A Toyota 2016. szeptember 17-től 2017. március végéig rendezi meg az Open Road Project második fordulóját – elsősorban Tokióban, méghozzá vállalatok és a nagyközönség bevonásával, hogy teljes egészében feltárja az “i-Road” nevű ultrakompakt elektromos tanulmányautóban rejlő lehetőségeket.
Az Open Road Project keretében egy adott időszakon át általános felhasználók fogják “tesztpilótaként” vezetni az i-Road járműveket, hogy a Toyota felmérhesse mobilitási igényeiket.
A vállalat azt tervezi, hogy a legkülönfélébb technológiákkal rendelkező partnervállalatokkal közösen az i-Road használatához kapcsolódó szolgáltatásokat alakít ki, majd kiértékeli, hogy ezek milyen szinten elégítették ki a felhasználók valós, mindennapi igényeit. A projekt második fordulójában az i-Road piacképességének felmérésére a Toyota üzleti felhasználók számára is kölcsönadja a járművet. Ezáltal egyszerre tesztelhetők e felhasználók elvárásai, valamint az ultrakompakt elektromos jármű megítélése a piacon – többek közt abból a szempontból, hogy az autómegosztó szolgáltatásokban hogyan és milyen célra használhatók ezek a járművek.
Emellett – akárcsak az első fordulóban – a tesztidőszakban a Toyota fokozatosan növeli majd a kapcsolódó szolgáltatások számát, például egyre több exkluzív parkolóhelyet épít ki (amelyek közül néhány töltési lehetőséget is nyújt), és igyekszik több új szolgáltatást kialakítani, megvizsgálva azok hasznosságát. A projekt előrehaladtával a vállalat egy kifejezetten erre a célra létrehozott honlapon időről időre publikálja az eredményeket.
A nemrégiben lezárult első fordulóban 96 tesztpilóta szerepelt, akiket mintegy 3600 jelentkező közül választottak ki.
Összegző értékelésükben ilyen gondolatok szerepeltek: “Az i-Road nagyon kényelmes, mert egészen apró helyeken is lehet vele parkolni,” vagy “Egyre hosszabb utakat vállalok, hiszen az i-Road segítségével bárhová könnyedén eljuthatok.”
A felhasználói tesztek révén a Toyota az szeretné tanulmányozni, mi a legjobb módszer az i-Road előnyeihez kapcsolódó termékek és szolgáltatások fejlesztésére, új, izgalmas lehetőségekkel gazdagítva az emberek mobilitását.
Az Open Road Project második fordulójának rövid összefoglalása
Általános fogyasztók | Üzleti felhasználók | |
Próbaidőszak | 2016. szeptember 17. – 2017. március 31. | |
A próba helyszíne | Shibuya és Setagaya kerületek | Tokió központja |
i-Road járműtípus | Főleg kétüléses változatok | Főleg együléses változatok |
Fő célcsoport | Kisgyermekes családok | Vállalatok, amelyek nem rendelkeznek céges autókkal, de különféle célokra többféle járműre lenne szükségük |
Járművek száma | Kétüléses: 4 darab | Együléses: 5 darab |
Kölcsönzési időszak | 2 héttől 1 hónapig | |
Kapcsolódó szolgáltatások | 1. Exkluzív parkolóhelyek (némelyik töltési lehetőséggel) ⇒ Keskeny, szabad helyek a belvárosokban, amelyek általában túl kicsik az autók parkolásához. A felhasználóknak nyújtott szolgáltatás lényege, hogy egy erre kifejlesztett okostelefonos alkalmazás segítségével könnyen megtalálhatják és lefoglalhatják ezeket a helyeket. Jelenleg körülbelül 200 ilyen parkolóhely áll rendelkezésre a Shibuya, Setagaya és Minato kerületekben. 2. A kényelmet növelő új szolgáltatások ⇒ Egy kifejezetten erre a célra kifejlesztett töltőmodul próbája, amely hasznos információkat is nyújt a mindennapi használat során, például elektromos fogyasztásra számolja át a feltöltési időt. |
Hozzászólások