Címkék: 2014 | Genf autószalon | Juke RS | Nismo | Nissan

2014. március 11. kedd, 10:44

 

A Nissan Nismo legendája egy újabb európai piacra szánt  modellel folytatódik. Az új Juke modellcsalád csúcsának számító Nismo RS közvetlenül a márka zászlóshajójaként emlegetett Nissan GT-R Nismo után, a 2014-es Genfi Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek.

A jelenlegi - rendkívül népszerű - Nissan Juke Nismo modellre épített, nagyobb teljesítményű, feszesebb futóművel és erősebb fékekkel rendelkező, magas felszereltségű, új Nissan Juke Nismo RS a piac legsikeresebb kompakt suv-jának extrém változata.

Az összes többi Nismo modellhez hasonlóan az RS változat formáját, aerodinamikáját és műszaki megoldásait is az autósportban szerzett tapasztalatok alapján tökéletesítették, hogy egy olyan közúti autót alkossanak, amely versenypályákra jellemző teljesítményt és kezelhetőséget biztosít vezetőjének.



A Nismo RS korszerű, 1.6 literes DIG-T motorjának teljesítménye az áthangolásnak köszönhetően 200-ról 218 lóerőre (147 kW-ról 160 kW-ra) nőtt, míg a kétkerék-meghajtású, manuális sebességváltóval felszerelt változatok nyomatéka az egyébként is impozáns 250 Nm-ről 280 Nm-re növekedett. Annak érdekében, hogy a futómű gond nélkül képes legyen a megnövekedett nyomaték átvitelére, a kétkerék-meghajtású modellek első kerekeit egy részlegesen önzáró differenciálművel szerelték fel.
A nyomatékátirányító rendszerrel és a Nissan XTronic sebességváltójával rendelkező, 250 Nm-es nyomatékú, négykerék-meghajtású változatok esetén nincs szükség a részlegesen önzáró differenciálműre. A nyolcfokozatú manuális üzemmóddal is rendelkező XTronic modelleken immár alapfelszereltségként a kormánykeréken elhelyezett váltófülekkel lehet váltani a fokozatok között.

A megnövekedett teljesítmény mellé mostantól még jobb motorhang társul, az áthangolt kipufogórendszer ugyanis sportosabb motorhangot biztosít.
 A nagyobb motorteljesítményhez kapcsolódó további fejlesztések között megemlíthető, hogy a torziós merevség növelése érdekében a karosszériát néhány kiemelkedően fontos helyen megerősítették, míg a tökéletesített fékrendszer forszírozott használat mellett is az eddiginél kevésbé hajlamos a kifáradásra - az első féktárcsák átmérője 296 mm-ről 320 mm-re nőtt, míg a hátsó féktárcsák mostantól hűtött kivitelűek. A futóművön végzett változtatásokat a módosított rugózási és lengéscsillapítási beállítások teszik teljessé.



A Juke Nismo RS változatot a piros féknyergek és elöl-hátul egy-egy diszkrét „RS" embléma különbözteti meg a többi modelltől. A belső térben az RS logó a fordulatszámmérőn látható, míg a műszerpanelt egyedi velúr kárpitozás borítja. Az utastér hangulatát a váltókaron/váltófüleken és a középkonzolon látható, szokatlan vízmintás textúra teszi különlegessé.

Az RS változathoz rendelhető opciós felszerelések között megtalálhatók a különleges Recaro „kagylóülések", xenon fényszórók, a Nissan 360 fokos parkolókamerája és az Aktív Biztonsági Pajzs, melynek része a Sávelhagyás-jelzés, a Holttér figyelés és a Mozgó tárgyak észlelése, ami hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a potenciális ütközések elkerülésére.
A Juke Nismo RS három (White Pearl, Black Metallic vagy Silver Grey) külső színben és egy kifejezetten ehhez a modellhez kifejlesztett belső dizájnnal rendelhető, melynek uralkodó színe a fekete.

Az áramvonalas Nismo RS alacsonyabb első és hátsó lökhárítói, a szélesebb sárvédők és küszöbök, valamint a krómozott, sötét, V alakú (a Nissan új arculatát képviselő) díszrács és a hátsó ajtó spoilere hatékonyabban szabályozzák a légáramlást. A versenypályán szerzett tapasztalatok alapján kifejlesztett aerodinamikai kiegészítők a légellenállás növelése nélkül csökkentik a karosszériára ható első és a hátsó felhajtóerőt.
A piros tükörborítás és az autó alsó részét keretező, hajszálvékony piros csík a Nismo tipikus jegyei közé tartoznak. A látványt az autó elején lévő, alsó levegőbeömlő nyílásokba integrált, új LED-es nappali menetfények teszik teljessé, míg az esztétikus 18 colos könnyűfém keréktárcsák kihangsúlyozzák az új Juke határozott megjelenését.
 
A Nismo-jegyek a belső térben is jól láthatók: a sportos kormánykerék, a pedálok, a műszerek, a sebességváltó kar és az ajtóbetétek egytől egyig ezt a hangulatot sugallják. A különleges, velúr kárpitozású, piros varrású Nismo sportülések kanyarodás közben is tökéletes tartást és kényelmet biztosítanak.

Az új Juke modellcsalád egészét érintő változtatásokból természetesen a Nismo RS változat is profitál. A leginkább szembetűnő változtatások közé tartoznak az áttervezett felső lámpák, a módosított, „bumeráng alakú" hátsó lámpák és a LED-es irányjelző csíkokat is magukba foglaló külső tükrök.

Hatalmas teljesítménye ellenére a Juke Nismo továbbra is egy rendkívül praktikus jármű. Áttervezett alakjának köszönhetően például a kétkerék-meghajtású változatok csomagterének befogadóképessége 40 százalékkal nőtt, a kétfokozatú padlóval és a lehajtható hátsó ülésekkel pedig az autó az eddiginél is rugalmasabban kihasználható.
Az új Juke Nismo RS változat további részleteit az év folyamán teszik közzé.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER