2013. szeptember 11. szerda, 12:43

 

Az új Nissan X-Trail a 2013-as Frankfurti Autószalonon tartotta meg a világpremierjét. A Nissan elismert négykerék-meghajtású tradícióira épülő új X-Trail átértelmezi a kompakt szabadidőautók szegmensét.

A modell amerikai verziója, a Rouge, a Nissan/Renault együttműködésének keretein belül kifejlesztett Common Module Family (CMF) platform architektúrára épül. Gyorsan növekvő, globálisan nagy volumenű modellként a tervek szerint világszerte 190 országában lesz elérhető.

Az új X-Trail megőrizte, sőt tovább erősíti az elődmodell méltán elismert terepjáró képességeit, ugyanakkor a Nissan piacvezető crossover modelljeiből (Qashqai, Juke, Murano) merítve egy bármilyen útviszonyok között használható, egyedi, sokoldalú és modern családi autót hozott létre a vásárlóknak.

uj-nissan-xtrail


Az új X-Trail az előző generáció masszív és kiforrott konstrukcióját a crossoverek stílusával és hatékonyságával, izgalmas formavilággal, innovatív technológiával és kényelemmel ötvözi, és ezzel új mércét állít fel a C-szegmensbe tartozó szabadidőautók egyre erősebb versenyt diktáló piacán.

A Nissan számára rendkívül fontos - és számos piacon forgalmazott - X-Trail-t világszerte kilenc különböző helyen fogják gyártani; a vállalat a mai bemutatóval egyidejűleg hozza nyilvánosságra a különféle piaci változatokat. A világpremiert követően az új X-Trail piaci bevezetése 2014 első negyedévében indul, a globális értékesítés pedig 2014 júliusában veszi kezdetét. Az X-Trail elődje a vállalat történetének egyik legnagyobb darabszámban értékesített modellje volt, és a tervek szerint az új változat is jelentősen hozzájárul majd a Nissan Power 88 névre keresztelt középtávú (2011 és 2016 közötti időszakot átfogó) üzleti tervének teljesítéséhez.


Dizájn

Az új X-Trail formatervének megalkotásakor a fő cél az volt, hogy a modern crossoverek lendületes, stílusos vonalait egyesítsék a szabadidőautók jellegzetes, robusztus megjelenésével. Az X-Trail előző generációjának masszív, szögletes vonalvezetését az új modellnél egy prémium jellegűbb és dinamikusabb formavilág váltotta fel.

A markáns, erőteljes vonalakat egyedi elegáns ívek és magasan futó kerékjáratok keretezik, és a karosszéria számos pontján megfigyelhetők a Nissanra jellemző formajegyek, mint például a bumeráng alakú hátsó lámpák, a nappali LED menetfényekkel kiegészített markáns fényszórók és a jellegzetes alakú D-oszlop. A magasabb felszereltségű modellekhez alapfelszereltségként LED fényszórók járnak (amelyekben a tompított és a távolsági fényt egyaránt diódák szolgáltatják). A 19 colos könnyűfém keréktárcsák tovább javítják az új X-Trail vonzó megjelenését.




Beltér
A belső térben a prémium atmoszféráról a króm díszítések és a szabályos formájú fémes és zongoralakk-fekete betétek gondoskodnak.  A feláras extrák között különleges szövetkárpitozás, valamint teljes bőrkárpitozás is megtalálható, színben kontrasztos varrással. A tágas utastérben kényelmes ülések várják az utasokat, és opcióként két további ülés beépítésével a férőhelyek száma hétre növelhető.




A praktikus megoldások között megemlíthetők a csaknem 80 fokban nyíló hátsó oldalajtók, amelyek nemcsak kényelmesebb be- és kiszállást biztosítanak, hanem jelentősen megkönnyítik a gyermekülések be- és kiszerelését.  A megnövelt tengelytávnak köszönhetően a középső üléssorban több hely jut az utasok lábának, az új első ülések pedig jobban formázott üléstámlával rendelkeznek.

A csomagtér növelése érdekében a középső sorban lévő ülések ledönthetők és elcsúsztathatók, a hétüléses kivitelekben pedig a harmadik sorban lévő ülések lebillenthetők.
A praktikus kiegészítők közé tartozik az ülések között elhelyezett, nagyméretű tárolódoboz is, amelyben egy külön tálca található. A dobozban kényelmesen elfér egy iPad vagy egy 10 hüvelykes táblagép,.

Az új X-Trail intelligens és kettős csomagtérpadlója rugalmas tárolási lehetőségeket kínál, tovább fokozva ezzel az előző modell legendás sokoldalúságát. A raktér egy kézzel, egyetlen mozdulattal felső és alsó rekeszekre osztható. A raktérpadló a legfelső állásában akár 10 kg, legalsó helyzetében akár 75 kg csomag elhelyezésére alkalmas.   A megosztott csomagtér alsó részében a tulajdonos elhelyezheti például a babakocsit vagy a nagyobb tárgyakat, ugyanakkor a felső részen egy jól kihasználható tárolófelületet kap a kisebb tárgyak szállítására.
A távvezérlésű elektromos csomagtérajtónak köszönhetően a csomagtér minden eddiginél egyszerűbben elérhető.
A tervezés eredménye egy progresszív külső megjelenésű autó, amely tágas, praktikus és csúcsminőségű belső teret rejt.




Technológia

Az új X-Trail a forgalmazás jövő évi megkezdésekor a piacon elérhető egyik legkorszerűbb autó lesz.  A folyamatos online kapcsolatot biztosító X-Trail az első olyan modell, amelyet a NissanConnect integrált navigációs, információs és szórakoztatórendszer új generációjával szereltek fel. Az X-Trail vezetőjét ezen kívül a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs részét képező, vezetést támogató rendszerek sora segíti.

Ahogy az a Nissantól elvárható, minden funkció a valós helyzetekben jól érzékelhető előnyöket biztosít, hogy egyszerűbbé és biztonságosabbá tegye az autózást a vezető és az utasok számára.

A Nissan folyamatos műszaki fejlődésének egyik legfrissebb bizonyítéka az új NissanConnect. A rendszer legújabb változatához már okostelefonok is csatlakoztathatók, így a tulajdonosok folyamatosan kapcsolatban maradhatnak a külvilággal, bárhová is vezet az útjuk. A nagy méretű, 7 colos érintőképernyőn számos alkalmazás, például közösségi média platformok (Facebook, Twitter) vagy szórakoztató alkalmazások (Eurosport, Tune-In) érhetők el. Az új NissanConnect tökéletesen illik az új X-Trail innovatív világába.  

A műholdas navigációs rendszer legújabb generációja az integrált Google® szolgáltatásnak köszönhetően az időjárás-előrejelzéstől az üzemanyagtöltő állomások, szállodák, éttermek és különféle érdekes pontok helyzetéig számos hasznos információval segíti a tájékozódást. Az egyre népszerűbb Send-to-Car funkció lehetővé teszi a vezető számára, hogy az otthon megtervezett útvonalat egyetlen gombnyomással elküldje az autóba integrált NissanConnect rendszernek. A rendszer Bluetooth hangátviteli és mobiltelefon-kihangosítási funkciót is tartalmaz, valamint Aux-in és USB bemenetekkel rendelkezik.

A vezető a kijelzőről olvashatja le a szükséges információkat: az 5 colos színes TFT képernyőn 12 tájékoztató és figyelmeztető adat, többek között a pillanatnyi- és átlagsebesség, a nyilakkal történő navigációs utasítások, az audiotartalom, a közlekedési lámpafelismerő rendszer információi, a gazdaságos vezetést segítő tanácsok és a 4WD üzemmódban a nyomatékeloszlás jeleníthető meg grafikusan.




Futómű

Aaz új X-Trail-ben továbbra is a Nissan korszerű, ALL MODE 4x4i elektronikus négykerék-meghajtású rendszere szolgál. A középkonzolon elhelyezett forgókapcsolóval szabályozható rendszer kétkerék-meghajtású, automatikus vagy állandó négykerék-meghajtású üzemmódok kiválasztását teszi lehetővé.

Az alapértelmezett (automatikus) üzemmódban a rendszer a gázpedál állása, a motor fordulatszáma és a nyomaték folyamatos figyelésével felkészül a kerekek kipörgésére, és 80 km/h-ás sebesség alatt szükség szerint osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között.

E sebesség fölött a rendszer a kerekek kipörgésére a nyomaték hátsó tengelyre küldésével válaszol, hogy mielőbb visszaállítsa a kerekek tapadását. Nehéz útviszonyok között és alacsony sebességnél az új X-Trail Lock üzemmódba kapcsolható, amely állandó négykerék-meghajtást biztosít. Ezen kívül a vezető kétkerék-meghajtású üzemmódot is választhat.

A kompakt szabadidőautó-tulajdonosok elvárásaihoz igazodva az X-Trail négy elektronikus rendszerrel gondoskodik a kényelmesebb és biztonságosabb autózásról: ezek közül kettő a világon elsőként ebben a modellben mutatkozik be, a harmadik pedig jelenleg csak a prémium kategóriájú Infiniti M modellben érhető el.

A két világújdonság az aktív futóműszabályozás és az aktív motorfék. Az aktív futóműszabályozás folyamatosan figyeli az útfelületet, észleli a nagyobb úthullámokat, és a csillapítás módosításával igyekszik kompenzálni a karosszéria esetleges dőlését.   Az aktív motorfék az Xtronic sebességváltó hatékony működését és jó szabályozási lehetőségeit kihasználva a szükséges mértékű motorfékkel segíti a kanyarodás vagy az álló helyzetre történő lassítás elvégzését. A rendszer előnyei a rövidebb féktávolságban, a fékek jobb kezelhetőségében és kisebb pedálerőt igénylő, jobb fékezési érzetben mutatkoznak meg.

A kategóriában újdonságnak számító, harmadik rendszer az aktív nyomvonal-szabályozás. A sebességet, a kormányzás szögét, a gázpedál állását és a fékezést figyelő érzékelőkkel kiegészített aktív nyomvonal-szabályozás szükség esetén a kerekek külön fékezésével csökkenti az alulkormányzottságot, és segíti a vezetőt a biztonságosabb kanyarodási ív megválasztásában. Ez a rendszer különösen csúszós, nedves útfelületen hatásos. Az új X-Trail a hegymeneti elindulást segítő rendszerrel és lejtmenet-vezérlő rendszerrel is rendelkezik.




Motor

A műszaki fejlesztéseknek eredményeként az X-Trail - az általános motorméret-csökkentésnek köszönhetően - a kategória leghatékonyabb motorjaival rendelkezik.  A hajtáslánc teljesítményveszteséget okozó súrlódásainak csökkentése révén az X-Trail legújabb generációs, kisebb lökettérfogatú motorjai nagyobb erőforrásoktól megszokott teljesítményt nyújtanak a kisebb motorokra jellemző üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett.

Az új X-Trail motor- és modellválasztékával kapcsolatos bővebb információkat az autó jövő évi európai forgalmazását megelőzően teszik közzé.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER