2013. szeptember 12. csütörtök, 11:38

 

Öt Mercedes-Benz világpremier az innováció jegyében a 2013-as Frankfurti Nemzetközi Autószalonon – és mindegyikük tökéletesen testesíti meg a Mercedes jellegét; az új GLA, amely a csillagos márka első kompakt SUV-ja, valamint az új S-osztály négy modellje.

A Mercedes jelenlétének a frankfurti autókiállításon a vadonatúj S-osztály Coupé koncepcióautó az érzelmi középpontja. Ez a négyüléses kupé hagyományosan a Mercedes típusválasztékának csúcspontján áll.

mercedes-s-class-coupe


mercedes-s-class-coupe-muszerfal


“Az S-osztály Coupé koncepcióautó az S-osztály élvezetének legszebb módja” - mondta Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke és a Mercedes-Benz Cars vezetője. Kifejező megjelenésével, érzékekre ható letisztultságával jól tükrözi a márka designfilozófiáját, exkluzív felszerelése modern és kényeztető. A sorozatgyártású kivitel piaci bevezetését jövőre tervezik. Dr. Zetsche: “Még nem árulhatunk el minden részletet, de nagy ovációt kelt majd, az biztos!”

S 500 Intelligent Drive
Az S 500 Intelligent Drive kísérleti autóval a Mercedes-Benz azt bizonyítja, hogy országúton és városi forgalomban is lehetséges az autonóm (önvezető) autózás. A jármű több mint száz kilométeres útja Mannheimből Pforzheimbe pontosan követte a bátor Bertha Benz utazását, aki éppen 125 évvel ezelőtt vállalkozott az első távolsági autótúrára.
A Rajna/Neckar agglomeráció forgalmában nagyon bonyolult helyzeteket oldott meg önállóan az önvezető S-osztály – gyalogosok, kerékpárosok, jelzőlámpák, körforgalmak és villamosok között. Ezt az áttörést az teszi igazán érdekessé, hogy nem volt szükség hozzá szuper-drága különleges technikára, csupán a sorozatgyártás küszöbén álló megoldásokra, vagy olyanokra – mint például az Intelligent Drive csomag –, amelyek máris rendelhetők az új E- és S-osztályhoz.

mercedes-s-500-intelligent-drive


Dr. Zetsche: “Az S 500 Intelligent Drive ugyanolyan szenzorokat használ, mint amelyek az S-osztályban kapható, csak többet. Ezekkel rengeteg információt gyűjt be a közlekedési helyzetekről. Olyan, mintha állandóan gyors-sakkot játszana, csakhogy ezredmásodpercek alatt lép, tucatnyi ellenféllel szemben. Az úton ugyanis jóval több figura mozog, mint a sakktáblán.”

Az S 500 Intelligent Drive mérföldkő az önmagától mozgó járműtől (automobil) az önvezető (autonóm) autóig vezető úton. “Az új S-osztály az első, amely önállóan tud közlekedni zsúfolt forgalomban” - mondja Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler kutatási igazgatója és a Mercedes-Benz Cars fejlesztési vezetője. “Elsőként akarjuk sorozatban gyártani az önvezető autót. Személyes becslésem szerint ez még az évtized vége előtt megvalósul a Mercedesnél.”

Új Mercedes S 500 Plug-in Hybrid
Az S 500 Plug-in Hybrid, a harmadik hibridmodell az S 400 Hybrid és az S 300 BlueTEC Hybrid mellett. Szabvány szerinti fogyasztása csupán 3.0 liter/100 kilométer, CO2 emissziója kilométerenként 69 gramm. A kívülről tölthető akkumulátor és a 80 kW-os villanymotor körülbelül 30 kilométeren tesz lehetővé zéró emissziójú autózást. Ehhez járul az új 3.0 literes V6-os biturbó motor (245 kW/333 LE). Piaci bevezetése jövőre várható.

Mercedes-Benz S 63 AMG

Az új S 63 AMG minden idők legdinamikusabb S-osztályaként áll Frankfurt rivaldafényébe, mint a luxuskategória legnagyobb teljesítményű tagja, kiváló vezethetőséggel, könnyű felépítéssel és nagyfokú hatékonysággal. Szíve az AMG 5.5 literes V8-as biturbó motor, amelynek teljesítménye 430 kW (585 LE), nyomatéka 900 Nm.
A következetesen könnyűszerkezetes építésű S 63 AMG súlya 100 kilogrammot elérő mértékben csökkent a korábbihoz képest. Fogyasztása 10.1 - 10.3 liter per 100 kilométer. Első ízben ehhez a típushoz kapható a teljesítményorientált AMG 4Matic összkerékhajtás.

mercedes-s-63-amg


Az új Mercedes-Benz GLA

Az új GLA-val a kompakt SUV szegmensbe lép be a Mercedes-Benz, folytatva offenzíváját a kompakt prémiumautók növekvő piacán. A GLA teljessé teszi a Mercedes-Benz átfogó SUV-kínálatát, amely öt modellcsaláddal (GLA, GLK, ML, GL and G) a legszélesebb az európai prémiumgyártók körében, ugyanakkor már a negyedik a márka öt új kompakt kocsija közül.
A GLA ügyesen manőverezik a városban, fürge az országúton, dinamikus és hatékony az autópályán (alaktényezője 0.29). Ez az első Mercedes SUV, amelyhez opció az új generációs, teljes mértékben variálható nyomatékelosztású 4Matic összkerékhajtás.

mercedes-gla-frankfurti-autoszalon


“Sivatagba, sárba és meredek emelkedőkre van két telivér terepjárónk, az Unimog és a G-osztály” - mondja Dr Zetsche. “Ráadásul mindenféle szabad levegős aktivitáshoz kínál megoldást a GL, az ML és a GLK. Most pedig csatlakozik hozzájuk az új GLA, a Mercedes választék túrabakancsa.”

A benzinmotorok spektruma a GLA 200 1.6-os és 2.0 literes kivitelétől (115 kW; 156 LE) a GLA 250-ig terjed (155 kW; 211 LE). Kapható két dízel is, a GLA 200 CDI (100 kW; 136 LE; 300 Nm) és a GLA 220 CDI (125 kW; 170 LE; 350 Nm). A GLA november végétől rendelhető meg, és jövőre kerül a kereskedésekbe.




  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER