Ők hárman együtt tették a Volvót a világ egyik meghatározó prémium autómárkájává: Thomas Ingenlath, Robin Page és Maximilian Missoni szorosan együttműködve, differenciált, kollaboratív szemlélettel dolgozta ki a márka büszke, magabiztos skandináv formanyelvét.
A Volvo Cars a múlt héten, egy stockholmi rendezvényen első ízben mutatta be mindhárom vezető formatervezőjét, és az általuk tervezett új modellpalettát.
Az új modellkínálat kiválóan példázza azt a pénzügyi és működési átalakulást, amelyen a vállalat az elmúlt években átment, és amelynek eredményeként 2014 óta sorban ötször ért el globális értékesítési rekordot, és növelte erőteljesen tevékenységeinek jövedelmezőségét.
A Volvo Cars modellkínálatának megjelenését átformáló, és ezzel a Volvo márkát megfiatalító három formatervező most a vállalat részben vagy teljesen elektromos, illetve autonóm gépjárművek felé forduló érdeklődése által teremtett, jövőbeli formatervezési lehetőségekre összpontosít.
A 2014-ben bemutatott, felső kategóriás szabadidőjármű, a második generációs XC90 vezette be a Volvo új formanyelvét. Ez a modell határozta meg a későbbi új 90-es, 60-as és 40-es modellszériákat, amelyek moduláris SPA, illetve CMA padlólemeze hamisítatlan prémium arányok megvalósítását tette lehetővé.
A modellkínálatban megtalálható mindhárom szabadidőjármű rangos Év Autója díjakat nyert el Észak-Amerikában, Ázsiában és Európában, demonstrálva a Volvo új formanyelvének sikeres mivoltát.
„Max és Robin rendkívül kellemes munkatársak. Jól érezzük magunkat együtt, kölcsönösen ihletet merítünk egymásból.” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezésért felelős igazgatója. „Arra vagyok a legbüszkébb, hogy ezt a fantasztikus márkát a neki megfelelő szinten: olyan, prémium skandináv márkaként tudtuk pozícionálni, amelynek termékeit vonzóvá és kívánatossá teszi azok formavilága.”
„Igazán jó, baráti a kapcsolat közöttünk, munkatársként hatékonyan tudunk együtt dolgozni.” – mondta Robin Page, a Volvo vezető formatervezője. „Mire Max és én megérkeztünk a Volvóhoz, Thomas már megteremtette a stratégiát, majd együtt összeállítottuk a csapatot, amely képes megvalósítani az elképzeléseit. Ennek eredménye: ez a fantasztikus modellpaletta látható ma itt.”
„Úgy gondolom, a prémium szegmensbe emeltük a Volvo formavilágát.” – mondta a külső formatervezésért felelős Maximilian Missoni. „Thomas legnagyobb tehetsége látnoki képességében rejlik, képes ráérezni a jövő nagy trendjeire. Robin teljesen átformálta a Volvók belső formavilágát és minőségét, új mércét állítva az autóiparban.”
A csapat együttműködő munkamódszere túlmutat a formatervezésen. Amikor például a jövő autonóm gépjárműveinek kommunikációs rendszereit dolgozták ki, szorosan együttműködtek a Volvo Cars biztonsági szakértőivel – ennek eredménye figyelhető meg a 360c tanulmányautóban. A koncepciójármű azt is demonstrálja, hogyan képes új üzleti lehetőségeket teremteni a kreatív formatervezés.
„Az elmúlt öt évben hatalmas változásoknak voltunk tanúi: elég megnézni, hol tartott akkor a Volvo, és hol áll most a márka.” – mondta Robin Page. „Az átalakulásban fontos szerepet játszott az autók dizájnja, és az, hogy tökéletesen képviselik a Volvót és Skandináviát. Ami járműveink következő generációját illeti, érdekes lesz látni, hogyan leszünk képesek felkarolni az új technológiákat, és ezekben az új termékekben is megvalósítani a skandináv formatervezés esszenciáját.”
Hozzászólások