2011. január 01. szombat, 20:17

 

További markáns növekedés várható a prémium kategóriájú autók piacán, a szegmenset egyértelműen a kínai értékesítés megállíthatatlannak tűnő növekedése húzza – állítják a Crédit Agricole Corporate and Investment Bank (CA-CIB) elemzői.

 

luxusautok

A következő tíz évben, azaz 2020-ig átlagosan 2,5 százalékos bővülés várható, így 2020-ra 8,2 millió jármű értékesítésével lehet számolni, ami 41 százalékkal több, mint a 2008-as 5,8 millió eladott jármű.

A prémium autók szegmensében szembetűnően csökken az európai piacok előnye a kínai eladásokkal szemben: 2009 első három negyedévében a BMW és a Daimler teljes árbevételük 60 százalékát az európai piacon érték el, míg Kínából 5-7 százalék származott. Az idei hasonló időszakban ez 50-55, illetve 12,5 százalékra változott, annak ellenére, hogy az európai piacon az értékesítés 2010-ben is növekedett, igaz csak 1-2 százalékkal.
A két legnagyobb piac mindezzel együtt is (még) Nyugat-Európa és az Egyesült Államok. Nyugat-Európában a bővülő vállalati flottaszerződéseknek köszönhetően folyamatos a prémium szegmens növekedése.
Az eladások 2012-ben várhatóan elérik a 3 millió autót szemben a 2000-es 2,4 millióval, ezzel a korábbi 16-ról 17,2 százalékra nő a prémium kategória részesedése a teljes nyugat-európai autópiacon.
A német személygépkocsi piacon a prémium autók piaci részesedése a világon egyedüliként 30 százalék feletti (a globális átlag 9,3 százalék). A második brit piacon 22 százalékos ez az arány. Az USA-ban az értékesítést hagyományosan a kiskereskedelmi bérleti szerződések és vállalati flottaszerződések húzzák, de mellettük már jelentkeznek a gazdasági fellendülés jótékony hatásai is.

Becslések szerint a luxusautók értékesítése Kínában 2015-ig kétszeresére – 1,1 millió eladott luxusautóra - emelkedik, és már ebben az évben is mintegy 20 százalékos bővülésre lehet számítani. A kínai piac 2000 óta évente átlagosan 34 százalékkal bővült, 2009 és 2014 között pedig 21 százalékos átlagos növekedés várható. Az idei első félévben a szegmensben 35 százalékos piaci részesedéssel bíró Audi 53 százalékkal tudta növelni összes eladásait, a BMW (piaci részesedése 28 százalék) 96 százalékkal, a Daimler (25 százalékos részesedéssel) pedig 170 százalékkal növelte értékesítését ugyanebben az időszakban az előző év első feléhez mérten.
A BMW előrejelzése szerint Kínában a prémium kategóriájú autók eladása gyorsabban növekszik, mint a teljes piac, aminek legfőbb oka, hogy az ázsiai országban a lakosság 10 százaléka birtokolja a háztartások rendelkezésére álló jövedelem 52 százalékát. Kínában még mindig rengeteg városban, illetve régióban nincs jelen sem a BMW, sem a Mercedes, ezért a BMW, a Mercedes és a Porsche kereskedői hálózatának puszta bővülése is tovább pörgeti az értékesítést. Emellett a kínai kereskedők a szalononként több mint ezer eladott gépjárművel világviszonylatban is a leghatékonyabbak közé számítanak.

Értékesítés megoszlása (I-III. negyedév, százalék)
Daimler        BMW
2010    2009    2010    2009
Nyugat-Európa                      49,8    58    54,4    59,5
Németország                    22,3    27,5    18    21,5
NAFTA                                 20,2    21,1    20,3    21,4
USA                                 17,4    18,2    26,7    19,1
Ázsia/Csendes-óceáni térség    20,6    12    19,4    13,8
Kína (Hong Konggal)        12,4    5,4    12,5    7,2
A világ többi része                  9,4    8,9    5,9    5,3

Forrás: CA-CIB

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER