2011. június 10. péntek, 14:28

 

A Volkswagen új modellek, tanulmány autók és különleges kiegészítők egész sorával érkezett a Wörthi-tó partjára, a világ legnagyobb GTI-találkozójára. Az új Golf GTI Edition 35 világpremierjét követően a GTI feltalálója több további sportos karakterű titkáról is fellebbenti a fátylat.

 

Volkswagen-Golf-R

A Volkswagen így 270 lóerős, 250 kilométer/óra végsebességű Golf R Cabriolet koncepcióját mutatta be, amely rendkívül izgalmas kísérletnek számít a dinamikus kabriók terén. Ez a “power-kabrió” egyben ismét a Golfban rejlő kimeríthetetlen lehetőségek újabb látványos bizonyítéka. Ám emellett egyéb izgalmas hírek is érkeztek: a további tanulmány modellek, mint például a Golf R Concept, valamint a legújabb eredeti gyári kiegészítők révén a GTI-találkozó minden Volkswagen-rajongók Mekkájaként várta látogatóit.

Golf R Cabriolet concept: a Volkswagen csupán nemrég mutatta be új Golf Cabriolet modelljét, s a Volkswagen R GmbH formatervezői és konstruktőrei a Golf R Cabriolet Concept formájában máris egy extrém sportos változattal rukkoltak elő. Akárcsak zárt testvére, a 199 kW/270 LE teljesítményű Cabriolet concept álló helyzetből kevesebb, mint hat másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, s csúcssebességük is egyformán 250 kilométer/óra. E kiemelkedő adottságai révén az R Cabriolet minden idők leggyorsabb nyitott Golf modellje. Még meggyőzőbb erőforrása óriási forgatónyomatéka, a 2.500-as percenkénti fordulattól rendelkezésre álló 350 newtonméter valóban ideális „cirkálóvá” avatja e különleges kabriót.

Akárcsak a zárt Golf R, a kabrió karosszériáját szintén 25 milliméterrel süllyesztette mélyebbre sportfutóműve. A 17-colos, minden keréknél belső szellőzésű tárcsákkal és „R” logóval ellátott, kékre fényezett nyergekkel készült fékek igencsak meggyőző lassulási képességekkel ruházzák fel. A Golf R Cabriolet Concept 19-colos „Talladega” könnyűfém keréktárcsáira szerelt 235 milliméter széles gumiabroncsaival mindenkor masszív kapcsolatot alakít ki az útfelülettel. A Golf R Cabriolet Concept természetesen utasterével is kifejezetten sportos koncepciót képvisel. Az alaphangulatot itt sötétkék bőrrel bevont, a versenysport világából érkezett kagylóülések és különösen igényes „Pure-szürke” nappabőr adja meg, az ülések hátoldalát pedig exkluzív stílusú zongora-fekete fényezés borítja. A kárpitok élein húzódó díszcsíkok és varrások négyféle kontrasztárnyalatból készülhetnek. A koncepciómodell sportos és „technikai” karakterét szénszál-erősítésű műanyag díszítőberakások hangsúlyozzák, a homokfúvott felületű, zongora-fekete betétekkel kialakított küszöblécek pedig különösen igényes kidolgozásról tanúskodnak.

Volkswagen-Golf-R-Cabriolet

Golf R Concept: A Golf R Concept két változatában is különleges látványossággal szolgált a Wörthi-tó partján. A GTI-találkozón szintén kiállított, klasszikus Golf R és R Cabriolet modellekhez hasonlóan a Golf R Concept tanulmányok hajtásáról szintén a már említett 199 kW/270 LE teljesítményű, 2,0 literes turbófeltöltésű motor gondoskodik, amely éppoly gazdaságos, mint amilyen erős.
A Golf R Concept első változataBársony-szürke metál” fényezéssel, polírozott 19-colos „Talladega” könnyűfém keréktárcsákkal, narancsszínű féknyergekkel és szénszálas műanyag külső tükörházakkal vonzza a tekinteteket.

Pilótája és első utasa ergonómiailag tökéletesen formázott, verseny-kagylóülésekben foglalhat helyet. Külső részeik fekete nappabőr, míg oldalpárnáik és felső részük belső oldala antracitárnyalatú („Light-antracit”) nappabőr borítást kapott. Az ülőpárnák és a támlák keresztirányban varrott középső részét világosabb („Pure-szürke”) nappabőr borítja. A kagylók külső felülete ez esetben is zongora-feketében fénylik. Az oldalkárpitok és a fejrész élein húzódó díszcsíkokat kifinomult kontraszt jellemzi, amely a féktárcsák narancsárnyalatára rímel, mint ahogy a belső díszítőelemek a külső visszapillantó tükrök szénszálas műanyag házát idézik. Ugyanezen anyagot használták a tervezők a kormánykerék, a váltókar és a küszöbök burkolására is. A belső ajtókilincsek és az ablakemelők kapcsolói mögötti felületek zongora-fekete fényezést kaptak, akárcsak a váltókar gombja.

A Golf R Concept másik példánya kifinomult „Aplomb-kék” árnyalatban pompázik, a Golf palettáján új, 19-colos „Glendale” keréktárcsák pedig „Brilliant-ezüstben” fénylenek. A külső tükörházak és a küszöblécek anyaga itt is szénszálas műanyag. A verseny-kagylóülések hátoldalán szintén szénszál-erősítésű műanyagot alkalmaztak, az ülés külső részeit és támláját pedig fekete nappabőr borítja, míg az ülőlap és a támla oldalpárnáin végigfutó folyamatos csík anyaga kék bőr. A bőrbevonatú sportkormány belső részein és még jobb fogást biztosító mélyedésein a szuperkönnyű anyagot felületi struktúrájában idéző “Carbon” bőr feszül, de még a szőnyegek is ilyen hatást keltenek. Díszvarrásaik, akárcsak a kézifékkar-markolatán, kék színűek.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER