Címkék: Genfi Autószalon | Renault

2015. március 08. vasárnap, 13:43

 

A sikeres Captur bemutatkozó Renult Kadjar crossoverrel a Renault új lendületet ad a termékpalettájának. A Renault Kadjar új látásmódot hoz a crossoverek folyamatosan fejlődő és népszerű szegmensébe.

A Kadjar egy jelentős állomás azon az úton, amelyet járva a Renault csoport folyamatosan újítja meg termékválasztékát, hogy új piacokat és új ügyfélkört hódítson meg.




A Renault-választék átlagos életkora így a 2012-es 4,8 évről mára 4,2 évre csökkent és 2015 végére 3,7 év lesz.
2014-ben minden 5 eladott autóból 1 crossover volt, így a szegmens részesedése Európában 23%, Kínában pedig 26% lett. A konszern növekedése szempontjából tehát kulcsfontosságú, hogy ezt a szegmenst használja ugródeszkának az új piacokra való betöréshez.

A Renault Koleos után a Captur volt a második modell, amely a Renault crossover-választékában megjelent. A praktikus és innovatív autó a B-szegmens élére ugrott, 178 000 forgalomba helyezett darabbal.
A Renault a Kadjart a C szegmensbe pozícionálta. A crossover formája egyben robusztus és elegáns. A lángvörös fényezés veszélyesen csábítóvá teszi a bevezetés első pillanatától kezdve a Kadjart.

Atlétikus és harmonikus külső
A Renault Kadjar három halmaz közös metszetében helyezkedik el: ez a C-kategóriás crossover egyesíti magában az SUV-k, az ötajtós berline és a kombi karosszériák főbb elemeit.
A Kadjar a génjeiben hordozza a Captur koncepció alapgondolatát és egy cseppnyit a DeZir szellemiségéből. A Captur a „Felfedezés” szirom a Renault dizájnstratégiájában, vagyis a dinamizmus, a robusztus tartósság és a kaland érzése, míg a DeZir a „Szerelem” szirma. Ez utóbbi jeleníti meg az érzéseket, és egyfajta érzékiséget. A Kadjar bemutató színe a Renault már jól ismert Lángvörös fényezés lesz, ami a szenvedélyt testesíti meg a csoport modelljein.
A Captur nagytestvére új, friss hangulatot hoz a crossoverek világába, hiszen szakít az eddigi dizájn-trendekkel. A Renault Kadjar személyisége igazán csábítóra sikeredett.

Az új Renault Espace új piacokat hósít meg
A Renault zászlóshajója az Espace gyökeres változásokon ment keresztül. A legújabb generáció vonalai ötvözik a crossoverek szélességét az elegáns megjelenéssel. A tavalyi Frankfurti szalonon bemutatott Initiale Paris koncepcióautó ötleteit nagyban átvevő új Renault Espace is bemutatkozott.



Természetesen nem hiányozhatnak azok az elemek, amelyek az elmúlt 30 évben az Espace-t a piac legismertebb egyterűjévé tették: hatalmas tér, lendületes formák öt vagy hét üléssel konfigurálhatóan. Az előző generációhoz képest a 250 kg-s súlycsökkenés a fogyasztásnak és a menetdinamikának is jót tett. Az új Renault Espace ezeken túl a Renault már megszokott elveihez ragaszkodva, innovációk egész tárháza lett, ilyen pl. a Renault Multi-Sense® rendszer, vagy a 4Control®.

Azzal, hogy az egyterűek klasszikus stílusát a crossoverek dinamizmusával ötvözi, az új Espace markáns jelenség. 4,85 méteres hosszával, (5 vagy 7 üléses konfigurációban) és 1,68 méteres szélességével (ez 63 mm-el keskenyebb, mint a jelenlegi Espace, valamint széles övvonalával biztonságot sugall. A nagy – 2,88 méteres – tengelytáv (amely 16mm-el hosszabb a jelenlegi Grand Espace-nál) nem csak a belső teret változtatja meg, de a vezetés élményét is gyökeresen javítja.

A külső formaterv aerodinamikai hatásosságát is mutatják a Cx: 0,30 és az SCx: 0,845 m2 értékei.
A „függő” középkonzol és a „shift-by-wire” EDC váltó kezelőszervei könnyed hatást keltenek az új Espace utasterében. Az elektromos parkolófék és a Multi-Sense® rendszer gombjaival, valamint az R-Link 2 8,7”-os képernyőjével teljesedik ki a „pilótafülke” high-tech felszereltsége.
A Captur-ből már ismert Easy-life fiók, amely az Espace-ban 12 literes csak egy, az utastér számtalan rakodóhelye közül, a csomagtér pedig már az 5 üléses változatban is 660 literes. A második üléssorban a lábtér 308 mm-es, így minden utas kimagasló kényelmet élvezhet.
Az Initiale Paris verzióban az ülések 10 paramétere állítható (ebből 8 elektromosan), így mindenki az ideális üléspozíciót állíthatja be magának.


A Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy, A Trophy család legújabb tagja
A Clio R.S. 2005-ös bemutatkozása óta a Trophy márkajelzés egybeforrt a stílusos, exkluzív és egyben nagyteljesítményű sportos modellekkel. A Mégane R.S. Trophy 2014-es bemutatkozása után a Clio R.S. 220 EDC Trophy hasonló szellemiséggel lép a piacra, és a Renault Sport szenvedélyének és versenyzés iránti magas szintű elkötelezettségének lesz az igazán sportos nagykövete.



A Clio R.S. még erősebb, még sportosabb
Motor: Köszönhetően a motor átdolgozott karakterisztikájának, 10%-al erősebb lett, és 40 Nm-nyi extra nyomatékkal rendelkezik. Nagyobb turbót kapott és a levegőbeömlőt úgy terveztük át, hogy csökkentse a nyomásveszteséget. A kipufogórendszer megfelel az Euro 6 normáknak.
- A maximális teljesítmény 220 LE lett, 6 800 fordulat / percnél
- A maximális nyomaték 260 Nm-re emelkedett (ez 20 Nm-nyi növekedés), de 280 Nm is elérhető, köszönhetően a „torque boost” funkciónak a negyedik és az ötödik sebességfokozatokban.
- Az Euro 6 környezetvédelmi normának történő megfeleltetés eredményeképpen az autó CO2 kibocsátása 6 grammal lett alacsonyabb, így 138 g/km*.

Újragondolt EDC váltó: a sebességváltás akár 30%-al gyorsabb
- A lefelé váltás reakcióideje csökkent, mert a kormányon lévő váltófülek útja rövidebb lett
- „Sport” módban még rugalmasabb lett az autó, hogy a versenypályán kívül is élvezetesebb lehessen a vezetés
- A Stop & Start rendszer „Normál” módban aktív, de „Sport” és „Verseny” módban automatikusan inaktív lesz
    Alacsonyabb, merevebb Trophy alváz: A Clio most elöl 20 mm-el, hátul pedig 10 mm-el lett alacsonyabb. Hidraulikus gátlók és finomabb csillapítók veszik fel az út egyenetlenségeit.
    Ultra gyors kormányzás: az új, gyorsabb kormányáttételnek köszönhetően (14,5:1-ről 13,2:1 –re csökkent), a kormányzás még precízebb és hihetetlenül közvetlen lett
    Abroncsok: A Clio R.S. 220 Trophy EDC nagyteljesítményű 205/40R18-as Michelin Pilot Super gumikkal van felszerelve.
*Fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok az NEDC előírásoknak megfelelően

Szinek és felszereltségek
Sportos kiállás:
- Az új, Gyöngyfekete matt fényezés (amely fényes fekete tetővel is elérhető) tovább bővíti a Gleccserfehér, Mélyfekete, Lángvörös és Szíriusz sárga színekből álló palettát
- 18” „diamond effect” RADICAL felnik
- „Trophy” címke az első légterelőn, az ajtókon, valamint egyedileg számozott küszöbök

Felszereltség:
- Bőrkormány
- „Trophy” belső csomag: fűtött bőrülések beépített fejtámlával, karbon mintázatú légbefúvó keretek, ajtófogantyúk és sebességváltó-talapzat. Az eloxált piros helyett szaténfényű krómbetéteket kaptak a levegőbefúvók.
- Opcióként elérhető a Clio R.S. 220 EDC Trophy-ban az R.S. Monitor fedélzeti telemetria. Rengeteg hasznos és szórakoztató funkciója mellett a pilóta a gázpedál érzékenységét 5 fokozatban állíthatja be.

A Clio R.S. 220 EDC Trophy egy olyan sorszámozott limitált széria, amely az ár – teljesítmény viszonylatban is kimagasló. Olyanoknak ajánljuk, akik magas elvárásokat támasztanak egy sportautóval szemben, szeretnek pályanapokra járni, és akik szeretnének a Renault Sport hatalmas tapasztalatának segítségével igazán sportos élményeket.
A Clio R.S. 220 EDC európai forgalmazása 2015 júniusában kezdődik.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER