Címkék: dízel | dízelmotor | Ford Puma | Vignale

2021. június 08. kedd, 18:23

 

A Ford belépő szintű szabadidő-autójának az egyik legkülönlegesebb kivitelét próbáltuk, ami két területen is szembe megy az árral.

 

Ha valaki alapszinten képben van az autókkal, akkor tudja, hogy pár éve már javában dúl az elektromos autó és a hibrid láz. Kis túlzással, a csapból is az elektromos autókat és a hibrideket istenítő, zöld hírek folynak. Számos téren, például a városi közlekedésben verhetetlenek, de néhány területen, még messiásként kell várják a szilárd test akkumulátorokat vagy a hidrogén hajtást, amelyek villámgyors töltést és komoly hatótávot biztosítanak. Ez is mutatja, hogy néhány felhasználási területen megkerülhetetlen a dízelmotor, akár mennyit is fekete propagandázták az utóbbi években.



A legfőbb érvek a dízelek mellett, hogy alacsony a CO2 kibocsájtásuk és a fogyasztásuk. Ezért olyan életvitelhez vagy munkához még ma is legjobbnak számítanak, ahol évente rengeteg kilométert kell megtenni.
Ebbe a szegmensbe szánja a Ford belépő szintű szabadidő-autójának a legjobban felszerelt kivitelét, hogy legyen kis fűszer a dologban: az 1,5 literes dízel motor mellé, kézi kapcsolású váltót párosítottak. Ezzel egy igen különleges Pumát alkottak, amivel kényelmesen, rengeteget lehet autózni. Ez a másik ritka dolog, egyre gyakrabban használnak automatát.



Távolságok és fogyasztások

A sajtóbemutató megadta az alaphangot, mert Budapestről Szilvásváradra mentünk. Majd egy szabadidős programot követően, Eger volt a célállomás, innen hajtottunk vissza a fővárosba. Így a fókusz gyorsan az alacsony fogyasztásra és a kanyargós hegyi utakra, azaz az élvezetes vezethetőségre került.
Az már megadta az alaphangot, hogy az induláskor a hatótávolságot jelző szám, megközelítette a 800 kilométert. Autópálya tempót tartva, 6,4 literes átlagot mutatott a fogyasztás mérő, ami elég biztató érték. Ezt úgy sikerült elérni, hogy a Ford mérnökei, hatsebességes váltót építettek az autóba. Aki nem műszaki ember, az is észreveheti az adatokból, hogy hatodik fokozatban haladva 2250-es fordulatszámot mutat a kijelző. Hasonló tempónál, ötödikben ez az érték felmegy valamivel 2800 fölé. Ez a kb. 500-600 fordulatnyi különbség gondoskodik arról, hogy a fogyasztás ilyen tempónál, ennyire csekély legyen.
Érdekesség még ebből a sebességtartományból, hogy a 120 lóerős motornak a hangját gyakorlatilag eltüntették. A zajszigetelés olyan jó sikerült, hogy autópálya tempónál – és még egy kicsit fentebb is – csak a szélzaj hallatszik be az utastérbe. Ezzel át is alakult a Fiesta műszaki alapjaira épülő Puma, egy kicsi utazó autóvá.

Az étvágy próba második része a hivatalos sajtóút utáni teszt volt, mert a városok közötti utakon megtett kilométerek, szépen vitték lefelé az autó átlagfogyasztását. A végeredménye a tesztnek 4,9 literes átlag, ami dicséretes érték. Ezt bekapcsolt start-stop rendszerrel és néhány tíz kilométeres városi közlekedéssel sikerült elérni. Szóval még nem kell a dízelmotorokat temetni. Ha sokat mennek, akkor ezt a fogyasztást – főleg városban – a kis hengerűrtartalmú benzines turbómotorokkal lehetetlen felülmúlni. A hibrid hajtás szállhat vele versenybe, de az árban a dízel fölött található.



Kinek és miért?

A Ford Puma, tavaly debütált a piacon. A külseje az egyik legnagyobb fegyvere a közel 4,2 méter hosszú Fordnak, mert jól vonzza az utca népének a figyelmét. A sportos forma talán a műfaj legjobbja. A csúcsfelszereltség kb. kétmilliós felárral és sok extrával jár, így kicsivel 9 millió alatt áll meg a Puma ára. Ez az ár, a Windsor bőrkárpittal, B&O hifivel és egy sor vezetési-segéddel, már jobban leszűkíti a tesztautónk vevőkörét. Olyanoknak jöhet szóba a Puma ST-Line X Vignale kivitele, akik tehetősebbek és rengeteget mennek, és szeretnek vezetni is, mert az egész jól kapcsolható váltó és a Ford picit feszes futómű hangolása még vezetési élményt is ad, ami ritka ebben a kategóriában.




A legfőbb érdekessége a Pumának az eredeti külseje mellett a csomagtere - a doboz az autóban
      
A csomagtartó erős műanyag padlója két szinten állítható, így mélyebbről és magasabbról is ki lehet emelni a csomagokat. A Ford újítása, hogy a pótkerék helyére betett egy 80 literes tárolót. Aminek a mérete 763 x752 x305 mm. A nyílásba bele lehet állítani magasabb szobanövényt, a kiránduláson pedig a koszos túracipőket. A lényeg, hogy könnyen tisztítható és a koszos víz pedig leengedhető belőle, mert dugó került az aljára.
Az autó méretéhez méretéhez képest nagy a csomagtartó (465 L), ami a hátsó ülések eldöntésével 1216 literre bővíthető. Jobban visszaadja a méreteket, ha tudjuk, hogy mekkora dobozt lehet betenni: 112x97x43 cm a csomag befoglaló mérete.
Az ötletes tárolóhelynek köszönhetően, búcsút mondhatunk a pótkeréknek. A mentsvárat a defekt mentesítő hab és az erős oldalfalú gumi biztosítja.



              
Összegzés

A Ford Puma legjobban felszerelt, azaz legdrágább kivitele dízel motorral és kézi kapcsolású váltóval egy igen érdekes és szűk réteget megcélzó modell. Azoknak ajánlható, akik szeretik a stílusos kisebb autókat, de a nagyobb rakterű (465L) és dögösebb szabadidő-autó forma jobban bejön nekik. Ezen felül szeretnek kényelemesen, jó felszereltségű autóban utazni. A távolságtartó sebességtartó automatika fékező funkcióval a tesztautóban jól működött, a sávelhagyás gátlás pedig alig érezhető kormány rezegtetéssel figyelmeztetett.


 

 


  •  

Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER