A Volvo Cars rekordértékesítésről adott hírt – 2019. első félévében 340 826 Volvo modellt értékesített, ami a tavalyi hasonló időszakot 7,3%-kal haladta meg.
2018 január-június között 317 639 új Volvo modellt helyeztek forgalomba.
Mind a három régió, az ázsiai, az amerikai és az EMEA is egyenletes növekedésről számolt be az év első hat hónapjában. A növekedés a prémium versenytársakhoz képest is nagyobb volt, így mind a három régióban erősítette pozícióját a márka. A siker mögött a Volvo számtalan díjat elnyert SUV családja áll, ezek között is elsősorban az XC60, majd az XC40 és az XC90 irányába nőtt látványosan az érdeklődés. A növekedéshez a legújabb modellek, a V60, a V60 Cross Country és az USA-ban gyártott S60 is hozzájárultak.
Júniusban 62 775 Volvo modellt értékesítettek a világban, ez 2%-kal alacsonyabb a tavalyi hasonló időszaknál. A csökkenés forrása Európa, ahol 9%-kal kevesebb, összesen 30 234 db Volvo modellt helyeztek idén júniusban forgalomba. A kontinensen belül Svédország produkálta a messze legnagyobb visszaesést: ez 41,7%-kal alacsonyabb értékesítést jelent tavalyhoz képest. Az extrém csökkenés oka a tavalyi nagyon magas számokban keresendő: az akkor bevezetett új károsanyag-kibocsátási adó és az új Bonus-Malus rendszer miatt 2018 júniusában az átlagot messze meghaladó volt az újautó-eladás.
Ha az első hat hónapot vizsgáljuk, az EMEA piacok fejlődése stabil, 6%-kal haladja mag a tavalyi évet. A modellek közül a népszerűségi lista élén az XC40 és az XC60 SUV modellek és az új V60 családi kombi állnak. 2019 január-június között 174 398 új autó talált gazdára, az országok közül pedig kiemelendő Nagy Britannia 29,6%-os és Németország 32%-os növekedése.
Az ázsiai régió rekordot döntött az első félév 67 741 új Volvo modell értékesítésével, ami 10,2%-kal haladta meg a tavalyi statisztikát. A legnépszerűbbnek a helyi gyártású XC60 és S90 modellek voltak. 2019. júniusa pedig minden idők legeredményesebb hónapja lett 13 238 autóval, ami 13,3%-kal magasabb a tavalyi számoknál.
A Volvo az amerikai kontinensen is sikeres: az első hat hónap eladásai 5,2%-kal nőttek, és elérték az 50 120 darabot. Az XC9, az XC60 és az XC40-es SUV modelleket választották a legtöbben. Ha csak júniust nézzük, akkor is nőtt az eladás, méghozzá 0,7%-kal, ami 9 934 autót eredményezett.
A részletes, régiókra lebontott értékesítési eredmények a következők:
Június Január-Június
2018 2019 változás 2018 2019 Változás
EMEA 33 213 30 234 -9% 164 480 174 398 6%
Ázsia 11 688 13 238 13,3% 61 480 67 741 10,2%
Ameria 9 868 9 934 0,7% 47 622 50 120 5,2%
Egyéb 9 289 9 369 0,9% 44 057 48 567 10,2%
Összesen 64 058 62 775 -2% 317 639 340 826 7,3%
Ha globálisan nézzük, a legnépszerűbb modell az XC60-as maradt, amely az első félévben rekordot döntött 97 203 darab értékesítésével (2018: 88 786 darab), ezt az XC40-es modellünk követte 61 864 darabbal (2018: 23 741), a dobogó harmadik fokán pedig az XC90 luxusterepjáró áll 47 818 darabbal (2018: 47 658 darab.)
Új vállalati filozófiájával összhangban a Volvo Cars arra törekszik, hogy személyes, fenntartható és biztonságos módon biztosíthassa ügyfeleinek a Mozgás Szabadságát. Ezt a szemléletet tükrözi a vállalat számos üzleti célkitűzése is: a tervek szerint a következő évtized derekára világszerte eladott járműveinek 50 százaléka tisztán elektromos üzemű lesz, illetve minden második járművét előfizetéses alapon fogják használni ügyfelei. Addigra a várakozások szerint minden harmadik eladott Volvo gépkocsi képes lesz az autonóm közlekedésre.
Hozzászólások