Címkék: Kia Sorento

2020. november 04. szerda, 15:49

 

 A Kia Motors ma kiadott szerkezei fotóján remekül látható az új, három üléssoros, hétüléses Sorento Plug-in Hybrid kiváló térkihasználással megszerkesztett felépítése.

 

 

 A kép egyértelműen megmutatja, hogy a hajtáslánc elemeinek ötletes elhelyezésével a plug-in hibrid rendszer egyáltalán nem csökkenti a hasznos utas- és csomagteret. Ennek alapján kijelenthető, hogy a Sorento a piac egyik legpraktikusabb kialakítású plug-in hibrid hajtású SUV-jaként érkezik az európai piacokra 2021 elején.
A fejlesztőknek sikerült az akkucsomagot, az üzemanyagtartályt, a benzinmotort és a villanymotort is úgy integrálniuk az autó szerkezeti struktúrájába, hogy a beltér akár hét utas számára is kényelmes maradjon, és a csomagoknak is legyen elegendő hely.

 

 

 

Okos térkihasználás a lehető legtágasabb utastér érdekében
A Sorento Plug-in Hybrid benzinmotorja a Kia 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses turbósa (T-GDi), 180 lóerős csúcsteljesítménnyel, és 265 Nm maximális forgatónyomatékkal. A hajtáslánc villanymotorjának teljesítménye 67 kW (304 Nm), így a kombinált érékek különösen látványosak: 265 LE, és 350 Nm áll a vezető rendelkezésére. Ezekkel a mutatókkal ez a változat egyben a Sorento eddigi európai kínálatának legerősebb tagja.
A villanymotor a benzines és a sebességváltó között dolgozik, így a Sorento Plug-in Hybrid tisztán elektromos üzemre is képes, de a kétféle hajtásmód (benzines és elektromos) alapesetben közösen hajtja a két első, vagy kiviteltől (és a menetkörülményektől) függően akár mind a négy kereket. 

A nagyteljesítményű, 13,8 kWh kapacitású lítiumion polimer szerkezetű akkucsomag a padlóban, az első ülések alatt utazik, az utastér padlóvonala és a padlólemez külső borítása között. Az összkerék-hajtású kivitelekben az akku kialakítása olyan, hogy a hátsó kerekeket hajtó kardán is elférjen alatta. Azaz, még ebben az esetben sem csökken az utasok rendelkezésére álló hasznos tér, vagy a csomagtartó mérete.
Az akkucsomag vízhűtéses a lehető legjobb hatásfokú energiafelhasználás és teljesítmény leadás érdekében. A benzinmotorétól független hűtőrendszer helyigénye minimális.

Az akku mély, tengelyek közötti beépítése a Sorento súlypontját is hatásosan csökkenti, és javítja az első-hátsó tömegeloszlást. Az, hogy a telep tömege az autó tömegközéppontjához közeli, a menetdinamikai jellemzőkre és a kezelhetőségre is jótékonyan hat országúton és terepen egyaránt.
A 67 literes üzemanyagtartály a második üléssor alatt kapott helyet, a 3,3 kW-os fedélzeti töltő elektronikáit pedig a csomagtér padlója alá építik be. Az eredmény: a leghátsó sorban utazók is kényelmesen elférnek, lábterük tágas, miközben a csomagtér is méretes.

Hét utas és csomagok
A Sorento nem csak akár hét utasnak kínál tágas és kényelmes helyet, csomagtartója is a legnagyobbak közé tartozik a kategóriában: a hétüléses változatok csomagtere két üléssorral (a harmadik sori üléseket a padlóba hajtogatva), 809, az ötüléseseké pedig 898 literes.
A Sorento Plug-in Hybrid öt utassal a fedélzetén rengeteg csomagot el tud nyelni: akár egy babakocsi is könnyen belefér úgy, hogy még több bőröndnek, utazótáskának is jut mellette hely. Mind a hét ülés használata esetén is megmarad 175 liternyi tér egy rövid családi kirándulásra, például a piknikkosárnak, a sportfelszerelésnek vagy az útitáskáknak.
A két leghátsó ülés 50:50 arányú osztással, egymástól függetlenül, egyszerűen a csomagtérből is összehajtogatható, a padló ilyenkor is teljesen sík marad. A második sor ülései 60:40 arányban dönthetők előre, így jelentősen megnő a raktér, akár lapra szerelt bútorokat is szállíthatunk.

Jövő év eleji megjelenésekor a Sorento Plug-in Hybrid a piac kevés plug-in hajtásláncú hétüléseseinek egyikeként érkezik, és egyben az egyik legpraktikusabb kialakítással is büszkélkedhet. Egyes európai piacokon az értékesítés már az első negyedévben elindul, de a világ legtöbb országában 2020 végétől rendelhető a modell. Európában a Kia egyedi, 7 év vagy 150.000 kilométeres garanciája érvényes valamennyi Sorento változatra.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER