2012. május 17. csütörtök, 17:54

Keménynek született – szól az új Ford Ranger szlogenje. Két napos terep-tájékozódási futamon és volt homokbánya adta terepadottságok között bizonyította az új Ranger az autós újságíróknak a rátermettségét, s a Ford által állított tulajdonságainak igazát. A második nap végére igen a szívünkhöz nőtt, s ez nem csak a jóhangulatú versenynek és a változatos terepnek volt köszönhető.

Képgaléria
Új Ford Ranger
Új Ford Ranger
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

A csapatok kialakulása és a 150 LE / 110 kW teljesítményű, 2.2 literes, 4 hengeres motorral szerelt autók átvétele után átverekedtük magunkat a hétfői budapesti csúcsforgalmon, s elindultunk a gps-ünkbe előre beírt terep-etapok felé. (A tájékozódási futamok lényege, hogy a versenyzők kapnak egy feladatlapot, amelyen adott GPS pontokhoz kell megérkezni, s ott esetleg plusz feladatokat kell megoldani.) Az első emlékezetes és sok vidámságot okozó helyszínünk egy az M7-es autópálya alatt átvezetett, pálya melletti földúton is átfolyó patak volt, ahol pár autó elhagyta a rendszámát, mindezt a teszt és a szép fotók érdekében. Ennek meglett a böjtje, meg kellett keresni. (Megjegyzés, terepjáródon erősebben rögzítsd a rendszámodat, ha nem akarsz a hideg vízben gázlómadarat játszani.) A szerencsésebb csapattag dokumentált.

Az új Ranger 4x4-es modelljeinek gázlómélységét 800 mm-re emelték. Az autó teljesítette, semmi benedvesedés nem volt tapasztalható.

ford-ranger-vizen

rendszam

off-road-vizen


Ezek után bevettük magunkat a Balaton felvidékre és este fél 6-ig változatos terepen, erdőn-mezőn hajszoltuk a versenypontokat és a Rangereket.

ford-ranger-terepjaro


Másnap már 8-kor elindult a mezőny, hogy délután fél 4-ig 86 feladatpontot teljesítsünk. Az útvonal ugyancsak a Bakony déli részein vezetett, persze teljesen új utakon. (Szerkesztői megjegyzés: ha van megbízható terepautód, mindenképpen menjetek el a családdal vagy a haverokkal megnézni ez a csodálatos tájat!)
Az ebédünket egy volt – most motorkrosszpálya – homokbánya mellett költöttük, miután tapasztalt off-roados versenyzők navigálásával minden megszállott végigment felezőt kapcsolva a már valóban off-road pályán. Én úgy tapasztaltam a Rengien „tudnék én bőven többet is, de már ez is látványos lesz nektek, hogy meggyőzzelek titeket”.
A nap végére véleményem szerint mindenki megszerette ezeket a gépeket praktikusságuk és menettulajdonságaik miatt.

off-road

off-road-ford


Az új Rangert Ausztráliában fejlesztették. 3 féle kabinnal rendelhető: szimpla, kis hátsó ajtós és dupla kabinokkal. Kétféle dízelmotort találunk a Ford új Duratorq TDCi kínálatból a 2,2 literes, (150 lóerő, 375 Nm) és a 3,2 literes (200 lóerő, 470 Nm) változatokat. Kétféle hasmagasságban készülnek (4x4-es változatoké 241 mm) és ötféle felszereltséggel árulják őket.
Váltók tekintetében 6 fokozatú kézi vagy automatizált változatok között választhatunk.

Méretek:

Az új Ranger 279 mm-rel hosszabb elődjénél 5339 mm hosszú és 62 mm-rel szélesebb, 1850 mm.
A legnagyobb raktere a szimpla kabinos verziónak van, 1,82 m3. A dupla kabinosé 1,21 m3.
A duplakabinos raktere 1549 mm hosszú, 1560 mm széles és 511 mm magas. A platóajtó nyílásánál 1330 mm a szélesség.
A raktér oldala mentén mélyedéseket képeztek ki, amelyekbe faelemeket lehet helyezni a kerékjárati ívek fölé,. Így vízszintesen is szállíthatóak például furnérlapok.
A vontatóképesség 3550 kg is lehet, a terhelhetőség 1333 kg.

A fogyasztás a következőképpen alakul:

A 2,2 literes 4x2-es hajtáslánccal vegyes üzemben 7,6 l/100 km.
A tesztút folyamán legnagyobbrészt 4x2-es hajtást használva országúton 8,5 l/100 km, földúton 10-11 l/100 km fogyasztással haladt a 4x4-es hajtáslánccal szerelt terepjáró.

A 3,2 literes öthengeres dízelmotorral járó autó 4x2-es átlagfogyasztása 8,4 l/100 km, 4x4-es változaté 9,6 l/100 km.

Biztonság
Minden modellben alapfelszereltség a függönylégzsák, első oldallégzsák és térdlégzsák.
Aktív biztonsági rendszerei a hegymeneti elindulássegítő, a lejtmenetvezérlés, az ESP, mely kikapcsolható, s az utánfutó szabályozás, mely megelőzi az utánfutó kitörését, a megfelelő oldali fékek működtetésével csökkenti a kilengést.

Ford Ranger 5 csillagos értékelést kapott az Euro NCAP töréstesztjén




Garancia

Minden új Ford Ranger gépjárműre 3 év vagy 100 000 km teljes körű garancia vonatkozik. A fentieken felül minden új Ford Ranger gépjárműre +2 év, vagy maximum 150 000 km Optimum garancia is vonatkozik. A +2 év garancia az 5. év végéig, de legfeljebb 150 000 futott km eléréséig érvényes a gépjármű első forgalomba helyezésétől számítva.

Az új Ford Ranger 2,.2 TDCI 150 lőerős 4x4 m6 változata alapáron 7.277.100,-Ft-ért vihető haza.

Új Ford Ranger árlista:


ford-ranger-arlista

uj-ford-ranger-flotta


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER