Címkék: Hyundai Tucson

2020. december 09. szerda, 19:52

 

A Hyundai Motor bemutatta a vadonatúj Tucsont, amely előremutató, kísérleti formanyelvvel és ultramodern technológiákkal állít új mércét a kompakt szabadidőjárművek szegmensében.

 

 

 A modell kategóriájának legszélesebb körben villamosított hajtáslánc-kínálatával rendelkezik, megerősítve a Hyundai tiszta mobilitás iránti elhivatottságát, ugyanakkor megőrizve tradicionális szabadidőjárműves karakterét.
A vadonatúj Tucson a Hyundai sikeres bestseller modelljének negyedik generációja; a típus 2004-es bevezetése óta több mint 7 millió példányban talált gazdára világszerte. Ebből 1,4 millió autót Európában adtak el. Ezzel a Tucson a vállalat legkeresettebb globális szabadidőjárműve. A Hyundai új kompakt szabadidőjárműve forradalmi, ambiciózus új megjelenéssel lép színre, igazodva a márka új Érzéki sportosság formanyelvéhez.

 


A kompakt szabadidőjárművek piacának leggazdagabb villamosított (hibrid, plug-in hibrid és 48 voltos mild hibrid egységekből álló) hajtáslánc-választékával érkező vadonatúj Tucson megjelenésével teljessé válik a Hyundai európai crossover-flottájának villamosítása. A Hyundai többi, részben vagy teljesen elektromos szabadidőjárműve között megtalálható a tisztán elektromos, illetve hibrid hajtásláncokkal elérhető Kona; a hidrogén üzemanyagcellás NEXO második generációja, valamint a zászlóshajó Santa Fe, amelyet hibrid és plug-in hibrid kivitelben választhatnak az ügyfelek. Legújabb típusainak villamosításával a Hyundai megerősíti piaci pozícióját, mint a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok legszélesebb választékát kínáló autógyártó.
A vadonatúj Tucson globális modellként lép színre. A típust a márka számos üzemében gyártani fogják, köztük a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) nošovicei létesítményében, a Cseh Köztársaságban, ahol a típus előző két generációja is készült. A második generációs volt a HMMC legelső terméke. A Hyundai ezzel újfent hitet tesz az európai piac mellett.

„A Hyundai a globális autópiac legszélesebb részben vagy teljesen villamosított hajtáslánc-választékát kínálja, a mild hibridektől és hibridektől kezdve a plug-in hibrideken és akkumulátoros elektromos járműveken át a hidrogén üzemanyagcellás egységekig.” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „A vadonatúj Tucson bevezetése kapcsán kulcsfontosságú volt, hogy világszerte legkeresettebb szabadidőjárművünkre is kiterjesszük a vállalat villamosítási programját. Az új modell színre lépése mérföldkő a Hyundai számára, mivel immár teljes szabadidőjármű-portfoliónk elérhető részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal. Progresszív formatervével és ultramodern hajtáslánc-kínálatával a vadonatúj Tucson a Hyundai megőrzi szerepét, mint a Hyundai egyik meghatározó európai típusa.”

 

 

 

‘Parametrikus dinamika’: forradalmi és egyedülálló formavilág a szabadidőjármű-dizájn élvonalában

A vadonatúj Tucson formai szempontból több, mint az előző generációs modell evolúciója: egyenesen forradalmi jelentőséggel bír a Hyundai számára. Az újonc nagyobb és szélesebb elődjénél. Izmos kiállását éles törésvonalak és dinamikus arányok jellemzik, az élettel teli felületek progresszív megjelenést kölcsönöznek a modellnek, anélkül, hogy felhígítanák a Tucson robusztus szabadidőjárműves hagyatékát.

A vadonatúj Tucson az első olyan új generációs szabadidőjármű a Hyundai kínálatában, amelyet a vállalat új 'érzéki sportosság' formanyelvét követve fejlesztettek ki. Az új dizájn-irányzat legfőbb jellemzője a négy alapvető elem – az arányok, a szerkezet, a formaterv és a technológia – közötti harmónia. Célja, hogy érzéki, érzelmi többlettel ruházza fel a Hyundai járműveit, amely többlet az innovatív technológiákban és újszerű megoldásokban ölt testet.
„Az 'érzéki sportosság' feladata, hogy új szintre emelje az autóipari formatervezés érzelmi vonzatait. Arra törekszünk, hogy magunkkal ragadjuk ügyfeleinket. A vadonatúj Tucson az irányzat végső kiteljesedését demonstrálja, tökéletesen szemléltetve a Hyundai megállíthatatlan lendületét.” – mondta SangYup Lee alelnök úr, a Hyundai globális formatervező központjának igazgatója. „A Tucson előremutató, kísérleti formaterve méltó a modell úttörő szellemiségéhez, és minden eddiginél magasabbra emeli a tétet az autópiac legzsúfoltabb méretosztályában.”

A vadonatúj Tucson progresszív formanyelve a 2019. évi Los Angeles-i AutoMobility kiállításon bemutatott Vision T szabadidőjármű-tanulmányból merített ihletet. A szintén az Érzéki sportossághoz igazodó Vision T tematikáját a dinamizmus központ koncepciója határozta meg, a tanulmányautó 'városi kalandorként' szabott új irányt a szabadidőjárművek formatervének.
A hagyományos vázlatkészítési folyamattól eltérve a Hyundai dizájnerei teljes egészében élvonalbeli digitális technológia alkalmazásával létrehozott, geometrikus algoritmusokon keresztül dolgozták ki a vadonatúj Tucson futurisztikus stíluselemeit. A 'parametrikus dinamika' néven ismert folyamat során digitális adatokból létrehozott vonalak, felületek, szögek és idomok felhasználásával hoznak létre korábban elképzelhetetlen, merész esztétikai értéket. Ennek köszönhetően a jármű formatervében minduntalan visszaköszönnek a 'parametrikus ékkőként’ ismert, hangsúlyos geometrikus mintázatok, progresszív karakterrel ruházva fel a típust.

A parametrikus ékkövek leghangsúlyosabb képviselőivel a hűtőmaszkon találkozhatunk, ahol parametrikus rejtett lámpatestek nyűgözik le az első találkozáskor a szemlélőt. Lekapcsolt világítással úgy tűnik, mintha sötét, geometrikus mintázat borítaná a jármű orrát; ilyenkor nem lehet megkülönböztetni egymástól a karakteres LED-es nappali fényeket, amelyek tökéletes harmóniával olvadnak bele a hűtőrácsba. Az ultramodern féltükrös világítástechnológiának köszönhetően a nappali világítás aktiválásakor az addig sötét króm hatású hűtőmaszk ékköveket idéző formavilágot ölt, szemkápráztatóan látványossá téve a jármű egyébként kecses megjelenését.
A parametrikus ékkövek a jármű oldalfalán is hangsúlyos stíluselemként jelennek meg. A finoman kidolgozott felületek lenyűgöző kontrasztot teremtenek a kecses sziluett és a férfias ék alak között, amely álló helyzetben is mozgás hatását keltik. A feszesen sportos formák harmonikusan olvadnak egybe a szögletes kerékívekkel, amelyek öblében könnyűfém keréktárcsák gondoskodnak az erőteljes, dinamikus megjelenésről. A Tucson sportos érzékiségét az a krómozott, parabolikus dekorvonal teszik még hangsúlyosabbá, amely az oldalsó tükröktől kiindulva egészen a C-oszlopig húzódik. Oldalnézetből határozott, merész karaktervonal egészíti ki az ajtók rajzolatát, összhangban a dinamikus, szögletes kerékívek robusztus megjelenésével.

Hátul parametrikus rejtett világítást alkalmazó, széles lámpatestekkel folytatódik a formai tematika. A vadonatúj Tucson hátsó lökhárítóját is parametrikus mintázatokkal találkozunk; a háromdimenziós hatású megoldáshoz sportos dekorelemek társulnak. A vadonatúj Tucson az első olyan Hyundai, amely a hátsó légterelő mögött megbúvó, rejtett hátsó ablaktörlőt kapott. A Tucson ultramodern formai részleteire üveg Hyundai logó teszi fel a koronát: ez háromdimenziósnak tűnik, ám valójában nem emelkedik ki a felületből, szakítva az autóiparban szokásos megoldásokkal.

Karosszériaszínek:
A vadonatúj Tucson vásárlói kilenc különböző karosszériaszínből választhatnak; ezek közül három (Shimmering Silver, Amazon Gray és Teal) vadonatúj árnyalat Emellett opcióként Phantom Black vagy Dark Knight kivitelű, kontrasztos kéttónusú tetőlemez is kérhető, további lehetőségeket kínálva az egyedi megjelenésre. Az összes karosszériaszín választható kéttónusú tetőlemezzel.
A Shimmering Silver [ÚJ] az opciós Dark Knight tetővel
Az Amazon Gray [ÚJ] az opciós Phantom Black tetővel
A Teal [ÚJ] az opciós Phantom Black tetővel
A Phantom Black az opciós Dark Knight tetővel
A Polar White az opciós Phantom Black tetővel
Az Engine Red az opciós Phantom Black tetővel
A Sunset Red az opciós Phantom Black tetővel
A Silky Bronze az opciós Dark Knight tetővel
A Dark Knight az opciós Phantom Black tetővel

A letisztult, kifinomult belső térben a maximális komfort harmonikusan tálalt technológiával találkozik

 A vadonatúj Tucson kifinomult, tágas belső tere, az INTERSPACE leginkább egy olyan rendezett szobára emlékeztet, ahol felülemelkedhetünk a mindennapok gondjain. A tér, a technológia és az információ itt mind összefonódik. A középkonzoltól a vízesésekből ihletet merítő, érzéki formákkal megvalósított dupla ezüst dekorsáv fut végig egészen a hátsó ajtókig, harmonizálva a felületek semleges színekben kivitelezett, rétegezett prémium anyagaival.
A kategóriaelső technológiák harmonikus integrációja révén a vadonatúj Tucson előremutató, teljes mértékben testre szabható digitális élményt kínál ügyfeleinek. Az új 10,25 colos AVN-T képernyő kitölti a jármű belső terének középső részét. A Hyundai formatervezői lemondtak a nyomógombokról és kapcsolókról: az audio, video és navigációs funkciók, továbbá a fűtés, a szellőzés és a légkondicionálás mind érintésérzékeny felületen keresztül vezérelhető: a vadonatúj Tucson az első olyan Hyundai modell, amelynek középkonzolját teljes egészében érintőképernyő foglalja el.

A belső térben mindenütt kiváló minőségű, puha tapintású anyagokkal találkozunk: ezek megjelenésükben és tapintásukban egyaránt új mércét állítanak, míg az új, indirekt légbeömlő nyílások az ajtóktól kiindulva a középkonzolig húzódnak.
A Tucson belső kialakításának evolúciója nyomán a műszeregység mélyebbre került, míg a műszerpark árnyékoló nélküli beépítése rendezettebb, letisztultabb felületet, és ezzel egyidejűleg még tágasabb térérzetet eredményezett. A műszerfal széles gerince tökéletes egységet formál az ajtókkal, mély szurdokként ölelve körül az elöl utazókat. Ezek a futurisztikus jellemzők még progresszívabb érzést közvetítenek, az ultramodern formai értékek új szintjével örvendeztetve meg az ügyfeleket.
Az ergonomikusan elhelyezett kartámasz az elektronikus (shift-by-wire) sebességváltóval egységet alkotva teszi lehetővé az utóbbi ösztönös működtetését, egyben letisztult és modern megjelenést kölcsönözve a vezetői környezetnek.

Az utasokat a középkonzol két oldalsó rekeszéből, a vezeték nélküli töltőfelületről, valamint az ajtózsebekből áradó, kellemes hangulatvilágítás fogadja. A hangulatvilágítás 64 különböző színben, fényereje 10 fokozatban szabályozható, így minden hangulathoz tökéletesen igazodik, egyben lehetővé teszi a maximálisan egyedi környezet kialakítását.
Ezen túlmenően a belső tér háromféle kivitelben (egyszínű fekete bőr vagy szövet; kétszínű fekete/bézs bőr vagy szövet; valamint Teal színcsomag) választható.
A Teal csomag fekete szövet vagy bőrkárpitozást tartalmaz, az üléseken, a könyöklőn és a sebességváltó karján alkalmazott zöldeskék árnyalatú öltésekkel. A műszerfal és az ajtópanel szövetkárpitozását szintén zöldeskék textilbetét díszíti.
Belső színek:
Egytónusú fekete (szövet vagy bőr)
Kéttónusú fekete és Moss Grey szürke (szövet vagy bőr)
Teal színcsomag (szövet vagy bőr)

 

 

 

Ultramodern technológia és kapcsolódás

A vadonatúj Tucson ultramodern, emberközpontú technológiai megoldások széles palettáját felvonultatva biztosít előremutató digitális élményt.
A teljesen digitális, konfigurálható, kettős műszerfal egy új 10,25 colos, burkolatlan műszeregységből, valamint egy szintén 10,25 colos AVN-T érintőképernyőből áll. Ez az elrendezés olyan, személyre szabható környezet kialakítását teszi lehetővé, amely ösztönösen optimalizálható, és ultramodern felhasználói élményt biztosít. A műszeregység például színváltással igazodik a választott üzemmódhoz
A vadonatúj Tucson fedélzetén a 10,25 colos infotainment rendszerhez az ultramodern Bluelink Connected Car szolgáltatás legújabb verzióját kínálja a Hyundai. A továbbfejlesztett Bluelink rendszer számos új előnyt és szolgáltatást kínál a Hyundai ügyfeleinek, az online útvonaltervezéstől kezdve az utolsó útszakaszra vonatkozó navigációs útbaigazításon át az új Felhasználói profil funkcióig. Az ügyfelek a Bluelink alkalmazás segítségével megkereshetik járművük tartózkodási helyét, a távolból oldhatják vagy reteszelhetik a központi zárat, vagy lekérhetnek olyan adatokat, mint az üzemanyagszint.

Az új Felhasználói profil funkció pedig az infotainment beállítások testre szabását is lehetővé teszi. Az ügyfelek így akár két elsődleges és egy vendég felhasználói profilt is telepíthetnek az autóba, a Bluelink alkalmazáson keresztül feltöltve az azokhoz tartozó profilképeket. A Felhasználói profilok révén a felhőben eltárolhatók az infotainment beállítások: a választott nyelv, a Bluetooth, a navigációs rendszer és a hangfelismerés beállításai, valamint a kedvenc rádióadók.
Amennyiben a vezető végső úti céljától 200-2000 méterre kénytelen leparkolni, aktiválhatja az 'utolsó útszakasz navigáció' funkciót, amely a Bluelink alkalmazáson keresztül a vezető okostelefonjára adja át, és ott folytatja megszakítás nélkül a navigációs útba igazítást.

Ezen túlmenően a vadonatúj Tucson infotainment rendszere integrált naptár funkciót is kap, így a felhasználó az AVN kijelzőn keresztül tekintheti meg Apple vagy Google naptárát. A szinkronizálás a Bluelink alkalmazás beállításain keresztül történik. Ezzel újabb érv szól amellett, hogy az ügyfelek letöltsék és használják a Bluelink alkalmazást.
Az új felhő alapú online útvonaltervezés (Connected Routing) funkció keretében a Bluelink nagyteljesítményű felhő szervere végzi el az útvonalszámítást. Ezzel pontosabban előre jelezhetők a forgalmi adatok, az érkezés várható ideje, illetve megbízhatóbban tervezhetők újra az útvonalak. Az online útvonaltervezés további előnye az automatikus kitöltés funkció, ami felgyorsítja az úti cél meghatározásának folyamatát.
Az Apple CarPlay és Android Auto funkciók révén a felhasználók egyszerűen és kényelmesen a fedélzeti kijelzőre tükrözhetik iOS és Android okostelefonjuk tartalmát és funkcionalitását. A nyolc colos képátlójú audio kijelző támogatja az okostelefonok vezeték nélküli tükrözését. A vadonatúj Tucson további infotainment és kapcsolódási lehetőségei között figyelmet érdemel a kiemelkedő zenei élményt biztosító, prémium KRELL audiorendszer; a középkonzolon kialakított, vezeték nélküli töltőfelület; valamint az első és hátsó USB csatlakozó aljzatok, amelyek különösen hosszú utazások alkalmával teszik még praktikusabbá az autót.

Végezetül a Hyundai LIVE szolgáltatások valós idejű parkolási tájékoztatással, az üzemanyagtöltő állomások címével és áraival, valamint időjárás-információkkal szolgálnak. Az alkalmazásból közvetlenül a fedélzeti navigációs rendszerébe küldhetünk célállomásokat vagy érdeklődésre számot tartó pontok (POI) címeit.
A vadonatúj Tucson minden vezető számára kényelmesebbé és praktikusabbá teszi az utazást.
Az új kényelmi és praktikus szolgáltatások széles skáláját kínáló, vadonatúj Hyundai Tucson még több komfortot kínál az ügyfeleknek.
A vadonatúj Tucson az első olyan Hyundai gépkocsi, amely rejtett Multi-Air Mode technológiát alkalmaz. Ez a rendszer közvetlen és indirekt légbevezető nyílásokkal szolgálja ki a fűtési és klímaberendezést, finomabb légáramlást, ezáltal pedig kellemesebb utazási környezetet teremtve. Az üzemmód aktiválásakor a levegő a hagyományos szellőzőrostélyokon kívül az elöl újonnan kialakított multi-air beömlőkön keresztül is áramlik az utastérbe. A befújt légmennyiség nem változik, ezért az új rendszer ugyanolyan hatékonyan képes szabályozni a hőmérsékletet, ám a levegő eloszlatása révén nem éri közvetlen légáramlat az utasokat, és lágyabbá válik a befúvás. A vezető kedve szerint kapcsolhatja be vagy ki a funkciót.

A háromzónás klímaberendezés az elöl utazók mellett immár a hátsó utasokat is kiszolgálja. Ezen túlmenően a klimatizált első, illetve fűthető első és hátsó ülések még komfortosabbá teszik az utazást mindenki számára.
A beszállási funkció lehetővé teszi, hogy a vezető az ülés oldalán elhelyezett gombbal szabályozhatja az utasülés hosszirányú helyzetét és dőlésszögét, megkönnyítve az utasok beszállását előre vagy hátra.
A hátsó alvó üzemmód pedig elválasztja egymástól az első és hátsó audiocsatornákat, így a vezető anélkül hallgathatja kedvenc zeneszámait, hogy azzal zavarná a hátul alvó utasokat.
A fokozott praktikum érdekében a vadonatúj Tucson hátsó ülései 40:20:40 arányban osztva dönthetők. Ráadásul az üléstámlák a csomagtartó oldalfalán elhelyezett karokat meghúzva a távolból is dönthetők.

Különösen tágas

A vadonatúj Tucson dinamikus arányai és új padlólemeze olyan széles, tágas és szellős belső teret eredményez, amely a nagyobb autókban megszokott kényelmet és helykínálatot nyújtja az utasoknak. A közvetlen elődjénél 20 mm-rel hosszabb, 15 mm-rel szélesebb, vadonatúj Tucson tengelytávja is 10 mm-rel nőtt, minden eddiginél tágasabbá téve az új modellt. Ennek köszönhetően a hátsó utasok 26 mm-rel megnövelt lábtérnek örvendhetnek. Ez az előny a hibrid és a belső égésű motorral szerelt modellváltozatoknál egyaránt érvényesül, mivel a tervezők ötletesen a hátsó ülések alatt helyezték el az akkumulátort. A csomagtartó a választott kiviteltől és hajtáslánctól függő mértékben (33-107 literrel) tágasabb, mint eddig: az ülések alaphelyzetében akár 620 litert, azokat lehajtva akár 1799 litert kínál a csomagok elhelyezésére.
Méretek (mm)
Hosszúság: 4500 (+20mm)
Szélesség: 1865 (+15mm)
Magasság: 1650 (+5mm)
Tengelytáv: 2680 (+10mm)
Túlnyúlás: elöl 895 mm, hátul 925 mm
Második sori lábtér: 996 (+26 mm)

Csomagtartó (liter)
Térfogat alaphelyzetben (benzinmotor / dízelmotor / benzines 48V / dízel 48V / hibrid):
620 / 598 / 577 / 546 / 616
Max. térfogat lehajtott ülésekkel (benzinmotor / dízelmotor / benzines 48V / dízel 48V / hibrid):
1799 / 1777 / 1756 / 1725 / 1795

 

 

 

A kategória legteljesebb körű aktív biztonsági és vezetőtámogató csomagja

A vadonatúj Tucson a kategória legkiválóbb fejlett vezetőtámogató rendszereit, valamint számos innovatív funkciót felvonultató aktív biztonsági csomagját kínálja, így utasai minden eddiginél nagyobb biztonságban érezhetik magukat.
A vadonatúj Tucson hétlégzsákos rendszerének újdonsága az első üléssori központi légzsák, amelyhez hasonlóval eddig nem találkozhattunk a szegmensben. Ez megakadályozza, hogy a vezető balesetben összeütközzön első utasával, ami nagy mértékben csökkenti a súlyos sérülések kockázatát. Amikor frontális vagy oldalirányú ütközés esetén a szenzorok működésbe hozzák a légzsákokat, az ismételt ütközést megelőző fékrendszer azonnal vészfékezéssel igyekszik megelőzni a másodlagos (ismételt) ütközést.

A vadonatúj Tucson elülső ütközés-elkerülő támogatás (FCA) rendszere hangjelzéssel figyelmeztet, ha ütközésveszély áll fenn az elöl haladó autókkal, kerékpárosokkal vagy gyalogosokkal. Amennyiben a vezető nem reagál a riasztásra, és nem fékez időben, a rendszer a fékeket automatikusan működésbe hozva megpróbálja elkerülni az ütközést. A Hyundai Tucson most először kanyarodás funkcióval egészíti ki az FCA rendszert, így az az eddiginél is hatékonyabb védelmet nyújt útkereszteződésben. Amennyiben a vezető balra nagy ívben kanyarodik a kereszteződésben, a rendszer észleli a szemből közeledő járműveket, és ha ütközés veszélye fenyeget, automatikusan lefékezi a járművet.
A sávkövető segédlet (LFA) funkció a forgalmi sáv középvonalában tartja a járművet. A kijelölt sávot az előre tekintő kamera segítségével észlelő LFA rendszer automatikus kormánymozdulatokkal segít fenntartani a jármű pozícióját a sávban. A technológia együttműködik azzal a sávelhagyást gátló rendszerrel (LKA), amely megakadályozza a sáv véletlen elhagyását, illetve mostantól a felfestések mellett az út szélét is képes észlelni.
A vezető éberség-felügyeleti riasztórendszer olyan vezetőtámogató funkció, amely a sofőr viselkedési, autóvezetési mintáit megfigyelve képes felismerni, ha fáradt a vezető, és ezáltal megelőzni a potenciális balesetet. A rendszer az elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzéssel (LVDA) összhangban működik. Az LDVA rendszer tájékoztatja a vezetőt, ha az előtte várakozó gépkocsi újra elindul. A funkció hasznos például közlekedési lámpánál, ha a vezető nem veszi észre, hogy megindult a forgalom.

A kompakt szabadidőjárművek szegmensében első ízben elérhető autópálya menettámogató funkció biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi az autópályán való közlekedést. A HDA szabályozza a jármű sebességét és az előtte haladó gépkocsik mögötti követési távolságát, valamint az aktuális forgalmi sáv határain belül tartja a járművet. A kormánykeréken elhelyezett gomb segítségével egyetlen mozdulattal aktiválható a HDA rendszer.
A HDA az LFA rendszerrel, valamint a Navigációs alapú intelligens, ívmenetben is működő távolságtartó automatával (NSCC) összehangoltan működik. A funkció lehetővé teszi a vadonatúj Tucson pilótájának, hogy az SCC funkción keresztül meghatározza a kívánt menetsebességet, míg az NSCC-C a helyi útinformációkat felhasználva automatikusan a közelgő kanyarhoz igazítja a jármű sebességét. A kanyar előtt csökkenti a sebességet, majd abból kijőve visszatér az eredetileg beállított tempóra.

Szintén új szolgáltatás az Intelligens sebességkorlátozás (ISLA). Amellett, hogy megjeleníti az aktuális sebességkorlátozást az AVN kijelzőn, az ISLA automatikusan úgy módosítja a vadonatúj Tucson sebességét, hogy az ne lépje túl az engedélyezett maximumot.
A még megnyugtatóbb közlekedés érdekében a vadonatúj Tucson egy sor funkció segítségével javítja a látási viszonyokat. Holttéri ütközés-elkerülő támogatás (BCA). A rendszer a kerekeket külön-külön fékezve, valamint a vezetőt fény- és hangjelzéssel figyelmeztetve segít sávváltás során elkerülni a koccanást. A funkció a jármű előre tekintő kamerája, illetve hátsó sarokradarjai segítségével határozza mega Tucson mellett vagy annak holtterében haladó egyéb járművek helyzetét és viszonylagos sebességét. A BCA hátrameneti keresztirányú ütközést elkerülő támogatás funkcióval (RCCA) is rendelkezik. Tolatás közben az RCCA figyelmezteti a vezetőt, ha mögötte keresztben jármű közeledik. A rendszer szükség esetén a fékeket működtetve segít elkerülni az ütközést.
A szegmensben egyedülálló szolgáltatás a holttérfigyelő kamera. Amikor a vezető sávváltásra készülve működésbe hozza az irányjelzőt, a 10.25 colos Supervision műszeregység két fő műszere közül az egyikben megjelenik a megfelelő oldali holttér képe. Ez kiegészíti a külső visszapillantó tükrökben megjelenő képes, valamint extra segítséget jelent sötétben vagy esős időben.

A vadonatúj Tucson szolgáltatásai között megtalálható a panoráma kamera (SVM), amely 360 fokos, háromdimenziós képen jeleníti meg a gépkocsi környezetét, méghozzá több nézőpontból. A vezető nagyíthatja, illetve kicsinyítheti az elülső, hátsó, illetve bal és jobb oldali képet; ugyanakkor az SVM madártávlati panoráma felvételt is tud biztosítani, amivel könnyebben észlelhetők az esetleges akadályok.
Az SVM funkciót a vadonatúj Tucson hibrid kiviteléhez rendelhető új automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszerrel (RSPA) is összehangolták. Az RSPA segítségével a vezető parkolás, illetve a parkolóhelyről való kiállás közben automatikusan előre és hátra mozgathatja a gépkocsit, akár a távolból is. A szolgáltatás az intelligens kulcsról aktiválható és szabályozható. A jármű ultrahangos érzékelő segítségével azonosítja az akadályokat, és ütközés veszélye esetén vészfékezést hajt végre.

Automatikus üzemmódban a HBA adaptív távolsági világítás funkció éjjel észleli a szemből érkező, illetve előttünk, velünk azonos irányban haladó gépkocsikat, és szükség esetén tompított világításra vált át, ezzel megelőzve mások elvakítását. Amikor a rendszer már nem észlel járművet, automatikusan visszakapcsolja a távolsági világítást, ezzel optimalizálva a látási viszonyokat.
A vadonatúj Tucsont számos egyéb előremutató, innovatív funkció teszi megnyugtató és megbízható, családbarát autóvá. Az új hátsó ülés foglaltság riasztás (ROA) rendszer mozgásérzékelő segítségével felügyeli a hátsó üléseket. Megálláskor hang- és fényjelzés figyelmezteti a vezetőt, hogy mielőtt magára hagyják a gépkocsit, ellenőrizzék a hátsó ülés foglaltságát, nehogy bent maradjon egy utas. A hátsó utas alvó üzemmód (RPSM) lehalkítja a hátsó hangszórókat, így a második üléssoron hosszú utazások alkalmával csendben pihenhetnek az utasok. Az új biztonságos kiszállás figyelmeztető (SEW) funkció riasztást ad, ha jármű közeledik, miközben ők kiszállnának az autóból. A Hyundai Tucson az első olyan nem prémium kategóriás kompakt szabadidőjármű, amely ezt a funkciót kínálja.

Elérhető Hyundai SmartSense aktív biztonsági és vezetőtámogató funkciók:

Elülső ütközés-elkerülő támogatás (FCA autóval, gyalogossal és kerékpárossal) [ÚJ: kanyarodás kereszteződésben]
Elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzés (LVDA) [ÚJ]
Autópálya menettámogató funkció (HDA) 1.5 [ÚJ]
Navigációs alapú intelligens, ívmenetben is működő távolságtartó automata (NSSC-C) [ÚJ: navigációs adatok használata]
Intelligens sebességkorlátozás (ISLA) [ÚJ]
Holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCW)
Holttéri ütközés-elkerülő támogatás (BCA) [ÚJ]
Biztonságos kiszállás figyelmeztető rendszer (SEW) [ÚJ]
Automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer (RSPA) [ÚJ: csak HEV/PHEV]
Panoráma kamerarendszer (SVM) [továbbfejlesztett]
Holttérfigyelő kamera (BVM) [ÚJ]
Hátsó ülés foglaltság riasztás (ROA) [ÚJ]
Sávkövető segédlet (LFA) [ÚJ]
Sávelhagyást gátló rendszer (LKA) [továbbfejlesztett]
Vezető éberség-felügyeleti riasztás (DAW)
Hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (RCCW)
Hátrameneti ütközés-elkerülő támogatás (RCCA) [ÚJ]
Automatikus távolságifény-vezérlés (HBA)

A felszabadult utazási élményhez a minden Hyundaira, így a vadonatúj Tucsonra is vonatkozó, piacvezető ötéves, kilométer-korlátozás nélküli újautó-garancia is hozzájárul.
Összkerékhajtás és Terrain Modes terepüzemmód-választó teszi hamisítatlan szabadidőjárművé a vadonatúj Tucsont
A vadonatúj Tucson hamisítatlan terepalkalmasságú, összkerékhajtású szabadidőjármű, köszönhetően annak az új Terrain Mode terepüzemmód-választó rendszernek, amely még élvezetesebbé teszi az autó vezetését. Az automata sebességváltóval szerelt hibrid modellváltozatokon elérhető funkció a Hyundai egyedi HTRAC összkerék-hajtási technológiáját alkalmazza, amely a kerekek tapadásától és a jármű sebességétől függően dinamikus vezethetőséget és jobb nyomatékátadást biztosít. A különböző üzemmódok mellett a vadonatúj Tucson három további terepüzemmóddal (sár, homok és hó) biztosít optimális menetteljesítményeket és HTRAC beállításokat, ezáltal a legváltozatosabb terepviszonyok mellett nyújtva fokozott vezetési élményt.

Kényelmes vagy sportos rugózás az új elektronikusan szabályozott felfüggesztésnek és az új hangolásnak köszönhetően
Az Európában fejlesztett és tesztelt, vadonatúj Tucson gyorsított tartóssági vizsgálatát és dinamikus tesztjeit a világ legkíméletlenebb versenypályáján, a legendás nürburgringi Nordschleifén végezték el, továbbá a modell hosszan tartó közúti teszteken vett részt Európa-szerte, Svédország leghidegebb telétől az Alpokban végzett vontatási próbákon át a dél-spanyolországi hőségtesztig. Ezek a vizsgálatok szavatolták, hogy a modell az európai ügyfelek legmagasabb elvárásainak is megfeleljenek.
A vadonatúj Tucson kétféle különböző felfüggesztéssel rendelhető meg, adaptív vagy hagyományos lengéscsillapítókkal gondoskodva a fokozott rugózási kényelemről és vezethetőségről.

Az elektronikusan szabályozott felfüggesztés (ECS) adaptív lengéscsillapító technológiájának rugalmassága lehetővé tette a Hyundai mérnökei számára, hogy a helyzettől és a vezetési stílustól függő, sokoldalú menetjellemzőkkel vértezzék fel a vadonatúj Tucsont. A mindennapos közlekedésben használatos normál vagy öko üzemmódok hangolásakor arra törekedtek, hogy a jármű a legtechnikásabb útszakaszokon is kényelmesen, jelentős oldaldőlés nélkül, stabilan vezethető maradjon. Az ECS rendszer automatikusan és folyamatosan úgy szabályozza a felfüggesztés működését, hogy az a lehető legjobb menetkomfortot és -teljesítményeket biztosítsa. Ennek érdekében olyan tényezőket vesz figyelembe, mint a menetsebesség, az útfelszín jellege, az ívmeneti tulajdonságok, az igényelt fékhatás vagy a gyorsítás mértéke. A csillapítás mértékének kerekenkénti módosításával az ECS egyszerre mérsékli az oldaldőlést, a bólintást és az ágaskodást, illetve a karosszéria függőleges kimozdulását, így biztosítva jobb rugózási komfortot és vezethetőséget. Sport üzemmódban a vadonatúj Tucson még kezesebben, még pontosabban reagál a vezető utasításaira.

Ami a hagyományos lengéscsillapítókat illeti, a Hyundai mérnökei olyan új szeleptechnológiát alkalmaztak, ami rugalmasabban hangolhatóvá teszi a rendszert. Az elöl alkalmazott MacPherson rugóstag és a hátsó többlengőkaros felfüggesztés magas szintű kényelmet és precíz vezethetőséget eredményez.
A vadonatúj Tucson új generációs, szíjhajtású kormányművel rendelkező, fogaslécre illesztett motorral szerelt, elektromos szervokormányát (R-MDPS) a felfüggesztés karakteréhez hangolták. A Hyundai mérnökei prototípusokon és fejlett szimulációs eszközökön keresztül, több hónapon át tesztelték a rendszert, úgy hangolva be, hogy finom, közvetlen kormányozhatóságot biztosítson. A sport üzemmód választásával gyorsabban nő a kormányerő, ami pontosabb irányíthatóságot eredményez például autópályán haladva.

A Hyundai gumiabroncsok széles választékát dolgozta ki a vadonatúj Tucsonhoz; ezeket háromféle áramvonalas keréktárcsára (17 colos acél vagy könnyűfém, illetve 18 és 19 colos könnyűfém) szerelhetik. A választható abroncsokat a világ vezető abroncsgyártóival: a Continentallal és a Michelinnel szorosan együttműködve fejlesztették ki, különös figyelmet fordítva az olyan szempontokra, mint a kényelem, az útzaj kiszűrése, vagy a vezethetőség. Ezen túl a Hyundai mérnökei kifejezetten alacsony gördülési ellenállást értek el az abroncsoknál, ami hozzájárult a jármű üzemanyag-fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának a csökkentéséhez. Ez is a vállalat azon elkötelezettségét erősíti, hogy olyan környezetbarát autókat fejlesszenek, amelyek kompromisszumot nem ismerő teljesítményt nyújtanak.

 

 

 

A kompakt szabadidőjárművek szegmensének leggazdagabb villamosított hajtáslánc-választéka

A vadonatúj Tucson háromféle villamosított hajtáslánccal, kétféle belső égésű motorral, valamint négyféle sebességváltóval elégít ki minden elképzelhető igényt és elvárást. A vadonatúj Tucson 48 voltos benzines és dízel mild hibrid hajtásláncaival, valamint full hibrid és plug-in hibrid opcióival a kompakt szabadidőjárművek között páratlanul gazdag villamosított hajtáslánc-választékot kínál. Ezen részben elektromos hajtásláncokon túl a vadonatúj Tucson benzin- és dízelmotorokkal is elérhető.

A vadonatúj Tucson fejlesztése során fontos szempont volt, hogy egyszerre gondoskodjanak a károsanyag-kibocsátás csökkentéséről és az élvezetes vezethetőség megőrzéséről. A hibrid kivitel az új 1,6 literes T-GDi (közvetlen benzin-befecskendezéses turbómotor) ‘Smartstream’ belső égésű erőforrást és egy 1,49 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátorról táplált, 44,2 kW teljesítményű villanymotort alkalmaz. A motorhoz hatfokozatú automata sebességváltó (6AT) csatlakozik, a rendszer kettő- és összkerékhajtással egyaránt elérhető. Ez a vadonatúj Tucson hajtáslánc-választékának legerősebb tagja: kombinált teljesítménye 230 LE, azaz a károsanyag-kibocsátás csökkentése nem megy a vezetési élmény rovására.

Ami a 48V-os mild hibrid technológiát illeti, az ügyfelek háromféle konfiguráció közül választhatnak:

1.6 T-GDI Smartstream benzinmotor 150 lóerővel, kétkerékhajtással
1.6 T-GDI Smartstream benzinmotor 180 lóerővel, opciós összkerékhajtással
1.6 CRDi Smartstream dízelmotor 136 lóerővel, opciós összkerékhajtással
A Hyundai a takarékos és robbanékony 48V-os mild hibrid technológiát a 150 lóerős 1,6 literes T-GDI motorral kombinálta, amelyhez hatfokozatú intelligens manuális sebességváltó (6iMT) vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó (7DCT) társítható. Szintén kiegyensúlyozott opció az 1,6 literes T-GDI motor 180 lóerős kivitele, amely kétkerékhajtású kivitelben a hatfokozatú iMT sebességváltóval, míg összkerékhajtás esetén a 7DCT duplakuplungos sebességváltóval rendelhető. A 136 lóerős 1.6 CRDi 48V mild hibrid hajtáslánchoz két- és összkerékhajtás esetén egyaránt a 7DCT duplakuplungos sebességváltó társul.

Az 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotor 150 lóerős kivitele 48V-os mild hibrid rendszer nélkül is elérhető, hatfokozatú kézi sebességváltóval, kettő- vagy összkerékhajtással. Az 1,6 literes CRDi Smartstream dízelmotor 115 lóerős kivitelben is választható, hatfokozatú kézi sebességváltóval és kétkerékhajtással.
A vadonatúj Tucson 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotorja a Hyundai folyamatosan változó szelepvezérlési technológiáját (CVVD) alkalmazza. A CVVD egyszerre szabályozza a motor teljesítményét és üzemanyag-fogyasztását, miközben a környezetet is kíméli. A szelepvezérlési technológia a pillanatnyi menetkörülmények függvényében szabályozza a szelepek nyitásának és zárásának az idejét. Ez az egyetlen olyan rendszer, amely menet közben, a körülményektől függően képes módosítani a szelepnyitás időtartamát.
A vadonatúj Tucson 1.6 T-GDI motorra épülő, 265 lóerős plug-in hibrid kivitelben is elérhető lesz. Ennek részleteit a 2021-es bevezetést megelőzően hozzák nyilvánosságra.

A Hyundai új intelligens manuális sebességváltója (iMT)

A vadonatúj Tucson a Hyundai újonnan kifejlesztett iMT sebességváltójával is megrendelhető. A teljes egészében elektronikus működtetésű iMT oldja a kapcsolatot a motor és az erőátvitel között, amint a vezető egyenletes sebességgel haladva felengedi a gázpedált. Ilyenkor a jármű vitorlázni kezd, és üzemanyagot takarít meg. A váltó leállított motorral is tartja a kiválasztott sebességfokozatot. A mild hibrid rendszer indítómotor/generátor (MHSG) egysége ugyanabban a sebességfokozatban indítja újra a motort, amint a vezető rálép a gáz- vagy fékpedálra. Amennyiben a vezető a tengelykapcsoló pedált benyomja, hogy sebességet váltson, vagy amennyiben a jármű pillanatnyi sebessége túl alacsony az eredetileg kiválasztott sebességfokozathoz, a rendszer üres fokozatban (nyitott tengelykapcsolóval) indítja újra a motort.

A vadonatúj Tucson első példányai – hibrid hajtáslánccal, valamint dízel és benzinmotorokkal, beleértve a 48V-os mild hibrid rendszert – az év vége felé jelennek meg a Hyundai európai kereskedéseiben. A plug-in hibrid változat és az N Line kivitel pedig 2021 elején kerül forgalomba.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER