A Volvo Cars 2018-ban új értékesítési rekordot ért el, a vállalat a 1927-ben történt megalapítása óta először lépte át a 600 ezer darabos álomhatárt. A tavalyi évben az eladások 2017-hez képest 12,4%-kal nőttek, és ez az év végére 642 253 darab új autót jelentett. Az értékesítés szempontjából ez már az 5. egymást követő rekordév. 2017-ben a vállalat 571 577 autót adott el.
A 2018-as rekord azt mutatja, hogy a világ legtöbb országában óriási kereslet van a Volvo teljesen megújult termékportfóliójára, ezen belül is különösen a nemzetközi díjakat nyert XC családra.
A január-decemberi időszakban az amerikai régió Volvo értékesítése 2017-hez képest 20,6%-kal nőtt, és elérte a 98 263 darab autót. E növekedés oka elsősorban az XC modellek iránti növekvő keresletben, ezen belül is az új XC60-as típusban keresendő. A dél-kalifornai Charlestonban gyártott S60-as modellek első példányai már megjelentek az amerikai kereskedésekben, és ezek a tervek szerint hozzájárulnak majd a 2019-es növekedéshez.
A kínai régióban 14,1%-kal nőttek az eladások 2017-hez képest, és ez tavaly 130 593 új Volvo forgalomba helyezését jelentette. A legnagyobb igény a helyi gyártású új XC60-as és S90 modellek felé irányult.
Európa szintén jelentősen hozzájárult a rekorderedményhez. 2018-ban 317 838 új Volvo talált gazdára, ez 2017-tel összehasonlítva 6,4%-os növekedést jelent. Ebben a régióban az új V60 és az Európai Év Autója díjjal is kitüntetett XC40 volt a növekedés motorja.
2018-ban a legnépszerűbb Volvo modell az új XC60-as volt, amiből 189 459 darabot (2017: 184 966 db) értékesítettünk, ezt követte az XC90-es változat 94 182 darab autóval (2017: 87 518 darab) és a V40/ V40 Cross Country modell 77 587 darab autóval ( 2017: 95 370 darab).
Az XC40-es modellből az első 12 hónapban 75 828 darab talált gazdára, az S90 modellből pedig 57 142 darabot adtunk el (2017: 46 602 darab).
A Volvo Autó Hungária 2018-ban új értékesítési rekordot ért el: 24 éves hazai működése alatt először haladta meg az 1800 darabot. Az eladások 2017-hez képest 26%-kal nőttek, és ez az év végére 1814 darab új autót jelentett. Az értékesítés szempontjából ez már az 5. egymást követő növekedési év. 2017-ben a vállalat 1437 autót adott el.
Hazánkban 2018-ban a legnépszerűbb Volvo modell az új XC60-as volt, amiből 605 darabot helyeztünk forgalomba, ezzel szegmensében a Skoda Kodiaq-kal holtversenyben az első helyen végzett. Ezt követte az XC90-es változat 316 darab autóval (2017: 250 darab), ami az első helyet jelenti szegmensében! Az Európai Év Autója díjjal is kitüntetett XC40 első évének végére a márka 3. legnépszerűbb modelljévé vált 212 darabos forgalomba helyezéssel.
Az összes modellünk közül az S90 növekedése lett a legnagyobb, ami 2017-hez képest 53%-kal emelkedett, és az év végére elérte a 151 darabot.
2018-ban a benzines és a Twin-Engine változatok népszerűsége jelentősen nőtt: míg az előbbi részaránya a 2017-es 18%-ról 34%-ra változott, addig a T8 Twin-engine változatok eladását több, mint megdupláztuk.
A Volvo magyarországi hálózata 13 márkakereskedésből áll, a legújabb értékesítési pontunk tavaly év végén nyílt meg Békéscsabán. A kereskedések 90%-a már az új modern skandináv formanyelv szerinti arculatot képviseli, a fennmaradó kereskedések ez irányú fejlesztései 2019 folyamán szintén befejeződnek.
Hozzászólások