Címkék: árak | felszereltség | Ford | képek | Kuga | műszaki adatok | teszt

2014. január 06. hétfő, 15:27

 

A Ford Kuga teremtéstörténete: 2006-ban a Párizsi Autószalonon egy futurisztikus iosis X tanulmányautó jelent meg (milyen kár, hogy egy márka sem mer ekkorát lépni egyhuzatra), avval a tervvel, hogy két éven belül egy sorozatgyártásra érett SUV jelenik meg utána.

Képgaléria
Ford Kuga
Ford Kuga
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

ford-iosis-xford-iosis-x-muszerfal













2007-ben Kuga néven be is mutatkozott a Frankfurti Autószalonon, mely a Focus padlólemezére épült változata az előképnek, s 2008-ban került a kereskedésekbe.
A második generáció 2011-ben tűnt fel Los Angelesben Escape néven, 2012-ben, pedig, mint Kuga új, Genfben. A gyártása az év végén kezdődött a Ford spanyolországi, valenciai üzemében. Ugyanebben az évben öt csillagos törésteszt eredményt ért el az új Kuga az EuroNCAP vizsgálatán.















Nálunk a legerősebb dízelmotoros változat járt, összkerék meghajtással és hatsebességes duplakuplungos váltóval alapáron Titanium felszereltségben 9.205.000,-Ft-ért.

Mielőtt belemélyednénk a részletekbe. Lássuk át a Kuga motorjait, meghajtásokat, lóerőket, váltókat ás áraikat:

Benzinesek
2 WD 1,6 literes 150 LE Ecoboost M6 a belépő modell alapára 6.550.000,-Ft
4 WD 1,6 literes 180 LE Ecoboost A6 automata váltóval legolcsóbban 8.595.000,-Ft

Dízelmotorok

2 WD és 4 WD 2,0 literes TDCi 140 LE M6. 2WD dízel belépő 7.230.000,-Ft
A 4WD a dízellel olcsóbb a benzinesnél, kéziváltóval 7.930.000,-Ft

4 WD 2,0 literes TDCi 163 LE M6 és A6 Powershift duplakuplungos automataváltó

Felszereltségi szintek: Trend, Titanum, Titanum Plus. Az egyes szintek között körülbelül 600 ezer forintnyi különbséggel számolhatunk.

ford-kuga-teszt


Mi van a Trend alapcsomagban – a teljesség igénye nélkül
ABS és ESP, vontatmány kilengés szabályozó, visszagurulásgátló
Elektromos szervokormány
Légzsákok garmadája oldal-, és függönylégzsákokkal
Első ködfényszórók
Első-hátsó elektromos ablakok
Tempomat
Első sportos ülések
Tetősín rögzítési pontok
Isofix előkészítés
Félautomata légkondi

Most mondják meg mi kell még? Kellhet:
40 ezer a kétzónás elektromos klíma
Vezetőoldali manuálisan állítható deréktámasz 15 ezer
Hátsó parkolóradar 60 ezer – nem feltétlenül
Én szeretem, de szövetkárpitnál hanyagolható az 57 ezerért kérhető első ülésfűtések
Vegyünk még egy Ice 3 csomagot 70.000,-Ft-ért CD-s rádióval, USB, AUX csatlakozókkal Bluetooth kihangosító rendszerrel.
Előző autónkban is használt navinkat felpattintjuk a szélvédőre.
Készen van egy jó kis új családi SUV.




Azonban ne legyünk hálátlanok a legfejlettebb fejlesztésekkel szemben, melyekből szinte minden beszerezhető a Kugához.

Nézzük viszont meg először az üléskényelmet, mely az egyik legfontosabb utazás során. Alapcsomagban 6 irányban állítható a vezetőülés, akinek kell a deréktámasz 15 ezer forintot rászán, a többi szinten ez is benne van az árban. Az ülések opcióban bőrkárpitozhatóak és 5 fokozat állítási lehetőséggel fűthetőek.

Titanium felszereltségtől prémium középkonzol fogad.




Bár a belső LED-es hangulatfényt opcióban érhetjük el, azonban 7 féle színben pompázhat az utastér; fehér, hupikék, liláskék, zöld, narancssárga, piros és lila.















A belső világítást egyébként az első olvasólámpákon kívül egyenként az ülések fölött-mellett találjuk. Valószínű az elhelyezést a panoráma üvegtető - elektromosan fele méretében nyitható is - indokolta, mely ugyancsak pluszban választható, azonban már alapszinttől. Sötétített üvegezésnél sem sötét az utastér.

A középső szinttől kétzónás elektromos légkondicionálónk van. Az utastérben zsebek, pohártartók garmadája fogad, megvilágított piperetükrökkel, szemüvegtartóval.

Navigációt ugyancsak középső szinttől szerezhetünk opcióban.
A Ford SYNC alapfelszereltségnél választható, többi szinten már tartalmazza az ár. Angol nyelvű hangparancsokkal telefonálhatnak, zenét választhatnak a csatlakoztatott eszközeikről.
Ice felfelé növekvő számozott csomagokban, ennek arányában bővülő kínálattal vannak az audió-, és kommunikációs rendszerek.

A hátsó üléseken, mint láthatjuk a középen ülőnek is jut elég hely, a két szélső ülésen ISOFIX rögzítési pontok vannak, az üléstámlák 60/40 arányban dönthetőek. Nem egészen síkba, a csomagtér és a hátsó üléstámlák találkozásánál van egy 8,5 cm szintkülönbség, azonban ez egy hosszabb tárgy elhelyezésénél nem lehet komoly akadály.  Gyári adat szerint a csomagtartó mérete 456 liter, mely a hátsó üléseket lehajtva 1653 literre nő.
Mérésünk szerint a csomagtartó szélessége 103 cm, hossza a hátsó ülésekig 83 cm, magassága a kalaptartóig 52 cm.
Hátsó üléseket lehajtva a könyöklő hátsó végéig mért hossz 168 cm. A csomagtérrolót kivéve a magasság 94,5 cm.
A hátsó üléspad teljes szélessége 118 cm. Az ülőlapok hossza 49 cm, az elsőké 50 cm. A hátsó ülőlaptól az első ülésig (170 cm-es emberre beállítva) 28,5 cm.







Óóóó a csomagtartó ajtó nyitás..
A Kuga csomagterét ezerféleképp lehet kinyitni, alapból távirányítással, elektromosan opcióban gombnyomással belülről és csomagtérajtóról, továbbá a Kugánk alá (nem belé) rúgással. Többnyire bevásárlókocsival közlekedünk nagyobb bevásárlás után, azonban lehet olyan helyzet, amikor tele van mindkét kezünk, nem kell nyomkodni a kulcsot, megkerüljük autónkat és nem túl elegáns mozdulattal alárúgunk, ekkor viszont feltárul a Kuga hátsó ajtaja – persze, ha magunknál tartjuk a kulcsát…


Vezetéstámogató rendszerek tekintetében szinte csak érinteni lehet az elérhető lehetőségeket.

AWD: Mint föntebb láthattuk, aki összkerékhajtású Kugára vágyik körülbelül 1,4 millió forinttal többet kell összespórolnia a belépő modellhez képest, viszont a dízelmotorral és a kéziváltóval nem fog rosszul járni. A rendszer automatikusan méri fel, milyen arányban ossza el a nyomatékot a kerekek között.

A Kugát vezetni földúton nem rossz, rugózása kiegyensúlyozott, nem kemény, nem ráz.
Essünk túl az egyetlen nem szimpatikus dolgon amit tapasztaltunk, s ez a Powershift automata váltó viselkedése
Ha egyenletesen gyorsítunk szépen váltogat felfelé. A bajok a városi közlekedésnél jönnek elő. Tartanánk – km óra szerinti – 48-51 km/h-ás sebességet, s ekkor nem vált feljebb, pörgeti a motort, az morog, adunk neki egy félgázt, hogy felkérjük váltson feljebb, ekkor teljesen felpörgeti a motort azt híve irgalmatlan gyorsulásba kezdenénk. A gyári adathoz képesti 10,2 literes vegyes fogyasztást ennek tudtuk be. Meg kéne nézni kézi váltóval is, azonban, ha ez általános jelenség lenne, javaslat a kézi váltós verzió. A fék harapós, vészfékezésre nem láttuk felvillanni a vészvillogót.
A kormány kisebb mértékű elfordítására – hogy jobban láthassuk az autó környezetét sötétben - plusz lámpák gyulladnak fel.


Én még így nem örültem parkolókamerának mint ebben a Kugában
Ha van is egy tesztautóban tolatókamera tükörből tolatok. Ezt szoktam meg. Néha jól jön a parkolóradar (alacsonyabb lökhártó, nem látható hátsó akadály…), de így még nem örültem kamerának, mint a Kugában. Ugyanis, ha a saját kisteheremből nem látok semmit, centiket araszolok és nincs mit tenni rábízom magam a közlekedők esetleges elsőbbségadására vagy ledudálására, nna de a tesztautó..?

Kérem szépen ennyit láttam az utcából,




és ezt látta a kamera:




A holttér figyelő rendszer mindenhol 150 ezresen opciós, ez viszont igen hasznos dolog, nagyon jó lenne, ha ezt a Ford alapárban kínálná.

Parkolás tovább
Merthogy a Kuga be is parkol (ki nem) félautomatikusan, azaz 35 km/h-ás sebesség alatt cirkálunk járdával párhuzamos parkolóhelyet keresve a parkoló autóktól 0,4-2 m távolságot tartva, az autó gyorsan megtalálja az alkalmas helyet.

Érdemes még megemlíteni az Active City Stop alacsony sebességű ütközésmegelőző rendszert, az autó fékezéséig nem vártunk, azonban a kijelzőn sikerült felvillanttatni az ütközésre figyelmeztető piros veszélytjelzőt.
Az autóhoz rendelhető táblafelismerő, a vezető éberségét figyelő és annak lankadására figyelmeztető rendszert, sávelhagyásra figyelmeztetőt avagy még segítséget is adó rendszert, továbbá adaptív sebességszabályozót, mely a jármű sebességét mérsékli az előtte haladóval összehangolva.

A Kuga kinézetet jellemezték a tetősínek, a dupla kipufogóvég, a Bi-Xenon fényszórók LED-es nappali menetfénnyel és hátsó lámpákkal mely középszinttől rendelhető, legfelső szinten az ár tartozéka.




A Kuga vetélytársai a Honda CR-V, a Toyota RAV4 és a Nissan Qashqai és a Volkswagen Tiguan. Hogy ki vegyen Kugát? Fordszerelmesek mindenképp, mások pedig vessék össze nyugodtan az igényeiket, extrákat – ha egyáltalán megtalálják ezt a kínálatot -, áraikat a versenytársakkal.

Ford Kuga teszt és árak
Műszaki adatok, felszereltségek
Lámpák, éjszakai világítás



 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER