Címkék: Levenstam | tanulmány | Volvo 360c

2018. szeptember 13. csütörtök, 21:43

 

Képzeljen el egy világot, amelyben repülőterek nélkül utazhatunk nagy távolságokra. Egy világot, ahol nem léteznek mágneskapuk, több órás sorban állások, zajos, zsúfolt repülőgépek. Mit szólna, ha ezek helyett otthonához gurulna személyre szóló, első osztályú kabinja, és abban utazhatna el a célállomásig? 

A Volvo Cars a közlekedés ezen holisztikus jövőképét mutatja ma be az új Volvo 360c tanulmány, egy autonóm, elektromos, hálózatba kapcsolt, biztonságos gépjármű képében. A jármű vadonatúj piacokat nyithatna meg a Volvo Cars előtt, beleértve az évente több milliárd dolláros forgalmat bonyolító, belföldi légiközlekedési iparágat.

A 360c tanulmány alapját egy vezető nélkül közlekedő, teljesen önjáró, tisztán elektromos meghajtású gépkocsi. A tanulmány messzemenőkig kiaknázza a kormánykerék és a belső égésű motor elhagyásából fakadó, formatervezési szabadságot, és szabadon értelmezi újra az utasok két vagy három sorban történő, hagyományos elhelyezését.

A 360c az autonóm gépjárművek négy lehetséges felhasználási területét (alvóhely, mozgó iroda, nappali szoba és szórakozásra szolgáló tér) térképezi fel, amelyek mindegyike újraértelmezi az utazás jelenleg érvényes fogalmát. A tanulmány egyben egy olyan, globális kommunikációs szabványra is javaslatot tesz, amelyen keresztül az autonóm gépjárművek biztonságosan cserélhetnek információt a közlekedés egyéb résztvevőivel.

„A következő néhány évben teljesen átalakul az iparág, és a Volvo ennek a változásnak az élén kíván állni.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „Az autonóm mobilitás révén nem csak a biztonság terén érhetünk el hatalmas előrelépést: a technológia izgalmas új üzleti modelleket is teremt számunkra, lehetővé téve ügyfeleinknek, hogy kedvük szerint használják ki a fedélzeten töltött időt.”

A 360c potenciálisan igen jövedelmező vetélytársa lehet a rövid távú légiközlekedésnek, amelynek több millió dolláros piacán jelenleg légitársaságok, repülőgépgyártók és egyéb szolgáltatók osztoznak. Különösen a rövidebb utak – ahol a kiindulási és célállomás közötti távolság kb. 300 kilométer – tűnnek rendkívül ígéretesnek arra, hogy alternatív közlekedési módozatokkal váltsuk ki a repülést.

Az Egyesült Államokon belül például a tavalyi évben több mint 740 millióan utaztak belföldi járatokon, az USA belföldi légiközlekedése több milliárd dolláros éves forgalmat bonyolít. Ugyanakkor számos nagy forgalmú útvonal (pl. New York - Washington D.C., Houston - Dallas, vagy Los Angeles - San Diego) hosszabb időt vesz igénybe repülővel, mint autóval, ha a repülőtérre jutással, a biztonsági ellenőrzésekkel és várakozással töltött időt is számításba vesszük.

„A belföldi légi közlekedés elméletben nagyszerűen hangzik, de valójában cseppet sem az. A 360c teljesen újraértelmezi ezt a közlekedési módozatot.” – mondta Mårten Levenstam, a Volvo Cars vállalati stratégiáért felelős alelnöke. „Az alvófülke lehetővé teszi, hogy utasaink prémium szintű kényelemben, békésen utazzanak éjjel, majd reggel frissen, kipihenten ébredjenek a célállomáson. Ez a fejlesztés a világ vezető repülőgép-gyártóinak vetélytársává tehet bennünket.”

Amellett, hogy potenciálisan egy teljesen új ügyfélcsoporttal teremthet kapcsolatot a Volvo Cars számára, a 360c koncepciója a közlekedés jövőjét, a várostervezést, az infrastruktúrát és a modern társadalom környezeti lábnyomát is megváltoztathatja. Nem csupán az utazás módját gondolja át, de azt is, ahogy út közben barátainkkal és családtagjainkkal kapcsolatot tartunk, és ahogy a jövő városaiban utazva hasznosan töltjük az időt.

„Az autonóm járműtanulmány gyakran gyártóik technológiai felkészültségét fitogtatják, ahelyett, hogy a használat módját gondolnák újra.” – mondta Robin Page, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke. „A Volvo azonban emberközpontú márka. Ügyfeleink mindennapi életét tartjuk szem előtt, azt igyekszünk még tökéletesebbé tenni. A 360c is ezt a szemléletet képviseli.”

A 360c a legelső, ámbár igen határozott lépés egy olyan párbeszéd felé, amelynek keretében azt igyekszünk felmérni, hogyan változtathatják meg alapvetően a társadalom szerkezetét az autonóm mobilitási technológiák.

„Amikor a Wright fivérek repülőgépe 1903-ban először szállt fel a levegőbe, fogalmuk sem volt arról, hogy milyen lesz a modern légi közlekedés.” – tette hozzá Mårten Levenstam. „Mi sem tudjuk, mit tartogat számunkra az autonóm közlekedés, az azonban bizonyos, hogy alapjaiban fogja megváltoztatni az utazás módját, városaink képét és szerkezetét, és az infrastruktúra használatát. Meglátásunk szerint a 360c feladata, hogy párbeszédre hívja az érintett feleket. Amint tudásunkat gyarapítjuk, egyre több ötletet vethetünk fel, és egyre több válaszra lelhetünk rá.”

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER