Címkék: bemutató | Ford Puma | Ford Puma árak | teszt

2020. március 28. szombat, 10:15

 

Kalandosan érkeztek meg az új Ford Pumák. Már a második kijelölt sajtóbemutató napokat kellett a Fordnak az egészségünk érdekében elhalasztania, azonban nem adták fel. A sajtótájékoztatót online tartották, az ország részére megszerzett tesztautókat pedig ózongenerátorral fertőtlenítették és két körben adják ki, a sajtó részére. Hozzánk legelőször érkezett egy német rendszámos példány, így Önök az elsők között ismerhetik meg az újdonságot.

 

Már az első rápillantása már nagyon tetszetős, lendületes vonalakkal ellátott autót látunk. Hamar feltűnnek a fényszórók motorháztető mellett szinte vízszintesen elhelyezkedő buborék lámpabúrái. Az embernek van egy kicsit Aston Martinos Cayenne beütéssel érzése, de az ilyen hasonlóságok más gyártók esetében is gyakorta előfordulnak, így már széles körben használják a BMW-k arculatán megszokott cápauszonyt is, ahogyan van ilyenje a Pumának is. A statikus kanyarfénnyel ellátott ködlámpát alapfelszereltségben kapjuk. Az autó formája a Juke-hoz hasonlóan hátrafele lejt. Vitathatatlan, hogy vonzza a tekinteteket nem szokványos formájával, megnézik, megfordulnak utána az emberek.



A minden méretében megnövekedett űj Puma a Ford B-padlólemezére épül, a leglátványosabbat a csomagtér mérete hízta 164 literrel. 10-féle fényezéssel rendelhetünk Pumát Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic és Metropolis White. Tesztünkben a Lucid Red elnevezésűt láthatják. Tesztautónk Titanium X felszereltségű. A nyitható panoráma üvegtető ehhez a modellhez 335 ezer, az említett prémium fényezés 285 ezer forintért rendelhető, a 18”-os tetszetős könnyűfém kerék 215/50 R18 gumikkal szerelve az alapfelszereltsége a 7.935.000,-Ft listaárú 155 lóerős mild hibrid autónak. (A német rendszámú tesztautó 125 lóerős, a magyarok a Titanium X felszereltséghez már a 155 lóerős motorral adják. A sötétített üvegezés szintén már ennek a felszereltségnek a sajátja.



Az autóba ülve a műszerfalat sötétedéstől különösen klassz a Fordra jellemző sok kéken világító műszergomb jellemzi, melynek közepén a 8 collos központi érintőképernyős kijelző trónol. Titanium X-hez az ICE csomag 11 jár Sync3, hangvezérlés, 2 USB, AM/FM rádió + DAB, 10 hangszórós B&O Play hangrendszer mélysugárzóval + Navigáció. Ez azért elég bő kínálata a lehető zenei élményeknek mindehhez jön még az alapáras az arra alkalmas mobiltelefonok vezeték nélküli töltési lehetősége, melynek ráadásul nagyszerű helyet találtak a műszerfalon, biztosítva, hogy az ott elhelyezett telefon ne csúszkálhasson el.
A bőr kormánykerék és ugyancsak bőrözött váltó elhelyezése és fogása nagyon jó, a pontosra hangolt kormányreakcióval igazán élvezetes vezetést nyújt, az ügyes váltó kapcsolgatása is élményt ad.



A világos szövettel ellátott ülések és ajtókárpitok világosítják az autó belterét. Figyelemre méltó, hogy a kárpit lecipzárazható, így könnyebben tisztítható, az pedig a kényelem teteje, hogy alapáron jár az első ülésekhez a deréktámasz és a masszázs funkció amely 3 fokozatban és két irányban állítható, kár, hogy az ülésfűtés csak a téli csomagban van 160 ezerért, igaz itt fűthetővé válik a kormánykerék, a szélvédő és az ablakmosó fúvókák is. Az ajtón lévő könyöklő sajnos kisebb növésűeknek nem érhető el jól, ez most divat az autógyártók között, pedig csak fél vagy 1 cm szélesítés hiányzik a teljes kényelemtől.
Ebben a felszereltségben egyzónás automata klímaberendezést szerelnek- Elektromos ablakemelő elöl-hátul van.



A hátsó üléspad hossza 123 cm, mélysége 44, középen 47 cm. Középen ülni sem kényelmetlen. Magasság a legmélyebb ponttól a tetőig 92 cm. Az ülés széle 170 cm magas vezetőhöz állított első ülésnél 27 cm-re van annak háttámlájától. A hátsó üléstámlák 60:40 arányban könnyedén hajthatók le majdnem síkba.

A csomagtér mérete 456 liter, a hibrid változatoké 401 l. A sík padló 99 cm széles, 75 cm hosszú, hátsó ülések lehajtva 126 cm hosszú, a középső könyöklő hátsó végéig 150 cm hossz a tér.
A padlót alsó és felső állásba is lehet helyezni, attól függően hol akarunk több helyet nyerni, ha útban van a hátsó ülések mögé is helyezhető. A csomagtér magassága a padlótól a kalaptartóig alsó állásban 47, felsőben 37 cm. A kalaptartó a hátsó ajtóval együtt mozog, igen ügyes találmány, nem kell vele külön bajlódni, nem fejeljük le stb., de ha így is útban lenne azt le is vehetjük, mint eddig.




A padló alatt MegaBoxnak elnevezett 50 kg teherbírású ládaszerű 80 literes 65 cm hosszú és 42 cm széles mélyedés található, mélysége 30 cm. Mivel könnyen mosható, itt koszos dolgokat is lehet szállítani. Opcióban elektromos csomagtérnyitás is lehetséges, ebben van a láblengetős kinyitás, de kulcsról és az utastérből is nyitható.


A Puma motorokat az 1 literes három hengeres EcoBost benzinmotorok változatai adják.
Van a belépő 125 lóerős, illetve az annak hybrid változata és a 155 lóerős ugyancsak hybrid. Mindegyiket 6 fokozatú kéziváltóval szerelik.
Nálunk a 125 lóerős 92 kW teljesítményű lágyhibrid járt. Megdöbbentően fürgévé varázsolták már, ezt a kis motort is. Könnyedén mozgatja az autót, sőt, a hangos kerregő hang is az elsőkhöz képest elcsöndesült, így már jól illeszkedik az autóhoz. A jófogású bőrözött kormánykerékkel nagyon pontosan irányítható a kocsi. Igazán élvezetes a Pumaterelgetés. Ehhez hozzájön a pontos kis váltó, kellemesen kapcsolgatható. A kuplungot elég keményre vették, ezen egy kicsit állíthatnának.
A 125 lovas hibrid gyári fogyasztása 18 collos kerékkel; város 4,9 l, közút 3,9 l, kombinált 4,2 l. Tesztfogyasztás kombinált 7,9 liter. Végsebesség 191 km/h gyorsulás 0-100 km/óra 9,8 másodperc, amely a mild hibrid forgatónyomaték-kiegészítésnek köszönhetően megnövelt gyorsulással is örvendezteti a vezetőjét.

Ford Puma Műszaki adatok letöltés



Az EcoBoost Hybrid technológia egy szíjhajtású, 11,5 kW teljesítményű integrált indítómotor/generátorral (BISG) egészíti ki a Puma 1,0 literes EcoBoost benzinmotorjának erejét. A hagyományos generátor helyett alkalmazott BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.

A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a csekély súrlódású, háromhengeres benzinmotor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.

Forgatónyomaték-helyettesítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 50 Nm forgatónyomaték leadására is képes, csökkentve ezzel a benzinmotor terhelését; a WLTP-alapú mérések szerint ez akár 9 százalékos üzemanyag-megtakarítást is jelenthet.

Forgatónyomaték-kiegészítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 20 Nm-rel magasabb forgatónyomatékot biztosít annál, mint amit a benzinmotor egyedül leadhat teljes terhelés mellett, illetve akár 50 százalékkal több nyomatékot produkál alacsony motorfordulatszám mellett.

Idén még piacra dobnak egy 120 lóerős, 1,5 literes EcoBlue dízelmotoros változatot is, az év vége felé pedig érkezik a hétfokozatú, dupla tengelykapcsolós automata sebességváltó.

A váltó mögött lévő panelen találjuk a vezetési módok beállítót. Normal, Eco, Csúszós út és Ösvény üzemmódok közül lehet választani, amelyekkel a vezetési körülményekhez lehet változtatni az autó gázreakcióit, ESC-rendszerét és kipörgésgátlóját. A választással egyidőben a kormány fölötti műszeregység grafikája is megváltozik.
Ugyanitt lehetséges, ha megrendeltük az automata beparkoló rendszer indító gombja, sajnos valami szoftverhiba miatt ezt nem tudtuk tesztelni.


A vezetéstámogató rendszerek egész elképesztő skáláját vonultatja fel a Puma, mindezt ráadásul elég jó áron. Felszereltségi szintek a Titanum, Titanium X és ST-Line X.

Vezetői Asszisztens csomagban találjuk az egyik kedvencet az Intelligens Adaptív sebességtartó automatikát, amely dinamikusan követi az előtte haladó járművet, akár állóra is fékezve a járművet. A táblafelismerő rendszerrel az adaptív tempomat ezt is figyelembe veszi, azaz a beállított sebességet leveszi, ha például beérünk egy helységbe. Ide tartozik a sávközép funkció, ami kicsit pingpongozik a sávok között, elég meredeken kormányoz vissza, miközben folyamatosan figyelmeztet a műszerfal, hogy a kormányon lévő kezünket tartsuk a kormányon, leokézva eltűnik, de újra előjön a fáradtság figyelmeztetéssel is, amit újra le kell okézni. A rendszer inkább fáradtság okozta figyelmetlenség kivédésére való. Ugyan tudjuk, hogy ez még nem az önvezető korszak, de talán jó lenne egy kicsit lazább teret engedve használni. Jelzetlen padkáról nem hozta vissza biztonságos távon belül, így azt tovább nem erőltettük.

A dinamikus automatikus fényszóróvezérlésű LED fényszórók a Technológia csomagban (390 ezer) van, ST-Line-hoz 330 ezer forint. Ez is nagyon hasznos, nem kell kapcsolgatnia a távolsági fényszórót, a rendszer elveszi ha kell, majd visszaengedi.
Tehát összességében nagyon jó hasznos és praktikus dolog, már ezért érdemes kifizetni a csomagért a 390 ezer felárat, azonban itt nincs vége, bőven telepakolták. Itt van az automata beparkoló rendszer, a 180 fokos tolatókamera, első parkolóradar és az ütközésmegelőző rendszer is.
A tükörhöz épített holttérfigyelő kijelzése nagyon jó! Igazán nagyon jó a sárga kigyulladó fény, jól élesen látható az ember látóterének szélén! A keresztirányú forgalomfigyelő hátramenetbe kapcsolva figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű keresztezné. Ha az autós nem reagál, a rendszer fékez.

Kikerülő Kormányzási Asszisztens érzékeli a Puma előtt lassan haladó vagy álló járműveket, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segíti az elkerülő manővert. Városi és országúti sebességnél is aktív.


Biztonság tekintetében többek között az alapfelszereltség része az E-Call, az Ütközésmegelőző rendszer ütközés utáni fékezéssel, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, éberségfigyelő rendszer, hátsó fejtámlák, oldalsó függönylégzsákok, kipörgésgátló, lejtmenetvezérlés, visszagurulás gátló, sebességkorlátozó táblafelismerő.

Újdonság a Vészhelyzet Előrejelzés amely tájékoztatja a vezetőt az autó előtti útszakaszon kialakult veszélyes helyzetekre. A rendszer független a műholdas navigációtól, percenként frissített információkon alapulnak, amelyeket a helyi hatóságok, mentőszolgálatok és a „felhőhöz” csatlakozó más járművek szolgáltatnak. A figyelmeztetések közt szerepelnek; útjavítási munkálatok, meghibásodott járművek, az úttesten feltűnő állatok, gyalogosok, tárgyak, veszélyes útviszonyok.

Így működik

Ford Puma Árak
A 125 lovas Titanium nem hibrid modell listaára 6.815.000,-Ft, a hibridé alig több 6.935.000,-Ft
A 155 LE MHEV ST-Line-é 8.315.000,-Ft

Ford Puma árlista letöltés

Összességében elmondható, hogy szinte minden modern vezetőtámogató rendszer elérhető a Pumában ami manapság megjelent, a kis SUV vezetése pedig élvezetes, jó, friss és mutatós társa lehet a mindennapokban a családoknak, de egyedülállóknak is.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER