A prémium autókat gyártó Volvo Cars nyilvánosságra hozta azokat az új pénzügyi és üzleti célkitűzéseit, amelyek a következő évtized derekára a világ vezető autóipari szereplői közé emelik a vállalatot.
Ami az operatív tevékenységeket illeti, a vállalat várakozásai szerint eladásainak felét a tisztán elektromos üzemű járművek fogják adni, minden harmadik eladott autója képes lesz autonóm közlekedésre, továbbá az ügyfelek 50 százaléka előfizetéses konstrukcióban fogja használni járművét.
A Volvo Cars várakozásai szerint ezek a kezdeményezések alapvetően alakítják majd át a kapcsolatot a vállalat és annak ügyfélbázisa között. Erre alapozva a következő évtized derekára összesen több mint ötmillió közvetlen ügyfélkapcsolatot kíván kiépíteni a cég, ezzel megteremtve az ismétlődő bevételek új forrásait. Mindez a vállalat számára is jóval nagyobb lehetőséget teremt a csatlakoztatott (online) és egyéb ügyfélszolgáltatások fejlesztésére.
„Ügyfeleink elvárásai gyorsan változnak, éppen ezért a Volvo Cars is gyorsan változik. Ezek a kezdeményezések elősegítik a Volvo átalakulását: míg jelenleg tisztán autógyártók vagyunk, a jövőben közvetlen ügyfélszolgáltatóként fogunk fellépni.”– mondta Hakan Samuelsson elnök-vezérigazgató.
Ami a pénzügyi terveket illeti, a Volvo Cars a többi prémium autógyártóval összevethető, prémium profitszintet kíván elérni. Ennek alapját a három globális értékesítési régió növekvő eladásai és bevételei, valamint a modellek szélesebb választéka teremti meg, beleértve egy vadonatúj piaci szegmens: az autonóm személyszállító vállalkozások részére eladott járműveket.
A vállalat kedvezőbb pénzügyi helyzetét a jövőben egyre nagyobb mértékben segítik majd elő a társult vállalatokkal megvalósítandó ipari szinergiák.
A Volvo Cars várakozásai szerint a prémium elektromos sportmodelleket fejlesztő Polestar márkával, valamint a Volvo Cars 30%-os tulajdonában álló új globális márkával, a Lynk & Co-val közösen fellépve alacsonyabb beszerzési költségekre, a fejlesztési költségek megoszlására, valamint méretgazdasági előnyökre lehet számítani.
„Ez megteremti a Volvo Cars számára a feltételeket ahhoz, hogy a következő évtized derekáig folytassa gyors ütemű növekedését.”– tette hozzá Mr Samuelsson. „A vállalat 2010 óta globális prémium autógyártó vállalattá alakult át. Most itt az ideje, hogy ebből az átváltozásból tovább lépjünk a többi prémium márkához mérhető, fenntartható jövedelmezőség időszakába.”
A Volvo Cars az értékesítés és a profit terén egyaránt új rekordot ért el 2017-ben: világszerte 571 577 darab gépkocsit adott el, üzemi eredménye pedig 27,7 százalékkal emelkedett. Ezek a nagyszerű eredmények a negyedik éve szakadatlanul tartó, rekord mértékű növekedés eredményei, és rávilágítanak arra, hogy a Volvo pénzügyi szerkezete és operatív tevékenységei sikeresen alakultak át a Geely Holdings tulajdonossá válása óta. A vállalat emellett az elmúlt néhány évben globális gyártói jelenlétét is kiterjesztette, valamint teljesen megújította termékportfolióját.
Hozzászólások