Címkék: árak | bemutató | Ford Focus | negyedik generáció | új

2018. október 28. vasárnap, 17:30

 

A Ford apait anyait bele adott a Ford Focus negyedik generációjának fejlesztésébe, a sok munkának az eredményéről a hazai menetpróbán mi is meggyőződhettünk.

 

Az első modell 1998-ban lépett színre, akkor a jó öreg Escortot váltó, forradalmi modellként robbant be a piacra. Igazán nagy felfordulást okozott, mert a különleges, élekkel határolt formaterve és a jó vezethetősége a kategória elejére repítette. Kb. ezt a hatást várja el az új modelltől a Ford, mert elég sok munkát tett bele az újdonságba ezért érdemes lesz gondolkodniuk a cégeknek és a magánszemélyeknek az új Focus-ban.



A kinézete teljesen megújult a Focusos hűtőrács alatt a régi fura szoknyák eltűntek, helyét Toyotás szamurájvágások vették át, de ettől nem lett japánautós kinézete, jól áll a Fordnak, vagány arca lett ettől, az ugyancsak átdolgozott szemeivel akarom mondani lámpáival együtt, amelyek ugyancsak megőrizték a Ford jegyeit. Oldalán tovább folytatódnak a formáló vágások törések, s végül a hátulján több szélesítő megtörésben Friss dolog az autó alapját képező padlólemez is, amely a teljesen új fejlesztésű, C2 elnevezésű platformra épül. Ennek legfőbb előnye a szilárdabb karosszéria mellett, hogy az autók átlagban 88 kilóval könnyebbek a kifutó, de még igen jó árasítottként elérhető előző generációnál. Ez a súly előny a fogyasztástól kezdve, a vezethetőségen át, számtalan dologra kihat.
A méretei változtak az autóknak, a legdurvább a kombi, itt 4668 milliméternél áll meg a mérőszalag, az ötajtós változat 4378 milliméteres. Mindegyik karosszéria szélessége egyezik: 1825 mm-es a méretük. A kombi hossza 4,6 méteres, az alap 608 literes raktere és elfektetett hátsó ülésekkel az 1653 literes tere hatalmas, így igazi családi autóvá vált. Az autók tengelytávja is változott, persze nőtt.  




Ezek a számok a gyakorlatban azt jelentik, hogy tágas az új Focus, jól el lehet férni benne. A kényelemet és a tér érzetet az utastérben pár trükkel fokozták, az egyik, hogy a műszerfal kissé hátrébb helyezkedik el az előd modellnél (-7cm) és az első ülések háttámlája is rövidebb. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a magasabb egyének is jobban elférnek, ráadásul könnyű a beszállás mindenhova.
A vezető melletti ajtón lévő könyöklő ebben már közelebb jött az előző generációhoz képest, így kisebb embereknek is van esélye megtámaszkodni, s ha egy fél centivel közelebb tették volna, akár már kényelmes is lehetne. Az ülések maguk azonban most igazán nagyon eltaláltak, jól beállíthatóak, klasszul támasztják alá az ember hátát, gerincét. A kétféle első ülés rendelhetősge viszont nem túl elegáns megoldás, bizonyos felszereltségi szinten a vezetőülés elektromosan állítható, míg az anyósnak manuálisan kell húzgálnia maga alatt a sajátját.
A kombiban a már két méternél is hosszabb napfénytető remek extra, mert a belső tér érzetét tovább növeli. Hátránya, hogy a fejtérből elvesz néhány centit, így az átlagnál magasabb egyéneknek hátul behúzott nyakkal kell ülniük. Ez a hagyományos tetejű verziónál már nem így van.



A Focus csendessége szembetűnő, ez nem csak a kiváló hangszigetelésnek köszönhető, hanem annak is, hogy igen sok órát töltött a modell a szélcsatornában. Ezért lett igen jó a kocsi légellenállási együtthatója (A Cd érték az ötajtósnál 0,273, a lépcsős hátúnál különösen jó 0,25, de nem éri utol a Mercedes CLA 0,22-es rekord értékét.) Ezeket az eredményeket az autó burkolt aljával, a Ford F150 kisteherautón és más modelleken alkalmazott aktív hűtőnyílások segítségével és sok apróságra való odafigyeléssel értek el. Ezek közül egy, hogy a motorral működtetett hűtőrács lamellák és az első légterelőben lévő nyílások a motor hűtési igénye szerint tudják növelni és csökkenteni a homlokfelületet.



A motor és váltó választék

A Ford dízel kínálata az 1,5 literes, friss fejlesztésű EcoBlue dízel 95 és 120 lóerős kivitelben, a flottás megrendelőknél és a takarékosságra vágyó magán vevőknél fog aratni. A kétliteres dízelhez tisztításához már AdBlue folyadékot kell tölteni a kék szélű tartályba, ez az erőmű 150 lóerővel mozgatja az autót.
Első pillanatra elszomorító, hogy csak három hengeres benzin motorokkal szerelik az újdonságot, de a teljesen átdolgozott, részterhelés esetén két hengerrel üzemelő ezres motor jó belépő. A forgalom ritmusát lehet vele tartani és jól is megy, de a Magas-Tátrába történő családi kirándulást, négy fővel és sok csomaggal már rendesen meg fogja érezni. Az alapot a 85 lovas kivitel jelenti, utána a 100 és 125 lóerős változatok jönnek. A próbákon tapasztaltakból kiindulva, inkább a két erősebb egyliteres modellt javasoljuk. A jelenlegi benzines csúcsmodell az 1,5 literes 150 és 182 lóerős verzióban.
A 120 lóerő fölötti autóknál érhető el, a Ford saját fejlesztésű, nyolc sebességes hagyományos automataváltója. Itt nincs gondolkodás, a váltások simák, ez a váltó jól illik az autó csendességéhez, nyugisságához. A szintén teljesen friss fejlesztésű kézi kapcsolásúra sem lehet panasz, ez is hozzájárul a megszokott, itt még jobban előtérbe kerülő vezetőre, vezetési élvezetekre fókuszáló autónál.


Vezetéstámogató rendszerek, újdonságok

Aki vezette vagy ült az új Fiestába vagy az Ecosportban, annak ismerős lehet a műszerfal. A központi kijelzőn itt is a Sync III rendszer fut, a menürendszere angol, de szerencsére elég jól áttekinthető, gyors és jól kezelhető.
A hazai bemutatón a Hungaroringen lévő vezetéstechnikai centrumban próbáltuk ki a járművek ezen képességeit és persze a közutakon is használtuk, ahogy lehetett. Az egyik újdonság a sávtartó azon képessége, hogy tudja érzékelni az út szélét, mikor a jobb oldalon nincs felfestés. A jó hír, hogy alapfelszereltségben kínálják az ütközés utáni fékezés és az ütközésmegelőző rendszerrel.
További jó hír, hogy a Normál, Eco Sport közötti választható vezetési mód az alapfelszereltség része, az Adaptív futómű viszont csak az 5 ajtós változathoz kérhető Titánium felszereltségtől 2.0 TDCI 150 LE, 1,5l EcoBoost 150 LE és 182 LE motorokhoz. Ennél a lehetőségnél az előbb említetteken túl Comfort és Eco Comfort mód is beállítható.




A további kényelmi és vezetéstámogató felszereltségek már opcióként rendelhetőek, azonban a Focus jobb a versenytársainál, amelyeknél több funkció egyáltalán nem elérhető. Így a Focus autonóm vészfékező rendszere működik kerékpáros esetében is, - míg ezt, több funkcióval egyetemben sem az Astra sem a Golf nem tudja -, s ez például kicsiny hazánkban igazán előny, ahol a kerékpárosok sokasága közlekedik szinte önveszélyeztető módban vagy éppen az autósok számára láthatatlanul, nem használva a kötelező világítási és láthatósági eszközöket.
Hasznos lehet megrendelni a holttérfigyelő rendszert, amelynek része a keresztirányú forgalom figyelő, amely veszély esetén aktívan is képes fékezni.
Az új Focusban az automata parkolórendszernél már az autó végzi a kormány és a pedálok kezelését is. Az intelligens világítási mód egyik lehetősége, hogy például egy körforgalomhoz érve a fényt szétteríti, így tágasabb lesz a bevilágított tér. Megfelelő felszereltség esetében az adaptív sebességtartó automatika, már stop&go funkcióval ellátott, a hirtelen előbukkanó akadálynál pedig az autó elkerülő manővert végezhet.



A felszereltségek; Trend, Technology, Business, Titanium, ST-Line, Vignale
A 6,5”-os érintőkijelző a második Technology felszereltségben található a 8”-os Businessben jelenik meg, mint ahogy a B&O Play hangvezérlés is.
A Head Up Display Titanium felszereltségtől rendelhető.

Az új Ford Focus ára 5.500.000,-Ft-tól indul, a kombié 5.905.000,-Ft 1 literes EcoBoost 125 lóerős motorral és 6 sebességes kéziváltóval.
A 8 sebességes automata váltót második felszereltségi szinttől lehet elérni ugyanezen motorral 6.610.000,-Ft, a kombi esetében 6.785.000,-Ft.
A kínálat csúcsán az ST-Line fölött a Vignale áll. Az 1,5 literes 182 lovas EcoBoost 6 sebességes kéziváltóval 8.025.000,-Ft, a 2.0l 150 lovas TDCI M6 váltóval 9.025.000,-Ft, A8-cal 9.525.000,-Ft. A kombi felára ezekhez képest 175 ezer forint.
Új Ford Focus árak letöltés




 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER