A Kia ma bejelentette, hogy az új Sorento a márka innovatív, Távirányítással működő Parkolósegédje (Remote Smart Parking Assist: RSPA) már az európai értékesítés kezdetétől is elérhető lesz.
Az új rendszerrel az autó kulcsának (távirányítójának) gombjaival kívülről is irányítható a parkolás, a Sorento magától beáll, vagy akár ki is gurul a szűk parkolóhelyekről.
A Kia európai modellsorában a Sorento az első ezzel a szolgáltatással: az RSPA nem csak a parkolás folyamatát könnyíti meg, ki- és beszállni is egyszerűbb úgy, ha az autó utána magától begurul a szűk parkolóhelyre, vagy a beszálláshoz elénk gördül onnan.
Az RSPA Európában (piactól és felszereltségtől függően) a Sorento dízelmotoros változataihoz lesz
elérhető. Miután mindenki (a vezető is) kiszállt, a Sorento a távirányító utasítására önműködően végrehajtja a parkolás utolsó lépéseit, és ugyanígy magától ki is áll a parkolóhelyről, ha az például annyira szűk, hogy nem lehet eléggé szélesre tárni az ajtókat a beszálláshoz.
Az RSPA az autó távirányítójáról működtethető, és egyenes, vagy közel egyenes ki- és beparkolásoknál használható. Beparkolás előtt a vezetőnek kell a Sorentót irányba állítania a parkolóhely előtt. Az RSPA önállóan kezeli a gázt, a féket, és a kormányt is, miközben ultrahangos érzékelőkkel figyeli a környezetet. Ha álló akadályt, mozgó járművet, gyalogost, kerékpárost, vagy egyéb veszélyt észlel, automatikusan megáll, és addig vár, amíg akadálymentes nem lesz az út.
Technológiák a még biztonságosabb parkolásért
A Sorento új automata parkolórendszere csak egy a modell vezetői asszisztensrenszereinek sorában, hiszen a parkolási koccanásgátlóval kiegészített hátsó keresztirányú forgalomfigyelő (PCA-R és RCCA) szintén a parkolás biztonságosságát növeli. A PCA-R 10 km/h alatt működik, ultrahangos érzékelőkkel, valamint a tolatókamera képe alapján dolgozik. Feladata az, hogy megakadályozza, hogy tolatás közben a Sorento tárgyaknak, vagy bármi másnak ütközzön. Az RCCA a parkolóhelyekről való kitolatást teszi biztonságosabbá úgy, hogy radarjaival a holttereket pásztázva figyelmeztet a keresztirányból érkező járművekre. Mindkét rendszer hangjelzéssel hívja fel a vezető figyelmét, de a fékek önálló működtetésére is képes az ütközések elkerülése érdekében.
Hozzászólások