A Volvo Cars leleplezte az eladási listákat vezető XC90 nagyméretű szabadidőjármű megújult kiadását.
A vállalat zászlóshajója olyan, újonnan kifejlesztett fogyasztáscsökkentő technológiát kínál, amely a következő lépcsőfokot testesíti meg a vállalat ambiciózus villamosítási stratégiájában.
A megújult XC90 elsőként kínálja az ügyfeleknek a Volvo fejlett, mozgási energiát visszanyerő fékrendszerét, amely a meglévő belső égésű motorokkal társítva új, integrált, részben villamosított hajtásláncot testesít meg a Volvo frissen bevezetett 'B' motorjelzése alatt.
Az új, részben villamosított hajtáslánc akár 14 százalékkal képes csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást valós felhasználási körülmények között.
Az új by-wire (elektronikus) fékrendszer az energia-visszanyerő rendszerrel együttműködve visszanyeri a fékezés során felszabaduló mozgási energia nagy részét, és ezzel csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást.
Az új XC90 ‘B’ jelzésű járművek fontos mérföldkőnek számítanak a Volvo Cars villamosítási törekvéseiben.
Az új ‘B’ jelzésű modellek mellett továbbra is elérhető az új XC90-hez a Volvo T8 Twin Engine plug-in hibrid villamosított hajtáslánc opciója.
A megújult XC90 finoman átdolgozott külső stíluselemekkel különbözteti meg magát az eredeti, díjnyertes dizájntól: többek között új keréktárcsák, új karosszériaszínek, valamint egy új, modern hűtőmaszk vezeti a változások sorát.
A Volvo házon belül kifejlesztett padlólemezére épülő, saját fejlesztésű hajtásláncokat és biztonsági technológiákat alkalmazó XC90 2015-ös bevezetésével kezdődött meg a Volvo Cars átalakulási folyamata. Ez a modell vezette be a Volvo új márka-arculatát (a jellegzetes „Thor kalapácsa” fényszórókkal), valamint elsőként alkalmazta az SPA méretezhető padlólemezt.
A 2015 és 2019 között a Volvo későbbi 90-es és 60-as szériájú típusain a bevezetéskor világelső technológiák és innovációk idő közben szintén megjelentek az XC90 fedélzetén.
Ennek köszönhetően a Volvo szabadidőjármű zászlóshajója az évek során egyre fejlettebbé vált; a mai napig 320 000 példányban talált gazdára világszerte – és még nincs vége!
Ami az aktív biztonsági technológiákat illeti, az XC90 mostantól a City Safety és a Holttérfigyelő rendszereknél egyaránt aktív kormányrásegítést alkalmaz. Az automatikus vészfék funkcióval felvértezett City Safety a mai napig az egyetlen olyan rendszer a világon, amely a gyalogosokat, a kerékpárosokat és a nagytestű állatokat egyaránt felismeri.
Az annak idején az XC60 fedélzetén bevezetett, frontális ütközést elkerülő rendszer (Oncoming Lane Mitigation system) mostantól az XC90-hez is elérhető, míg a keresztirányú forgalomfelügyelet technológiát automatikus vészfék funkció egészíti ki.
Mindez a modell passzív biztonsági technológiájának alapját adó biztonsági utascellával együtt a világ egyik legbiztonságosabb autójává teszi az XC90-est, kihangsúlyozva a Volvo Cars töretlen elhivatottságát, hogy az elképzelhető legbiztonságosabb autókat fejlessze ki ügyfelei számára.
Az XC90, amely a Volvo modellek közül elsőként kínált Apple Carplay integrációt, mostantól az Android Auto rendszerrel is kompatibilis. A Sensus infotainment rendszer az elmúlt évek során számos frissítésen esett át; ezek egytől egyig az XC90 fedélzetén is megjelentek. Ahol elérhető, ott a Spotify zenei streaming szolgáltatást is integráltuk az XC90-be.
Az XC90 2020-as modellévi kiadása májusban kerül gyártásba a Volvo torslandai üzemében, Svédországban; a jármű már világszerte megrendelhető a Volvo összes piacán.
Hozzászólások