Címkék: Ford Fiesta Active | Ford Fiesta ST | sport modell

2018. július 19. csütörtök, 22:34

 

A Ford legfrissebb modelljei, a sportos autózásra alkalmas új ST és a szabadidő-autós célokra szánt kényelmes Fiesta Active. 

 

  

Kezdjük a sport modellel, amelynél már bevetették az 1,5 literes, háromhengeres motort, aki "fázik" és látatlanban károg a hengerszámtól, az nem ment ezzel az autóval vagy nem hallotta élőben. A motoron alig hallatszik a három hengeresekre jellemző Wartburg hang, elég férfias, karakteres morajlást varázsolt az új turbófeltöltő és a kipufogórendszer az autónak. A három vezetési mód közül a Sport +-ban jönnek elő az igazán sportos, visszadurrogós hangok.

Az újdonságban a szilárd karosszéria, a hangok, a kormány közvetlensége, az utastér és a külső együtt nagyon jó elegyet képez. Nemrég tettük próbára a Swift sportot - amely hatvan lóerővel gyengébb - de azon koránt sem érződött ennyire versenyautós hangulat. A Fiesta sokkal "nyersebb", közvetlenebb, sportosabb, mint a Swift.
Az előd modellben is használták a Recarotól érkezett üléseket, amit fel lehet róni nekik, az hasonló, mint a Focus RS-nél: lehetnének alacsonyabban is. Aki széltében testesebb, azt szorítani fogja a jó tartású német ülés, de ez a testalkat hibája, nem pedig a Recaroé, a könyöklőt viszont nem lehet kényelmesen elérni a háromajtós ST-ben, s ez hosszabb utazáskor fárasztó lehet a gerinc számára.

A leggyorsabb Fiesta sportos rugózása a hazai rossz utakon kimutatta a foga fehérjét. Ilyen helyen óvatosan kell közlekedni, mert a 18 colos, vékony oldalfalú gumik és a szép könnyűfém tárcsák bánják a nem odafigyelést.
Az új fejlesztésű, speciális rugók és a futóművek odaragasztják az aszfalthoz az autót, a határait - versenypálya és forgalom elől lezárt, sima utak hiányában - még érinteni sem tudtuk. A vezetése igen szórakoztató, az ST kemény, precízen vezethető, a versenyautós életérzése jól átjön. Ekörül forog minden az autónál.

Az utastérben már az ülésekről már ejtettünk szót, a karosszéria színével egyező színű cérnával varrt kárpitok, az ST logó, nagyon sportos hangulatot áraszt. Aki nem a motor hangján akar élvezkedni, az hallgathatja a B&O Play által szállított, jól szóló hifit. Az autó háromajtós verzióban igen dögös, a 80 ezer forinttal több kerülő négyajtós, viszont praktikusabb.

Ford Fiesta Active

A Ford is felszállt a suv és crossover vonatra, ami terepesebbnek látszó, "terepre" valamennyire alkalmassá tett autókat jelöl. A következő Active, az új Focus kombiból kialakított változat lesz.
A 140 lóerős, egy literes EcoBoost motorral hajtott Fiesta Active jó ellenpontja volt az ST-nek, mert a két autó közötti különbséget, nem csak hatvan lóerőnyi eltérés mutatta.
A suvszerű változat az enyhe emelésben (+1,9 cm) és a külső-belső díszítő elemekben tér el a megszokott Fiestáktól. A külsőben a fekete műanyagbetétek és a tetősín jelenti az eltérést, ez ad az autónak terepesebb, izgalmasabb külsőt. Az utastérben nem csak az üléseken végigfutó csík jelzi az eltérést a normál Fiestáktól, hanem a strapabíróbb, a kirándulások nyüstölését jobban bíró üléshuzat is. Ülése, utazási komfortja, rugózása kényelmes.
Ez a modell azoknak lesz ideális, akik a hagyományos Fiestánál kicsit izgalmasabbra, kényelmesebb autóra vágynak.

 

Ford Fiesta ST

Hossz/szél./mag.: 4400/1734/1483 mm
Motor: 1495 cm3, 200 LE/ 6000, 290 Nm/1600-4000
Gyorsulás (0-100 km/h): 6.5 s
Ár: 7 155 000 Ft (Alapár: 7 155 000 Ft)

 

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER