A Toyota egy olyan új, házon belüli vállalat megalapítását határozta el, amely a jövőben az elektromos járművek (EV) fejlesztéséért lesz felelős. Az új cég egy négy tagból álló virtuális szervezet lesz – a tagok a Toyota Indusries-tól, az Aisin Seiki Co. LTD-től, a Denso Corporation-től és a Toyotától érkeznek – és független egységként működik minden más belső szervezettől, az indulására pedig nagyon hamar, 2016 decemberében kerül sor.
Az elmúlt húsz évben több, mint 9 millió hybrid autót értékesítő, és a hidrogén üzemanyagcellás autók sorozatgyártását is elsőként megkezdő Toyota új, házon belüli vállalatot alapít az elektromos autók fejlesztésére. Az innovatív, környezetbarát autóiról és technológiáiról elhíresült vállalat, amelynek tervei szerint 2020-ra éves értékesítéseiben 50%-ot is meghaladja majd a hybrid meghajtású modellek aránya folyamatosan vizsgálja, hogy melyik lehet a jövőben a valódi áttörést hozó zöld technológia, amelynek révén még nagyobb mértékben csökkenthető majd az autózás környezeti lábnyoma. Ennek megfelelően a hybrid és hidrogén üzemanyagcellás fejlesztésekben is élenjáró autógyártó az elektromos járművek fejlesztése tekintetében is még jobban felgyorsítja erőfeszítéseit. Ez utóbbiak fejlesztésében a frissen létrehozandó új vállalat lesz a technológiai húzóereje és erőforrása a Toyota Csoportnak. A kompakt szervezeti struktúra azt jelenti, hogy az új cég képes lesz a szokatlan munkafolyamatok megvalósítására, a felgyorsult projektek élére állni, és rövid idő alatt piacképes terméket előállítani.
Azon gondolat alapján, hogy a megfelelő autóról a megfelelő helyen és időben gondoskodjon, a Toyota hosszú ideje több irányból közelít a környezetbarát járművekhez és ezért fejleszt hibrid, tölthető hibrid, üzemanyagcellás (FCV), tisztán elektromos és más hajtási képletű autókat. A Toyota különös figyelmet fordít az FCV-kre, amik a hatótávolság, a hidrogénnel való feltöltési idő és más szempontok alapján is a használhatóság és kényelem tekintetében egyenrangúak a benzines modellekkel, és a TMC szerint tökéletesen megtestesítik a „végső ökoautót”.
Miközben a világon számos eltérő energetikai és infrastrukturális előírás létezik, egyre több az olyan szabály, aminek célja a nulla károsanyag-kibocsátású járművek számának növelése, és ez a termékkínálat bővülését is magával hozza. A hajtóanyag-cellás járművek népszerűsítése mellett a Toyota eltökélt annak érdekében, hogy egy olyan architektúrát hozzon létre, ami már a korai szakaszban lehetővé teszi az elektromos autók üzleti alapokra történő helyezését és alternatívát kínál a nulla károsanyag-kibocsátás érdekében.
„Az elmúlt néhány esztendő, amire mi úgy tekintünk, mint a jövőnk egyfajta megalapozása, újító ötleteink magjának elvetése, olyan intézkedésekkel telt, mint a Toyota Kutatóintézet megalapítása, a Daihatsu teljes tulajdonú leányvállalattá alakítása, vagy a feltörekvő piacok számára készülő kompakt modellek közös gyárának létrehozása. Az elektromos autók gyártására létrehozott új irányítási struktúra mindennek az erőfeszítésnek a része. Az új vállalat speciális lesz a maga területén és prosperálni fog a munkához való hozzáállásában is, ez reményeim szerint húzóerőként fog szolgálni az innováció gyakorlatba történő átültetése során a Toyota és Toyota Csoport számára.” – fogalmaz a Toyota elnöke, Akio Toyoda a virtuális szervezet megalapítása kapcsán.
„A Toyota évtizedek óta tesz erőfeszítéseket környezeti lábnyomának folyamatos csökkentése érdekében, amelyek között épp úgy megemlíthető a világ autógyártását forradalmasító hybrid illetve plug-in hybrid technológia kifejlesztése, mint a teljes működés és a gyártási folyamatok optimalizálása, mind környezetbarátabbá tétele. Ennek jegyében született meg az a célkitűzésünk is, hogy 2020-ra világszintű értékesítéseink több, mint 50%-át tegyék ki a hybrid meghajtású járművek – egyes modelljeink tekintetében egyébiránt ezt már most meghaladjuk, míg prémium márkánk, a világ vezető hybrid autómárkája, a Lexus esetén ez az arány már ma eléri a 95%-ot.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
„Ezzel minden más autógyártónál nagyobb mértékben sikerült csökkentenünk környezeti lábnyomunkat, a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás autók fejlesztése és elterjesztése területén elért eredményeink pedig még nagyobb lehetőségeket rejtenek magukban. Emellett kiemelt hangsúlyt helyezünk a tisztán elektromos üzemű autók fejlesztésére is, ahol az eredmények további felgyorsulását hozhatja a mostani döntés.” – teszi hozzá a szakember.
Hozzászólások