Első nap összegzése és benyomásai a 2013-as Tuning Show-ról. Pénteken délelőtt mutatkozott be itthon a Citroen DS3 kabrió. Az előző évekhez képest kevesebb az airbrush díszített és egyedi bőrözéssel készült jármű, hiányoznak a terepjárók. Találtunk pár ötletes és szép belső fényekkel díszített luxus limot. A 2013-as Tuning Show legszebb autója címért a szerkesztőségben a Skoda és az épített járművek közül a Ford-look Rat-Rod áll versenyben.
Érdemes kiemelni a magyarok az autógyártásban lévő kiállítói részleget a D pavilonban, ahol a motorok is találhatóak. Innen nyílik az épített autók-motorok részlege. Kihagyhatatlan. A gymkhana arénába mindenképp látogassatok el, s ne hagyjátok ki az amatőr tuningolt autókat a kinti parkolóban. Pénteken még üres volt, de hétvégén tele lesz és mindig van pár új gyöngyszem. Utoljára, de nem utolsó sorban az A pavilonban lévő rendőrségi valós szimulátorokhoz (Rendészeti Szervek Kiképző Központ ) mindenképpen érdemes ellátogatni. Meg lehet tapasztalni, milyen fejtetőre állni egy autóval – biztosan mást tenne az ember vészhelyzetben reflexből, mint amit kell -, s lehet kipróbálni 30-40 km/h-ás sebességnek megfelelő ütközést.
A szombati nap nagy durranása Ken Block élőben, akivel 4 és 6 óra között lehet találkozni az A pavilonban. Kísérője az új Ford Fiesta ST lesz.
2013-as Tuning Show programok részletesen
Magyarok a világ járműgyártásában G pavilon
A borító-mentő szimulátor
Szemezgetés érdekesebb tuningvasakból
Citroen DS3 kabrió
Skoda minibárral, hangulatvilágítással és egyedi hangtechnikával. Azaz bakelit lemezjátszó, középen kicsiben régi disco üveggömb.
EMAT Épített atók és motorok versenye
Ford-look Rat-Rod
Magyarok a világ járműgyártásában G pavilon
A kiállítás több mint 100 évet fed le az autózás történetéből és olyan nevek köszönnek majd vissza mint Csonka János, az első magyar motor készítője, Bánki Donát, a karburátor feltalálója, Galamb József, a Ford T-modell megalkotója és Barényi Béla, a Mercedes kutatás-fejlesztési központjának megalapítója.
A jelent Bocsi Attila a Peugeot 508 RXH formatervezője és Németh Gábor a Mercedes B osztály formatervének egyik megalkotója képviselik.
Mintájában magyar motor
ORFK Rendészeti Szervek Kiképző Központ
A borító-mentő szimulátor lehetővé teszi a borulásos balesetek során a mentési tevékenység gyakorlását. Az A pavilonban lévő szimulátort a látogatók is kipróbálhatják, mely élményt biztonságos közegben igen ajánljuk megtapasztalni, ugyanis reflexből teljesen mást csinálna az ember vészhelyzetben, mint ami biztonságos.
El kell hinni, hogy a biztonsági öv megtartja az embert fejjel lefelé való helyzetben is. Boruláskor a karunkat magunk elé kell helyezni keresztben. Ha támaszkodást keresnénk a fejünk fölött, eltörhet, mivel az A oszlop megrogyhat fejtetőre álláskor. A medencei résznél az öv sose legyen laza. Az öv megtartja az embert fejjel lefelé is, kipróbáltuk. A biztonsági övet ne vágjuk el és ha ki tudunk magunk mászni a kocsiból lábbal kifelé tegyük. Fordított esetben beakadhat a lábunk, úgy, hogy beszorulunk, s ekkor már nem tudunk kézzel segíteni, de mindezeket sokkal részletesebben elmondják és megindokolják az instruktorok.
Szemezgetés érdekesebb tuningvasakból
Hozzászólások