2010. december 25. szombat, 21:06

 

Az elektromos mobilitás megszervezésével foglalkozó portugál konzorcium, a Mobi.E átvett 9 Nissan Leaf személygépkocsit, és ezáltal a világ első nagy sorozatban gyártott, 100%-osan elektromos hajtású autójának első kereskedelmi felhasználójává vált Európában.

 

nissan leaf portugaliaban

Az autó kulcsait a konzorciumhoz tartozó kilenc cég vezérigazgatóinak Carlos Tavares, a Nissan Motor Co., Ltd. vezető alelnöke, Pierre Loing, a Nissan International SA termékstratégiáért és tervezésért felelős alelnöke és Diogo Jardim, a Nissan Iberia SA igazgatója adta át a Lisszabonban megrendezett átadóünnepségen.

"A Mobi.E feltöltő mechanizmusát együtt megalkotó EDP, Efacec, Critical Software és Siemens vállalatok az által szeretnének példát mutatni, hogy elsőként vásárolnak elektromos autókat a flottájukba. A töltőhálózat felállítása az egyik legfontosabb elem az elektromos mobilitás felé. A Mobi.E - mely a legfejlettebb és legintelligensebb feltöltő szolgáltatás a világon -, a kormányzati támogatások és a jogi környezet együttesen biztosítják, hogy Portugália valóságos laboratóriumként szolgáljon az elektromos autók számára" - mondta João Dias a Mobi.E nevében.
Az ünnepségen Tavares a portugál kormány részére is átadott egy kulcsot ahhoz a Nissan Leaf-hez, melyet tesztelés céljából kölcsönöznek a kormánynak.  

José Sócrates miniszterelnök, aki a kormány részéről átvette a kulcsot, a következőket mondta: "Rendkívül boldoggá tesz minket, hogy bevezethetjük az elektromos autókat Portugáliába. 3 éves közös munka eredményeként, mely a kormány, a privát szektor szereplői, a Mobi.E-t kifejlesztő nagyvállalatok konzorciuma és a Nissan között folyt, felállítottuk az első országos szintű, intelligens töltőhálózatot, így az első ország lettünk, amely tárt karokkal várja az elektromos autókat. Úttörő jellegű megoldásokkal kombinálva a megújuló energiaforrások iránti elkötelezettségünket, az intelligens töltőhálózat felállítását és az elektromos autók megjelenésének támogatását, Portugália a fenntartható jövőre való átállás éllovasa lett."

nissan leaf flottanissan leaf flotta












Portugália volt az első állam Európában, amely 2008. novemberében közvetlen kapcsolatot épített ki az elektromos autók elterjesztésére a Renault-Nissan szövetséggel, amikor is megállapodást írtak alá azzal a céllal, hogy Portugáliában kiterjedt töltőhálózat épüljön ki, és támogatást kapjon a zéró-emissziós mobilitás. A Mobi.E már az ország 25 városában állított üzembe felöltőhelyeket, és 2011. nyaráig további 1.300 normál töltőhely és 50 gyorstöltő  létesül.


A Nissan Leaf-et - amely a napokban nyerte el az "Európa Év Autója 2011" címet - az első kerekein keresztül egy kisméretű elektromos motor hajtja.  A váltóáramú motor teljesítménye 109 LE, nyomatéka 280 Nm, és ezzel az autó 145 km/h maximális sebesség elérésére képes. Az elektromos motort a Nissan által kifejlesztett, több mint 90 kW teljesítményű, laminált lítium-ion akkumulátor látja el energiával. Az autó egy akkumulátortöltéssel 175 km-t tud megtenni (a mérést az Új Európai Menetciklusban végezték), ami jó megoldást jelent sok városi autós számára. 

Japánban és az USA-ban már megkezdték az első példányok átadását a vevők részére, Európában (Portugáliában, Írországban, az Egyesült Királyságban és Hollandiában) 2011. első negyedévében kezdődnek meg a kiszállítások. Az autót jelenleg Japánban gyártják, de a tervek szerint 2013. elején az Egyesült Királyságban, Sunderlandben is megkezdődik a gyártása.  

Mobi-E program
Portugália - figyelembe véve az energiaellátás fokozódó kőolaj-függőségét és a fosszilis tüzelőanyagok használatából származó jelentős környezetkárosító hatásokat - jelentős beruházásokat végez a mobilitást szolgáló új-energia modellek kidolgozása érdekében, ami által javítható a városlakók és általában mindenki életminősége. Ez a törekvés vezetett az Elektromos Mobilitási Hálózat létrejöttéhez. Ez Portugália különböző meglévő ellátó pontjait köti hálózatba a Mobi.E megoldásával, melyben az elektromos járművek akkumulátora egy töltőkártya használatával tölthető újra. A hálózat fő célja, hogy hozzájáruljon a fenntartható mobilitás megteremtéséhez, a lehető legnagyobb mértékben aknázza ki és összehangolt módon építse be a megújuló erőforrásokból származó előnyöket a városok működésébe és fejlesztésébe.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER