibe concept beltere igazán funkcionális, de a – természetesen – Pink árnyalatú díszvarrás mégis derűssé, barátságossá teszi a puritán és masszív Liberia szövetkárpitot. Természetesen a tanulmányautóból sem maradhat ki a három különálló hátsó ülés és a Modutop® sem.
A nagy elvonulások hívei felfedezhetik a Berlingo hatalmas csomagterét is, amelyben kényelmesen elférnek a magashegyi sportokhoz szükséges felszerelések, legyen szó hegymászásról, snowboardozásról vagy hótalpas túrázásról.
Újdonságok
Megújuló Citroen C4
A kényelméért és minőségéért kedvelt modell a korszerűsítés jegyében most új világítást, hasznos technológiákat és új generációs motorokat kap. Még hangsúlyosabbá válik a modell kompakt limuzin volta, ami a vezetést és az utazást egyaránt élvezetessé teszi. Az elegáns dizájn, a mindenre kiterjedő kényelem és a kiváló menettulajdonságok természetesen továbbra is a Citroen alsó középkategóriás modelljének fő ütőkártyái maradnak.
A Citroen C4-ben bemutatkozó legfontosabb újdonságok :
- egyedi világítás, mely a LED égős nappali menetjelző lámpákkal szerelt fényszórókkal még kifejezőbbé teszi a gépjármű elejét, a 3D hatású lámpákkal pedig dinamikusabb jelleget kölcsönöz a hátsó résznek. Az utasteret új kárpitválaszték és a 7 colos érintőképernyő jóvoltából letisztultabb műszerfal teszi modernné.
- továbbra is kiemelkedő kényelem. A Citroen C4 egyik fő vonzereje a remek úttartás, amely a vezetési élményt sem csorbítja. A kiváló hangszigetelés, a kényelmes ülések, a masszázsfunkcióval rendelkező vezetőülés és az elektromos működtetésű árnyékolóval ellátott panoráma üvegtető még kényelmesebbé teszi az utazást. A 2,61 m-es tengelytávnak, az osztott hátsó üléspadnak és a kategóriában példátlanul nagy, 408 literes csomagtartónak köszönhetően a CITROËN C4 helykínálata is lenyűgöző;
- a berendezések használatát megkönnyítő hasznos technológiák, köztük a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer (ADML) és az összes média- és navigációs funkciót egyesítő 7 colos új érintőképernyő. A vezetést olyan berendezések segítik, mint a visszagurulás-gátló, az intelligens kipörgésgátló és a holttérfigyelő rendszer (SAM). A Citroen Connect Box jóvoltából pedig – a forgalmazó országtól függően – olyan interneten keresztül elérhető szolgáltatásokban lehet részünk, mint a helyzetbeméréssel egybekötött sürgősségi és assistance segélyhívás, a virtuális szervizfüzet vagy az Eco Driving szolgáltatás;
- a legújabb generációs motorok, melyeknél a vezetési élmény és az alacsony fogyasztás volt a fő szempont. A háromhengeres PureTech benzinmotorok és a BlueHDi dízelmotorok egyaránt teljesítik az Euro 6 szabvány előírásait.
Citroen C3 Picasso
A Citroen családi egyterűihez méltóan élhető és praktikus C3 Picasso stílusában mindig is volt valami, ami ellenállhatatlanul bájossá tette. Most ezen a vonzerőn emel egyet a márka a kétszínű tetőfényezéssel, amely a legmagasabb felszereltségi szinten lesz elérhető. A fekete fényezésű tetőt három karosszériaszínhez lehet majd választani: a gyöngyházfehérhez, az alumíniumszürkéhez és a Karma fantázianevű lila árnyalathoz. A hátsó oszlopot különleges lézergravírozás díszíti. Új motorok is érkeznek a kínálatba: a PureTech 110 (5,0l/100 km és 115 g/km CO2) és a BlueHDi 100 (3,9 l/100 km és 101g/km de CO2).
Friss modellkínálat
Citroen C4 Cactus
A Citroen C4 Cactus kellemeset a hasznossal ötvöző egyedi dizájnját letisztult, sallangmentes felületek, mindenfajta agresszivitástól mentes, töretlen vonalak fémjelzik. A karosszéria védelméről a crossoverek világát idéző hangsúlyos grafikai elemek gondoskodnak, köztük a világújdonságnak számító Airbump® betétek.
Az utastérben kiemelt szerepet kapott a helykínálat. A nagyobb férőhely érdekében például a tetőbe került az utasoldali légzsák (Airbag In Roof technológia).
A Citroen C4 Cactus-on 100%-ban digitális a vezérlőfelület, Park Assist rendszer, a visszagurulás-gátló, a Magic Wash, a Citroen Connect Box szolgáltatás, az online szolgáltatásokat nyújtó Citroen Multicity Connect portál vagy a még nagyobb kényelem érdekében speciális hővédelemmel ellátott panoráma üvegtető.
C4 Cactus Airflow 2L
A C4 Cactus Aisflow 2L valóságos ötletlaboratórium: minden eleme azt bizonyítja, hogy a Citroen-nél a szándék és a tudás is megvan ahhoz, hogy újabb és újabb megoldások kifejlesztésével válaszoljon az autózás jelenlegi és jövőbeni kihívásaira. Ilyen válasz ez a tágas, sokoldalú és vonzó megjelenésű C kategóriás modell, mely kevesebb mint 2 litert fogyaszt 100 km-en. Ezt az egyedülálló fogyasztási adatot a következőkkel sikerült elérni:
- a formaterv optimalizálásának köszönhetően 20 százalékkal javult az autó légellenállása,
- csökkentették a gördülési ellenállást (Tall&Narrow gumiabroncsok használatával),
- az autó még a szériaváltozatnál is könnyebb 100 kg-mal,
- a Hybrid Air technika alkalmazásával 30 százalékkal csökkent az üzemanyag-fogyasztás.
Új Citroen C1
Az új városi kisautó három- és ötajtós változatban és kétféle – limuzin és nyitható tetejű Airscape karosszériakivitelben – kapható. Az új Citroen C1 kényelmi szintjével is kimagaslik a kategóriájából. Kompakt méreteinek (mindössze 3,46 m hosszú), fürgeségének és könnyű irányíthatóságának köszönhetően mindenhol könnyen elfér, és gyerekjáték vele a manőverezés. Egyben kényelmes felfüggesztés és kifogástalan úttartás jellemzi.
A Citroen C1 fedélzetén a felhasználóbarát technológia jegyében egyszerűen használható berendezések teszik könnyebbé a hétköznapokat. Ilyen a 7 colos érintőképernyő vagy az ún. Mirror Screen technológia, amely lehetővé teszi az okostelefon alkalmazásainak megjelenítését és az érintőképernyőről történő vezérlését. Az új Citroen C1 kínálatában a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer, a tolatókamera és a nagyobb biztonságérzetet nyújtó Hill Assist visszagurulás-gátló is megtalálható.
Citroen C4 Picasso & Grand C4 Picasso 187 000 eladott autó
A Citroen C4 Picasso adui – letisztult, kifejező formaterve, dinamikus vonalvezetése és egyedi megoldásai – meggyőzték a közönséget. A C4 Picasso erősségei közé tartozik az EMP2 platform alkalmazásából fakadó vezetési kényelem és kifogástalan úttartás, valamint a minden utas által megtapasztalt kényelmes felfüggesztés, világosság és akusztikai jellemzők is. Említést érdemelnek még az olyan kényelmi berendezések, mint a 7 colos képernyő, a 12 colos nagy felbontású panoráma-képernyő, a Lounge csomag, az automata parkolássegítő Park Assist vagy a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer.
Technológia a kellemes közérzetért
A Citroen-t az autósok életének megkönnyítése vezérli, ezért a kreativitást és technológiai tudást olyan konkrét műszaki megoldások kifejlesztésére fordítja, amelyekkel nyugodtabbá válhat a vezetés, csökkenthetők a gépjárművek fenntartási költségei és az autózásból fakadó környezetterhelés.
Legújabb generációs motorok
Dízelmotorok: BlueHDi motorcsalád
A BlueHDi motorok innovatív és környezetkímélő kipufogórendszerrel rendelkeznek, mely egy oxidációs katalizátorból, egy SCR (Selective Catalytic Reduction) modulból és egy adalékanyagos részecskeszűrőből áll. A részecskeszűrő elé beépített SCR rendszer lehetővé teszi a kipufogógázok utókezelését és egyben a CO2-kibocsátás csökkentését. Ennek a technológiának köszönhető, hogy a 2015-ös Genfi Autószalonon egy mindössze 82 g/km CO2-kibocsátású C4 CACTUS BlueHDi 100 Stop & Start modell is bemutatkozhat.
Benzinmotorok: új PureTech motorok
A kisméretű, 3 hengeres új benzinmotorok jó hatásfokúak és gazdaságosak: azonos vezetési élmény mellett akár 25%-kal kevesebb CO2-kibocsátást garantálnak. Ez a motorgeneráció tette lehetővé többek között a 107 g/km CO2-kibocsátású új C4 PureTech 130 Stop & Start változat létrehozását.
THP 165 Stop & Start
Az új THP motor nem csupán erősebb elődjénél, de fogyasztásban és károsanyag- kibocsátásban is jobbat nyújt: megfelel az Euro6 normának is. Ez a motor most – hatfokozatú automata váltóval – a C4 Picassón mutatkozik be, amelyen vegyes használat esetén 5.6 l/100 km-es fogyasztásra és 130 g/km CO2-kibocsátásra képes.
EAT6: vadonatúj hatfokozatú automata váltó
Citroen Connect Box: helyzetbeméréssel egybekötött segélyhívás
A helyzetbeméréssel egybekötött sürgősségi segélyhívás funkció a gépjármű belsejében található „SOS” gomb megnyomásával vagy a gépjárművön érzékelt komolyabb ütközés nyomán automatikusan lép működésbe. Miután a telefonos operátor azonosította a járművet és meghatározta annak helyzetét, szükség esetén riasztja a megfelelő szolgálatokat.
A helyzetbeméréssel egybekötött assistance segélyhívás funkció a gépjármű segélyhívó gombjának megnyomásával, meghibásodás esetén vehető igénybe. Ekkor a rendszer a gépjármű állapotának előzetes diagnosztikáját, valamint az autó földrajzi helyzetét tartalmazó SMS-t küld a Citroen-hez, melynek alapján a telefonos operátor a lehető leggyorsabban gondoskodik a hibaelhárításról.
A szolgáltatás a C4 Cactus és a megújult C4 modelleken, Európa bizonyos országaiban működik.
Citroen Multicity Connect: fedélzeti alkalmazásokat tartalmazó portál
Hasznos és intuitív online szolgáltatások 3G modem segítségével elérhető portálja, amelyen keresztül olyan, közvetlenül a gépjárműre vonatkoztatott ergonomikus alkalmazások állnak rendelkezésre, mint a szállodakeresés, a legolcsóbb benzinkút megkeresése, szabad parkolóhely keresése stb., melyek használatát követően a navigációs rendszer veszi át az irányítást. A CITROËN Multicity Connect a Coyote Series® alkalmazás használatát is lehetővé teszi, amely az úton lévő potenciális veszélyekről értesíti a vezetőt.
Scan MyCitroen: ingyenes okostelefonos alkalmazás
Bizonytalan abban, hogyan is működik a gépjármű valamely eleme? Okostelefonjával beszkennelheti a kérdéses berendezést, majd ugyanott automatikusan hozzáfér a kezelési útmutatóhoz. Ez az alkalmazás a C4 Picasso és a C4 Cactus modell esetében áll rendelkezésre.
MyCitroen: személyes internetes felület
Ez a „mycitroen.fr” honlapról ingyenesen elérhető személyes felület megkönnyíti a gépjármű kezelését. A MyCitroen segítségével a gépjárműre vonatkozó valamennyi információ hozzáférhető: interaktív fedélzeti dokumentáció, a soron következő karbantartási teendők és a műszaki vizsga. Az oldalról a gépjármű online szolgáltatásaihoz is hozzáférhet, és a gépjárműben rendelkezésre álló berendezések használatát elmagyarázó videofilmek is rendelkezésre állnak. Végül a Citroen ügyfélszolgálattal való zavartalan kapcsolattartás biztosítása érdekében a MyCitroen pontban kedvenc Citroen kereskedése elérhetőségeit is megtalálja.
Link MyCitroen: ingyenes okostelefonos alkalmazás
A gépjárművel kapcsolatot teremtő alkalmazás. A „Környezettudatos vezetés” funkció segítségével az okostelefon a megtett útról és a fogyasztásról tájékoztat. A „Helymeghatározás” funkció arra szolgál, hogy odavezesse a sofőrt az autójához, ha már nem emlékszik rá, hol parkolt. Rendelkezésre áll még a „Navigáció folytatása” funkció is, amely a gépjármű leparkolása után tovább navigálja – immár gyalogosan közlekedő – tulajdonosát az úti céljához. Ezek a funkciók egytől-egyig megkönnyítik az előttünk álló út megtételét. A szolgáltatást jelenleg a C4 Picasso és a C4 Cactus kínálja.
Mirror Screen: másolat az okostelefonról
A Mirror Screen segítségével a gépjármű érintőképernyőjére másolható és ott kezelhető az (Android vagy iOS rendszerű) okostelefon tartalma: navigáció, címjegyzék, zene-lejátszás, SMS, webrádiók stb., valamint a vezetéshez hasznos és azzal összeegyeztethető minden egyéb alkalmazás.
A szolgáltatás az új C1 modell esetében áll rendelkezésre.
Autósport sikerek
A márka 2014 óta a FIA túraautó-világbajnokságán is indul, és az első év szép sikert hozott: a márka mind az egyéni, mind a csapatvilágbajnoki címet elhódította. Az Ázsiában és Latin-Amerikában is nagy nézettségnek örvendő bajnokság jó lehetőség a CITROËN számára a nemzetközi térhódításra.
A Citroen C-Elysée egy alsó-középkategóriás szedán, mely elsősorban olyan dinamikusan fejlődő piacokra készül, mint Latin-Amerika, a Földközi-tenger térsége, Kína vagy Oroszország. Népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint a kereskedelmi eredmények: két év alatt 100.000 példány talált gazdára belőle.
A 18 colos kerekeivel szinte az aszfaltra simuló C-Elysée WTCC lélegzetelállító látvány. Az áramlásterelővel ellátott lökhárító remekül kiemeli a hűtőrácsba integrált márkaemblémát. A megnövelt első és hátsó sárvédők tovább fokozzák a gépkocsi sportos karakterét, a hátsó légterelőszárny pedig szinte a versenypályához ragasztja az autót.
A motorháztető alatt 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű turbómotor bújik meg. A nagyobb turbófeltöltő révén az autó teljesítménye a 380 lóerőhöz közelít. A motor az első kerekeket hajtja, az áttételt hatsebességes szekvenciális váltó biztosítja.
Hozzászólások