Címkék: árak | felszereltségek | Ford | Ford Ka Plusz

2016. november 16. szerda, 15:14

 

Bemutatták Magyarországon a Ford Ka+t, a harmadik generáció már nem három ajtós, hanem öt. A Ford Ka időszámítása 1996-ban kezdődött, 2008-ban érkezett a második nemzedék.

 

Ford Ka+ bemutató képek
Képgaléria
Ford Ka+ bemutató képek
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!


A Kinézetét tekintve inkább saját maguk tekintsék meg a generációk egymást követő formáját. Az első karakteres megjelenésből egy átlagautó lett, közelről megnézve Ford stílusjegyekkel, persze ne felejtsük el hozzátenni 3 helyett 5 ajtóval.









 





Az alapszín az Oxford White. Kérhetjük még felárral sárgában, illetve 4 féle metálfényezéssel, az elnevezések szürkét, ezüstöt, kéket és feketét takarnak, a prémium metálfény 2 féle lehet arany és vörös. A sárga 40 ezer, a metálfény 110, a prémium metál fényezés ára pedig 165 ezer forint.


Az autóba bepillantva a műszerfal kicsit komor fekete, amin azért a középen elhelyezett műszeregység dob valamit, nagyobb kijelző, (a benne lévő 4,2 colos, színes) felárral sem kapható, viszont a katalógusból megtudtuk, hogy a műszerfal tetejére kérhetünk egy MyFord dokkolót amely a telefonunkat is megtarthatja, így a multimédiás dolgok avagy a navigációnk is előtérbe kerülhet, - mivel az autóhoz külön nem rendelhető - az árát viszont nem találtuk meg.





A klíma alatt ügyes telefontartó van. USB, AUX csatlakozók az alapfelszereltség része, a Bluetoot telefonkihangosítóval egyetemben, az audiorendszer a kormányról vezérelhető. Külön kiemelték az autóban lévő rengeteg rakodóhelyre a figyelmet, és valóban mind a középkonzoli részen, mind pedig az első ajtózsebekben rengeteg cucc, palack tárolható. A középkonzoli részen összesen 4 darab 0,5 literes palack 2 a vezető mellett, kettő pedig a hátsó utasok előtt libasorban.

A magasságában is állítható vezetőülésben elhelyezkedve az ülés üleprésze kényelmes, a támla kissé puha és egy kis gerinctámaszos rész sem ártana, ami zavaró és ez most a belső tér növelésére való törekvésben több autónál tapasztalható, hogy a vezető nem éri el a bal oldali könyöklőt kényelmesen. Az a 1,5-2 cm nagyon hiányzik, főleg, ha nem csak a bevásárlóközpontig és vissza akarjuk használni. Autóvásárlás előtt mindenképpen javasolt bármely márkánál ezt megnézni, kényelmesen tudunk-e ülni, meg tudjuk-e támasztani magunkat, mert ez később megkeserítheti az autóval való együttélésünket, ha nem tudunk komfortos utazási helyzetet teremteni benne magunknak. Jó hír viszont, hogy lehet rendelni kartámaszt, fűthető első ülésekkel együtt 59.000,-Ft-ba kerül, érdemes kipróbálni, hogy nem tudja-e kiváltani a baloldali rövidségét.

A kezelőszervek kézre állnak, a forgatással irányítható szellőzőnyílások jól zárnak. Az alapfelszereltség része a manuális légkondicionáló, az elektronikus automata 50.000,-Ft.
Ahogy elöl, hátul is kényelmes és bőséges a hely, a középen ülőnek kell csak a lába közé venni a kardánalagút kiemelkedő részét. Az ajtókon manuális gyerekzár van, belülről záró az összes ajtót lezáró gombot nem találtunk. A hátsó üléshelyek mindegyikénél van fejtámasz.










A csomagtartót kézzel nem tudjuk kinyitni, ahhoz vagy a kulcsról vagy a műszerfali gombbal lehet hozzáférni. A csomagtartó mérete 270-literes. A sík padlója alatt, ha pótkerékcsomagot rendelünk 12.500,-Ft-ért pótkereket találunk, alapból defektjavító szett jár.
A hátsó üléseket 60:40 arányban könnyen egy mozdulattal lehet lehajtani, viszont így már nem kapunk sík padlót. A kalaptartó könnyen kivehető lenne, alul a járatában könnyen csúszik, viszont a madzagos felfüggesztés végén lévő műanyag olyan szoros, hogy nem kíséreltük meg elpattintani, inkább visszaérkezve a flottakezelőt kértük meg, hogy szedje le, ezt érdemes lenne a Fordnak egy lazábbra vett műanyag szerkezettel lecserélni.



Az új Ford Ka plusz egyetlen erőforrással kapható hazánkban, amely egy 4 hengeres 1,2-es 85 lóerős benzinmotor 63 kW teljesítménnyel, amellyel gyári adat szerint 13,6 másodperc alatt éri a 100 km/h-ás sebességet, végsebessége 168 km/h, városi fogyasztása 6,6 liter, vegyes fogyasztása 5 liter, városon kívüli pedig 6,6 liter, 5 sebességes kéziváltóval együtt szerelik.
Az autót elindítva elég csendesen jár, a motorház leszigetelése jó, pörgetve viszont felhangosodik és ilyenkor rezgés is érzékelhető. Pörgetve ki lehet préselni belőle egy kis fürgeséget, de ezt a lendületét feljebb váltva elveszti. Azonban ilyen típusú vezetési stílus mellett ne reméljük, hogy a gyári fogyasztási adat körül maradunk, a kb. 20 km-es városi próbaút során a fedélzeti számítógép 13 l/100 km fogyasztást mutatott. A váltó az 1-es, 2-es úton pontosan kapcsolható jó úton járt, a 3-asnál többször akadt.
A kormányfogás jó, közvetlen az autó kormányzása, a szervo viszont kicsit kemény városi környezetben, parkoláskor azonban könnyű, kiváló, a parkoláshoz opcióban parkolóradar 55 ezer forintért kérhető.

A sebességkorlátozó automatikát alapfelszereltségben adják, a tempomatért 90.000,-Ft-ot kell fizetni. A visszagurulásgátlónak – amely ugyancsak az alapfelszereltség része - 2-3 másodpercig kéne megtartania az autót, ezt nem sikerült életre keltenünk, az autó visszavitelekor jeleztük, ígérték megvizsgálják, illetve hogy az autók kiállításakor maguk is észlelték a hibát.

A Ford Ka+ induló ára most 3.640.000,-Ft.

A gyártó célcsoportja bevallottan nem csak a hölgyek, hanem a nyugdíjasok is. Mi annyit tennénk hozzá a fent tapasztaltakra tekintettel, hogy inkább a lassabb, nyugisabb életmódot kedvelők válasszák a Ka+t legalábbis amíg ennél erősebb vagy fürgébb motorral nem kínálják, a pörgősebb, lendületesebb emberek inkább keresgéljenek más kisautók között, ötletnek például jó szívvel javasolt a Peugeot 208, hasonló ár, pörgős, de takarékos motorok, sokféle extra rendelhetőség.





 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER