Címkék: Kia Sorento

2020. december 17. csütörtök, 15:32

 

A Kia bemutatta itthon az új Sorentót, amely jó pár vásárlót el fog hódítani a prémium gyártóktól. Nem csak az ára miatt.

 

 

 A Covid-19, új korszakot nyitott az autós-újságírásban is: egyre több autóbemutató kerül át a való világból az internetre. Ez történt az új Sorento esetében is, ezért elmaradt a menetpróba, így most csak az újdonság alapos bemutatásával tudunk szolgálni. A teszttel később jelentkezünk.

A Kia már egy ideje célba vette azt az osztályt, ahol az Alfa Romeo, a Volvo, a DS és a VW található. Ez a német prémiumok alatt lévő liga, ahova nem csak a koreaiak igyekeznek, hanem pl. a Peugeot is.

 

 

A Sorento a márka zászlós hajója a suvok között, ezért a koreaiak apait-anyait beleadtak a csúcsmodell tervezésébe. A másik ok az igyekezetre, hogy a negyedik generációs Sorento, a 4,8 méter körüli szabadidő-autók között harcol a vevőkért: itt már igen jól lehet keresni az eladott autókon.

A külső igen impozánsra sikeredett, az előd gömbölyded alakját karakteresebb vonalvezetés váltotta. A méretek a következőképpen alakultak: a hossz 10 milliméterrel haladja meg a 4,8 métert. A szűkösségre az utastérben nem lehet majd panaszkodni, mert a szélesség pontosan 1900 milliméter. A magasság pedig kereken 1700 mm.

 

 

A Sorento tervezői a fülkében szerencsére nem követték a ma uralkodó trendeket. A kapcsolóknál például nem vezettek át minden funkciót az érintő képernyőre. Meghagyták a fűtés-hűtés és más gyakran használt funkcióknak a fizikai gombjait. Ez megnyugtató. A kormány mögötti kijelző személyre szabható és a mai divatnak megfelelően, teljesen digitális (12,3 col).

A Sorento elérhető öt és hét üléses kivitelben is. A méret növekedésnek, a második sor ülés elhelyezésének és a döntési mechanizmus áttervezésének köszönhetően egyszerűbbé vált a hátra történő beszállás. A harmadik sorban külön szabályozható a hűtés/fűtés és a hátsó oldal ablak elnyújtott kialakítása miatt, eltűnt a bunker érzés is. A csomagtartó a hétüléses kivitelben 705 literes, ötülésesben már 910 literes barlangba lehet pakolni.

 

 

A tölthető hibrid elérhető öt és hét üléses kivitelben. Fontos tudnivaló, hogy a legzöldebb modell, csak négykerék-hajtással kapható. A hibrid és a dízel kivitelek elérhetők öt és hét üléssel, és a 4x4-es rendszer is párosítható hozzájuk.

Motorok terén a csúcsot a kb. 60 kilométeres elektromos hatótávot biztosító tölthető hibrid jelenti (PHEV). Itt az 1,6-os benzin motort keresztezték az elektromos motorral (91 LE), a hatsebességes automata váltóval és a 13,8 kWh kapacitású akkumulátorral. A végeredmény 265 lóerő és 350 Nm.

Az előbb említett négyhengeres, hatsebességes automata váltó és a 60 lóerős villanymotor triója alkotja a hibrid változatot (HEV). Itt 230 lóerő viszi előre az 1650 kilós hibrid Sorentót.

A kereken 2500 kilós dízel megkapta az új fejlesztésű, nyolc sebességes, dupla-tengelykapcsolós automata váltót. Az öngyújtós modell kiváló utazóautó lehet, mert 2,2 literes dízelmotor már 202 lóerőt teljesít. Az íróasztal mellől szemlélve, első hajtással, ez kiváló ajánlat.

A kínálatból mindenki ki tudja választani a számára kedvező változatot. Aki otthon és a munkahelyén is tudja tölteni a járművét, és 60 vagy 120 kilométert ingázik naponta, annak a PHEV kivitel jelenti az ideális Sorentót. Ha valaki sokat közlekedik városban, annál a sima hibrid a nyertes, első hajtással. A dízel ideális utazóautónak néz ki és szinte mindenhol jól teljesít. Ennek ellenére Rudolf Diesel találmánya az elmúlt években komoly fekete propagandát kapott és mára az ördög művévé vált sokak szemében.

 

 

Ami meglepő, hogy a tervezők komoly munkát fektettek a 4x4-es rendszerbe. A terepjárást nagyban segíti a különféle terep viszonyokra kalibrált (homok, sár, hó stb.) kipörgésgátló, ami a váltó előtti forgó kapcsolóval állítható. Ezen felül elérhetők a kormány rásegítést, rugózást, gáz reakciót, fogyasztást és sok mást megváltoztató menetmódok. A dízelnél négy, a hibrideknél három mód közül lehet választani.

A legvégére maradtak az árak. Hogy világos legyen: az autóárak durván elszabadultak itthon. Egy VW Golf méretű, jobban felszerelt kompakt autó ára, játszi könnyedséggel éri el a 8 millió forintot. Ehhez érdemes mérni a közel ötméteres, testes suv árát.

A dízel Sorentóért tíz ezer forint híján, 9 millió forintot kérnek (Gold felszereltség). A hibrid pedig ennél 500 ezerrel drágább, a PHEV kivitel pedig 12,39 millió forintról indul. Ajándék hét üléses csomaggal.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER