Címkék: bemutató | FHEV | Ford Kuga | hibrid | menetpróba

2021. május 16. vasárnap, 16:48

 

A Ford a napokban tartotta a Kuga hibrid változatának a hazai bemutatóját. A tapasztaltunk szerint megérte várni az újdonságra, mert slágermodell lehet belőle.

 

A kék ovál kínálatában 2008 óta szerepel a Kuga, amely az amerikai Escape típus európai kivitele. A 2019-ben bemutatott aktuális változat, már harmadik generációt képviseli. Ennél jóval többet mond, hogy a Fordnál a harmadik legjobban fogyó modell felénk, előtte a Focus található, a csúcson pedig a Fiesta. A Kuga szerepe különösen fontos, mert a piacon tombol a szabadidő-autó láz.



Mindenféle motor elérhető

Ezért az új generációra különösen készült a Ford. A szépreményű eladási terveket felülírta a Covid-19, ha ez nem lenne elég, jött a chip hiány is. A márka igyekezete maximálisan díjazandó, mert a feltöltős benzines és dízel motorok megkapták a lágy-hibrid hajtást. A csúcsot a visszahíváson átesett tölthető hibrid jelenti (PHEV), amely félszáz kilométer körüli elektromos hatótávjával és baráti fogyasztásával hódit. Így minden vásárlói igényt lefedtek, a kínálat pedig zöld.



Árak

A Kuga jó alap, mert a kategóriájában első csomagtartó méretet és hátsó lábteret kínál. A most debütált hibrid kivitel a kínálat legjobbja lehet, mert az arany középutat képviseli.
A közepes méretű szabadidő-autó 150 lóerős, 1,5-ös turbó motorral, lágy hibrid hajtással indul 9 345 000 forinttól. A 190 lóerős, 2,5 literes hibrid, 11 445 000 forintba kerül a Titanium felszereltséggel. Mindkét ár, a könnyen elérhető flottakedvezményt nélkülöző listaár. Az autók közötti későbbi értéktartás pedig jól látható és nincs értelme magyarázni, hogy melyik konstrukció lesz a nyerőbb 5 év múlva.



A technika

A FHEV-vel jelölt öntöltő hibrid Kuga technikája ismerős a tölthető hibridből. A 2,5 literes, Atkinson ciklusú motort a minél kedvezőbb fogyasztásra optimalizálták, mellé csatoltak egy villanymotort és a 60 cellából álló akku pakkot. Az autó alján elhelyezett csomag 1,14 kWh-ás, ami arra jó, hogy ha ügyes a sofőr, akkor nulla kibocsájtással és teljes csendben tud pár kilométert közlekedni vele. Zömmel városban. Plusz a ”vitorlázással”, lent lehet tartani fogyasztást.
A Budapest-Miskolctapolca-Budapest útvonalon, zömmel autópálya használattal, betartott sebesség határokkal 8 liter fölötti átlagot mutatott a műszer. Pontosabb fogyasztási adatokkal, a minden kényelemmel felszerelt Vignale modell tesztjében fogunk szolgálni. De annyi már publikus, hogy a feni pár száz kilométeren szerzett tapasztalatok is elég kedvezőek.

A hibrid technika a Fordnál olyan előnyökkel is jár, amely máshol nem elérhető. Az egyik, hogy kérhető a hibrid rendszer négykerék-hajtással. Az összkerékhajtás természetesen okos (iAWD), és csak akkor kapcsol be, ha ténylegesen szükséges működnie. Így az autó az esetek nagy részében az első kerekeit hajtja, és takarékosan működik.
A másik, sok helyen nem létező tulajdonság, hogy lehet utánfutózni a hibrid Kugával. A méret határ egész jó, mert az autó mögé, 1600 kilós utánfutót lehet kötni.    



Felszereltségek

A Kuga hibrid ötféle felszereltséggel érhető el, a belépő szintet a Titanium jelenti, utána a Titanium X következik. Az ST-Line a sportosabb vonalat képviseli, utána jön az ST-line X, a csúcson a különleges hűtőrácsáról könnyen megismerhető Vignale tartózkodik.

A Kuga felszereltségek, az árak terén úgy néznek ki, hogy a belépő szint a hibridnél 11 445 000 forint, a legjobbat a Vignale jelenti, ami minden földi jóval felszerelve 12 995 000 Ft. Ez az első hajtású kivitelt jelenti, akinek az életmódja, munkája megkívánja, annak a 4x4-es verzió jelenti a mentsvárat. Ezen az autón, már 13 665 000 forintos árcédulát találni.

A menetpróbán egy bordó színű ST-Line felszereltségű és egy barna Vignale modellt próbáltunk ki. A külső eltérések mellett (hűtőrács, feliratok), a fő különbséget az ST-Line feszesebbre hangolt rugózása jelentette. Belül a fekete Alcantara/bőr ülés burkolat volt leginkább szembe tűnő eltérés.

A legmegnyugtatóbb tapasztat az volt, hogy a Ford mérnökei a saját fejlesztésű, tíz sebességesre hangolt, fokozat-nélküli (CVT) váltójukat illesztették a Toyotában is használt motor mellé. Ezzel megelőztek sok kritikát, mert a teljesen japán rendszerben, azért még előfordult, hogy erős gyorsításkor jobban felpörgött a motor. Lásd Toyota Camry.

A Ford Kugánál csak autópálya tempó fölött jön meg erősebben motorhang és erős gyorsításnál. De ez csak rövid ideig hallható, utána ”felvált” az elektronika. Sport állásban gyorsabban, pörgősebben történnek a dolgok, Eco vagy Normál menet módban pedig komótosan.

Összegzés

A Ford Kuga család talán legfontosabb modellje a hibrid, mert a jelek szerint minden téren jól teljesít. A városban és városok között, a fogyasztása és a pár kilométeres elektromos módja verhetetlenné teszi. De a csendessége is nagy plusz pontot jelent. Közben az ára nem annyira szaladt el. Az érték tartása pedig talán a legjobb az összes motor közül, csak a tölthető hibrid kelhet vele versenyre.
Benedek Attila



 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER