Címkék: Párizsi Autószalon | Toyota

2016. október 05. szerda, 09:02

 

A GT86-ban tökéletesen megtestesül a Toyota azon szándéka, hogy a márkát szenvedéllyel és izgalommal megtöltve olyan autókat építsen, amelyek élvezetesen vezethetők, és örömöt okoznak vezetőiknek. A könnyű és dinamikus, orrmotoros, hátsókerékhajtású kupé létrejöttét közvetlenül a Toyota nagyszerű motorsport-hagyományai ihlették, nem véletlenül fogadta osztatlan lelkesedéssel a szakma és a nagyközönség egyaránt a hamisítatlan vezetési élményt kínáló autót, és övezi hatalmas várakozás annak Párizsban leleplezett új generációját.

 

A Párizsi Autószalonon leleplezett vadonatúj, 2017-es GT86 az ügyfelek által egyik leginkább várt Toyota. A modellen olyan jelentős változásokat vezettek be, amelyek ismételten kihangsúlyozzák és kiemelik azokat a teljesítmény-jellemzőket, amelyek meghatározzák a GT86 lényét, ugyanakkor tökéletesebb minőséget, érzékelhető vonzerőt és gazdagabb felszereltséget is hoznak, összhangban az ügyfelek elvárásaival.   


Tökéletesített menetdinamika
Tetsuya Tada főmérnök nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy tovább fejlessze azokat a kvalitásokat, amelyek kivételesen jól vezethető autóvá tették a GT86-ost. "Mindent átdolgoztunk” - mondta a főmérnök, aki csapatával együtt közvetlenül a GT86 pályaversenyeken - többek között a Nürburgringi 24 óráson - szerzett műszaki tapasztalataiból merített munkája során. Prioritásként kezelték a stabilitás, a közvetlen reakciók és a rugózási kényelem tökéletesítését; ezek érdekében megnövelték a karosszéria merevségét, átdolgozták a futóműkomponenseket, és tökéletesítették a modell aerodinamikai jellemzőit. A karosszéria hátsó részét a hátsó tetőoszlop környékén elhelyezett, plusz ponthegesztésekkel merevítették meg; a hátsó panel és a konzol alkotóelemeinek a számát és a vastagságát egyaránt megnövelték.

A stabilabb, egyszersmind kényelmesebb rugózást szolgálja az új rugók, valamint az áthangolt Showa lengéscsillapítók alkalmazása. A dinamikusabb, sportosabb vezethetőségre vágyó ügyfelek az opciós Sachs lengéscsillapítókat választhatják. A részletekbe menő aerodinamikai fejlesztés között megtaláljuk az új, alacsonyabb orrészt, a módosított első és hátsó lökhárítókat, valamint az elöl és oldalt elhelyezett szárnyacskákat, amelyek stratégiai elhelyezésüknek köszönhetően elsimítják az autó körül ébredő légörvényeket. A kupé megőrizte egyedülálló hajtáslánc-konfigurációját: a kisméretű, elöl elhelyezett, 200 lóerős boxer szívómotor hatfokozatú kézi vagy ECT automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.


Látványos külső formaterv
A GT86 külső megjelenését érintő, részletekbe menő módosítások áramvonalasabbá tették a modellt, egyben határozottabb kiállással ruházták fel, miközben maradéktalanul megőrizték a kupé feszes, klasszikus vonalait. Az orrész alkotóelemeinek visszafogott, ám hatékony átdolgozása - különös tekintettel a szélesebb, mélyebben ülő hűtőmaszkra és az első lökhárító határozott alsó peremére és integrált szárnyacskáira - tökéletesen harmonikus megjelenést eredményezett. A módosított orrkialakítás szemből még agilisabbnak, még szélesebbnek és laposabbnak mutatja az autót. Az aerodinamikát javító részletek között megtalálható az orron elhelyezett, új szárnyacska; vagy az új ködlámpaház hárombordás kialakítása, ami nem csupán áramvonalas, de megjelenésében is lenyűgöző. A fényszórókat átrajzolták: mostantól erőteljesebb a vízszintes hatás, a tompított és távolsági világítást egyaránt LED-es fényforrások biztosítják. Az irányjelzők új helyre költöztek a lámpatesten belül: mostantól különálló narancssárga LED-ek láncolataként jelennek meg a nappali fényként szolgáló, döntött fehér LED-sor alatt. Oldalt az első kerékdobon elhelyezett dekorbetét új, aerodinamikailag optimalizált szárnyprofilt kapott. A 2017-es modellhez választható keréktárcsák között megtalálható egy új 17 colos, keskeny küllős modell, mart felülettel, sötétszürke kivitelben. A GT86 hátulján fellelhető új stíluselemek az elöl találhatókra rímelnek, így itt is érvényesül az erőteljesebb, alacsonyabb megjelenés hatása. Ennek elsődleges eleme egy szélesebb, mélyebbre nyúló fekete borítóelem, valamint a diffúzor, amely határozott trapéz alakjával elég mélyre nyúlik le ahhoz, hogy elrejtse a kipufogóvéget. A hátsó légterelőt újrarajzolták, így még áramvonalasabb lett. A hátsó LED-es lámpatesteket is átdolgozták, kihangsúlyozva vízszintes tájolásukat. Újak a LEd-es irányjelzők, míg a jellegzetes fényrajzolatot fényvezetők segítségével érték el a tervezők.


Sportos, mégis prémium belső kialakítás
Az utastérben új funkciók és frissen bevezetett kidolgozások erősítik meg a GT86 alapvető karakterét, mint hamisítatlan vezetési élményre termett autót. Ugyanezek a megoldások egyben a látható és tapintható minőséget is javítják, még vonzóbbá téve a járművet. Az autó új, háromküllős kormánykereket kapott, amely 362 mm-es átmérőjével a legkisebb, amelyet valaha sorozatgyártású Toyotába szereltek. A kormánykerék karimájának keresztmetszetét aprólékos számítások során úgy alakították ki, hogy minden helyzetben a lehető legjobb fogást, legkellemesebb érzetet nyújtsa. A kormány közepét markáns, ezüst színű 86 logó díszíti; a küllők reszelt fémhatású borítást kaptak, valamint kiegészítő kezelőszerveket helyeztek el itt, amelyek az új audiorendszer és a 4,2 colos színes TFT multi-információs kijelző vezérlésére szolgálnak.

Az átdolgozott, háromtárcsás műszeregységen belül megjelent a multi-információs kijelző, amelynek menüjéből olyan adatok hívhatók elő, mint az üzemanyag-fogyasztás vagy a hatótávolság, valamint egy sor további, sportos vezetéshez kapcsolódó funkció, mint a gyorsulási-erő mérő, a teljesítmény- és nyomatékgörbe, vagy a stopperóra. A fordulatszámmérőt átskálázták, így most a csúcsteljesítményhez tartozó fordulatszám (7000/perc) a tárcsa tetején, 12 óránál helyezkedik el. A GT86 élvezetes vezethetőségére utal az új, külön aktiválható TRACK (versenypálya) üzemmód, amelyben a vezető maga határozhatja meg, milyen mértékben avatkozzanak bele a vezetésbe a menetstabilizáló és kipörgésgátló rendszerek, amiket teljesen ki is lehet kapcsolni. Maga a műszerfal új, egy darabból álló, texturált felületű fekete borítást kapott, amely mérsékli a zavaró csillogást és fényvisszaverődést, míg az ajtó kapcsolótáblájánál és a középkonzoli klímavezérlő panelen új, szénszálas rácsmintázatot alkalmaztak. A műszerfalpanel árnyékolójához kérhető, szarvasbőr mintázatú borítás jól rímel arra a frissen bevezetett kárpitopcióra, amely bőrbe és perforált Alcantarába burkolja az üléseket, tetszőlegesen fekete, vagy fekete-piros árnyalatban. A GT86 szövetkárpitja is megújult, mostantól jobban tartja a testet. A középkonzolon új, 6,1 colos kijelző szolgálja ki az audiorendszert; utóbbi újdonsága a DAB (digitális rádió) vételi lehetőség. A módosított Toyota Touch 2 with Go navigációs rendszer az eddiginél ösztönösebben kiismerhető kezelőfelületet, valamint három éven át érvényes térképfrissítést és az online szolgáltatásokhoz való hozzáférést kínál. Utóbbiak között megtalálható az élő forgalominformáció, a Google Keresés és a Twitter.



 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER