Nálunk járt az új Ford Focus 5 ajtós kivitelben, 150 lóerős motorral, szép piros (Red Candy) metálfényű megújult ruházatában.
Új Ford Focus Teszt
Új Ford Focus ára
Új Ford Focus tesztautó Műszaki adatai
Külső dizájn
Az új Focus kinézete nem csak áramvonalasabb – mely nyilván kedvez a fogyasztásnak -, de dögösebb külsővel is rendelkezik. Gyönyörű az ablakok vonalvezetése, melyek a hátsóktól sötétítettek. A régi Focus tetejét hátrébb húzták, mely továbbra is kicsi szárnyban végződik, evvel együtt lefelé növő 3 buborékos feneke lett. Csinos és tetszetős, pláne az ablakoknál végighúzódó krómcsíkok miatt is. Mind a hátsó, mind pedig az első lámpák rafinált formájúak és elegánsak. Kerekei 15 küllős alufelnin ácsorogtak. Összességében az új Focus megjelenése elegáns.
Belső tér és kialakítás
A vezető szempontjából a műszerfal logikus és szép. Világoskék fényekkel és mutatókkal találkozunk. A két nagy kijelző, fordulatszámmérő és sebességmérő között találjuk a fontosabb adatok mutatóját. Megtett kilométer, hőmérséklet, átlagfogyasztás, tempomat-km beállítás, következő tankolásig megtehető kilométer. Itt jelenik meg a navigáció következő manővere is, és ami zseniális a felajánlott váltófokozat. A Focus meglepően korán kéri a felváltást, de a motor könnyedén enged is neki. Persze nem kell szolgaian követni, hisz, nekünk kell előre látni; fékeznünk kell irányváltáshoz vagy gyorsabb manővert, előzést elvégezni, melyet az autó készségesen, biztonságosan és gyorsan megtesz. Jól esett volna az aktuális sebesség digitális kijelzése is.
A kormány kényelmes, jófogású. Mindenhol. Az autó kormányzása jólesően pontos. Apropó, az autó gombbal indul, a start-stop rendszer pedig jó érzéssel tölti el az embert, hogy spórol, az újraindítás azonnali. A váltó pontos, fogása a plexinek köszönhetően kánikulában sem égető.
A navigáció angol nyelvű, cserében kapunk egy részletes felhasználói könyvet. A navigáció alatt találjuk a rádió, CD, telefon és navigáció beállítás menüt. Az új Focusban bluetoothal kapcsolódhat a telefonunk az autóhoz és kihangosítójához. Ezen eszközök alatt a klíma beállításait találjuk. A levegőztető rendszert nem tudtam úgy állítani, hogy ne ért volna testet. A klíma egyébként pontos és két térfélre állítható.
A könyöklő nem húzható előre, de még kényelmes. Előtte két darab pohártartó található, a könyöklő alatt tárolórekesz.
Kedves Családapák! A Focusban középen lenyíló szemüvegtartó van, és a vezető is megvilágított tükörben piperészkedhet. A belső világítás elég és szép.
Az autó távirányítású nyitásakor a tükreit kinyitja, zárásakor becsukja, a világítást, fényszórót nem kapcsolja le automatikusan, cserében viszont hangjelzést ad.
A vezető ülést elhagyva az első ülés kényelmes, onnan is szép látvány az új Focus belső képe. A küszöb Fordos fémcsík. Hátul két kényelmes ülést találunk elfogadható lábtérrel. Középen ülni jó, mert látunk mindent, de kényelemben kicsit nyűgös. Úgy ülésben, mint fejtámaszban. A csomagtér mérete családnak szűkös, de még elfogadható, a hátsó ajtót fogantyúval húzzuk le.
Nézzünk be a motorháztető alá. Kérjük Tisztelt Ford vannak olyan emberek, akik, ha nem is tudnak mit kezdeni a motortérrel szeretik felnyitni az autók mellkasát. Belenézni, gyönyörködni, megmutatni. Talán előbbre lehetne hozni azt a motorháztető nyitó bütyköt egy kicsit, ha apu csak szélvédőmosót vagy fagyállót töltene utána. Köszönjük :) .
MP3 és USB csatlakozó
A Bluetooth® és Voice Control rendszer egy USB csatlakozóval is rendelkezik, ami lehetővé teszi az egyes eszközök autóhoz való csatlakoztatását Bluetooth® kapcsolat nélkül. Így a modern audiorendszernek köszönhetően MP3 zenei fájlokat játszat le a memóriáról vagy akár MP3 lejátszóról (pl. iPod®-ról) is.
De mi az az aktív hűtőrács
A szellőzőnyílása alacsony sebességnél - a motor állandó hűtése érdekében - folyamatosan nyitva van, gyorsulásnál pedig automatikusan bezárul, ez segít a hatékonyabb üzemanyagfelhasználásban
Törésteszt
Az új Focus maximális, 5 csillagos értékelést kapott az Euro NCAP átfogó biztonsági tesztjén
Opciók
Automata távolsági fényszóró
A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer a kormánykerék rezgetésével jelez
a sávtartás segítő rendszer korrigálja a kormányzást, és visszairányítja az autót a helyes sávba
Sofőr figyelmeztetés Amennyiben a technológia észleli a sofőr fáradságát, a kijelzőn egy figyelmeztető ikon jelenik meg, javasolva, hogy tartson szünetet az autózásban.
Követési távolság tartás
Holttér figyelő rendszer
Beparkoló rendszer
Automata-Start-Stop rendszer Az automata-Start-Stop rendszer automatikusan lekapcsolja a motort, ha a gépjármű álló helyzetbe kerül.
Összességében az új Ford Focus egy szép, elegáns kinézetű autó. Az extrákért még kell egy kicsit kotorni a zsebünkben, ellenben ezeket az extrákat már felső kategóriában kínálják, amit viszont megkaphatunk egy családi autóban szinte fele áron.
Jövő
SYNC a MyFord Touch™ rendszer A technológia 2012-től kezdve lesz elérhető az új Focusban: Ez a beszéd által vezérelt kontroll-rendszer lehetővé teszi a vezető számára, hogy a jármű bizonyos funkcióihoz egyszerűen kapcsolódjon.
Új Ford Focus Teszt
Új Ford Focus ára
Új Ford Focus tesztautó Műszaki adatai
Hozzászólások