Címkék: Hyundai i20 N

2020. november 06. péntek, 16:59

 

A Hyundai Motor bemutatta legújabb nagyteljesítményű sportmodelljét, a versenypályára termett, vadonatúj i20 N hot hatch ferdehátút, amelyet az i20 WRC rali versenyautó ihletett.

 

 

 Ahogy a többi Hyundai N modell, az i20 N is egyedi motorteljesítménnyel és dinamikus technológiai újításokkal gondoskodik az élvezetes vezethetőségről. Az i30 N és i30 Fastback N után most újabb taggal bővül a Hyundai sportmodelljeinek európai választéka, a dinamikus autózás iránt rajongók legnagyobb örömére.

A vadonatúj i20 N gyökerei a motorsportba nyúlnak vissza. A modellt a közúti Hyundai i20 modell alapjaira épülő, rendkívüli mértékben átalakított i20 Coupe WRC rali versenyautó ihlette, így tömege megegyezik az FIA rali világbajnokságon (WRC) előírt minimális tömeggel. Ez a modell sikerre vitte a Hyundait: a márka 2019-ben négy raligyőzelemmel megnyerte a rali világbajnokságot. A Hyundai a mai napig 17 raligyőzelmet ért el a nemzetközi ralisport legmagasabb szintjén.

 


„Az i30 N 2017-es bevezetése óta N sportmárkánk kiemelkedő sikereket könyvelhetett el. Ezúttal egy olyan modellt fejlesztettünk ki, amelyet a márkánkat tavaly a rali világbajnokságban sikerre vivő i20 Coupe WRC ihletett.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor Group termékrészlegért felelős alelnök-igazgatója. „A vadonatúj i20 N még szélesebb ügyfélkör számára teszi érdekessé és elérhetővé az N sportmárkát, amely a motorsport élményével gazdagítja a mindennapi közlekedést.”

Kompromisszumokat nem ismerő, erőteljes külső formaterv
A vadonatúj i20 N kompromisszumokat nem ismerő, erőtől duzzadó megjelenése tökéletesen harmonizál a modell által kínált tömény motorsport-élménnyel. A modell külső dizájnja a Hyundai rali hagyatékából merített elemeket vegyíti a márka aktuális 'érzéki sportosság' formai filozófiájával; az így kihangsúlyozott dinamizmus erőteljes érzelmi hatást gyakorol a vezetőre. A kategóriaelső Hyundai i20 alapmodell eleve sportos, dinamikus karakterét olyan funkcionális, aerodinamikai előnyökkel is gazdagítja, mint például a 10 mm-rel csökkentett szabad hasmagasság.

Az orr meghatározó stíluseleme a lökhárító, valamint a turbómotornak friss levegőt szállító, megnövelt légbeömlő. Az N logóval ellátott, széles hűtőmaszk rácsozatának egyedi mintáját a kockás zászló ihlette, utalásképpen a vadonatúj i20 N motorsport-alkalmasságára. A hűtőrács alatt kialakított, Tomato Red betétekkel hangsúlyosabbá tett kötény ugyancsak a modell versenyautós dizájnját erősíti. Ez a szín az új küszöbtoldatokon, valamint hátul is visszaköszön, kiemelve a karosszéria szélességét. Az egyedi oldalsó szoknyák az orr és a far között teremtenek erőteljes kapcsolatot.

A jellegzetes, WRC ihletésű tetőspoiler fokozott leszorító erőt termel, még tovább tökéletesítve a vadonatúj i20 N aerodinamikai jellemzőjét, így a modell minden úttípuson élvezetesen vezethető, és még nagy sebességnél sem veszít stabilitásából. A hátsó lökhárító diffúzort idéző betétje és a háromszög alakú hátsó ködlámpa az i30 N és i30 Fastback N modellek zárófényének ikonikus formavilágát idézik. A motorban rejlő, sportos teljesítményre az egy darab, nagy átmérőjű kipufogóvég is utal.

A további egyedi formai megoldások között említhetők a LED-es fényszórók, vagy a fekete gyémántot idéző, sötétített hátsó lámpatestek. A vadonatúj i20 N sportos karakterét egyedi 18 colos, matt szürke kivitelű könnyűfém keréktárcsák, valamint N modelljelzéssel ellátott féknyergek teszik teljessé.
A vadonatúj i20 N hatféle karosszériaszínben elérhető, köztük a kizárólag a Hyundai N modellekhez kínált Performance Blue árnyalatban. A kéttónusú stílus kedvelői opcióként Phantom Black tetőlemezt rendelhetnek. A Hyundai motorsport-génjeit további Tomato Red dekorbetétek hangsúlyozzák ki.

Karosszériaszínek:
Performance Blue (opciós Phantom Black tetőlemezzel)
Intense Blue (opciós Phantom Black tetőlemezzel)
Polar White (opciós Phantom Black tetőlemezzel)
Sleek Silver (opciós Phantom Black tetőlemezzel)
Brass (opciós Phantom Black tetőlemezzel)
Phantom Black

 

 

A belső kialakítás sportos vezetői környezetet teremt
A vadonatúj i20 N utasterében motorsport hangulatú vezetői környezettel találkozunk, amelyet az N márkára jellemző fejlett, ultramodern, prémium részletek sokasága gazdagít. Ezek között említést érdemelnek a kizárólag a vadonatúj i20 N modellhez elérhető, integrált fejtámlájú, egyedi sportülések, az N kormánykerék, az N sebességváltó gomb, valamint a sportos N fémpedálok. A fekete beltér számos pontján Performance Blue betétekkel találkozunk; a tetőkárpit fekete.
A digitális műszeregység és a központi AVN kijelző olyan különleges funkciókat kínál, mint a LED-es aktív, szabályozható piros tartomány, amely a motorolaj hőfokától függően változik, vagy a váltási esedékesség kijelző, amely tájékoztatja a vezetőt a váltás optimális pillanatáról.

A fordulatszám-kedvelő turbómotor élvezetes vezethetőséggel ruházza fel a vadonatúj i20 N-t
A vadonatúj i20 N dinamizmusát hatfokozatú kézi sebességváltóval (6MT) szerelt 1,6 literes GDi turbómotor biztosítja. A motor egy európai Hyundai modellekbe szánt, új generációs motorcsalád első képviselője. Legnagyobb teljesítménye 204 LE, maximális forgatónyomatéka 275 Nm, ami optimális teljesítménykifejtést tesz lehetővé. Az i20 Coupe WRC versenyautóhoz hasonlóan 1190 kg tömegű modell teljesítmény/tömeg aránya az egyik legkedvezőbb a kategóriában. A vadonatúj i20 N végsebessége 230 km/óra, álló helyzetből mindössze 6,7 mp alatt képes 100 km/óra sebességre gyorsulni.

A motor egyenletes teljesítménykifejtése robbanékony gázreakciót és még intenzívebb gyorsítóképességet eredményez, ami közúton és versenypályán egyaránt még intenzívebb vezetési élményt ígér. Az egyenletes teljesítménykifejtés révén alacsony fordulatszámon nagyobb forgatónyomaték és motorteljesítmény áll a vezető rendelkezésére, így a mindennapi forgalmi helyzetekben jobban kiaknázható a motor potenciálja. A vadonatúj i20 N az 1750-4500/perc fordulatszám-tartományban végig biztosítja maximális forgatónyomatékát, a csúcsteljesítmény 5500-6000/perc között elérhető. Ezzel a közepes és felső fordulatszám-tartományban javult a gyorsítóképesség; a motor a legváltozatosabb menetkörülmények között képes kiszámíthatóan nagy teljesítményt biztosítani.

A vadonatúj i20 N motorjának különleges turbófeltöltője köztes töltőlevegőhűtőt kapott, valamint bekötötték a motor hűtőkörébe. Az üzemanyag porlasztásáról gondoskodó, 350 bar nyomáson dolgozó, nyomócsöves befecskendező rendszer jobb gázreakciókat és hatékonyabb keverékképzést biztosít.
Az 1.6 T-GDi erőforrás a Hyundai új, fokozatmentesen változó szelepvezérlési (CVVD) technológiáját alkalmazva gondoskodik a még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztásról. A CVVD a menetviszonyok függvényében módosítja a szelep nyitási és zárási időtartamát: ez egyszerre szavatol nagyobb teljesítményt, valamint 3%-kal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást.

Továbbfejlesztették és megerősítették a hatfokozatú kézi sebességváltót, így az megbirkózik a vadonatúj i20 N magasabb fordulatszámaival, megnövelt forgatónyomatékával, illetve a rajtautomatika miatti igénybevétellel, így biztosítva dinamikus, magával ragadó vezetési élményt. A vadonatúj i20 N opciósan felszerelhető az N Corner Carving differenciálművel: ez a részlegesen önzáró differenciálmű (mLSD) mechanikus Torsen rendszer segítségével szabályozza az első kerekekre juttatott hajtóerő elosztását. A rendszer a kanyarokban nyújtott optimális erőátvitel és fokozott tapadás révén még sportosabb, még dinamikusabb vezetési élményt kínál.

 

 

 

Motorsport ihletésű részletek az élvezetes vezethetőségért
A vadonatúj i20 N egy sor exkluzív funkcionalitással támogatja a sportos, élvezetes vezethetőséget. Az N Grin Control rendszer ötféle, markánsan eltérő üzemmódot (normál, öko, sport, N és N egyedi) tesz elérhetővé, lehetővé téve a modell testre szabását. Az egyes üzemmódokban módosulnak a motor, a menetstabilizáló elektronika (ESC), a kipufogó hangzás és a kormánymű beállításai, igazodva az aktuális menetkörülményekhez. 'N egyedi' üzemmódban a vezető ezeket az alkotóelemeket az AVN képernyőn megjelenő 'pókháló-diagram' segítségével külön-külön, négy fokozatban (öko, normál, sport és sport+) állíthatja be, tökéletesen saját ízléséhez és az útviszonyokhoz hangolva a járművet. Ezen kívül a kormánykeréken elhelyezett 'N' kapcsolók révén a vezető könnyen és egyszerűen előhívhatja a pillanatnyi igényeknek megfelelő, előre beprogramozott beállításokat. A még sportosabb vezetési élmény érdekében a menetstabilizáló elektronika (ESC) három fokozatban (bekapcsolva, sportos, és teljesen kikapcsolva) állítható.
Ahogy az i30 N, a vadonatúj i20 N is különleges funkciókkal támogatja a sportos vezetést.

A fordulatszám-igazítás a motor fordulatszámát a hajtótengely forgási sebességéhez igazítja; a funkció a kormánykeréken elhelyezett nyomógomb segítségével aktiválható. Így a vezető a választott üzemmódtól függően sportosabban vagy finomabban kapcsolhat vissza. A rajtautomatika a maximális álló helyzeti gyorsításra optimalizálja a motor és a kipörgésgátló beállításait, a hivatásos autóversenyzőktől megszokott rajtokat téve lehetővé.

Az egyéb, motorsport ihletésű funkciók között említést érdemel az elektromos hanggenerátor, a tökéletes kipufogóhangot biztosító, változtatható hangtompító-szabályozás, a ballábfékre optimalizált kalibrálás, a fékbetét kopásjelző, valamint a HN (azaz 'Hyundai N') jelzésű 215/40 R18 Pirelli P-Zero sportabroncsok.

Rugózás és vezethetőség
A Hyundai mérnökei az i20 alapkivitelű futóművét, fékrendszerét és kormányművét még dinamikusabb rugózásra és vezethetőségre hangolták. A vadonatúj i20 N így képes megbirkózni a versenypályák kihívásaival.
A futóművet nem kevesebb mint 12 ponton erősítették meg, így az autó időjárási és útviszonyoktól függetlenül finomabban vezethető, jobban használható. A módosítások sorában átdolgozták a fenéklemez burkolatát, valamint kiegészítő merevítést építettek be.

A felfüggesztés megerősített, módosított geometriájú rugótornyokat és csuklókat kapott. A jobb felfekvés érdekében megnövelték a kerékdőlést, a kerekeket öt csavar rögzíti, valamint az élvezetesebb vezethetőség érdekében lecserélték a kanyarstabilizátort, a rugókat és a lengéscsillapítókat. A vadonatúj N Power Sense első tengely, valamint a kettős bekötésű hátsó csatolt hosszlengőkar merevebb szerkezetet, és ezáltal kedvezőbb rugózást és vezethetőséget eredményez. A nagyteljesítményű fékrendszer elöl az alapkivitelű i20 féktárcsáinál 40 mm-rel nagyobb átmérőjű tárcsákat alkalmaz az egyenletes pedálérzet és a fáradásra nem hajlamos fékteljesítmény érdekében.
A vadonatúj i20 N közvetlen, pontos kormányzása magabiztos, sportos vezethetőséget biztosít. A kormányáttételt csökkentették (12,4 helyett 12,0), valamint áthangolták a kormányoszlopra ható elektromos kormányszervót (C-MDPS).

Teljes körű biztonsági csomag
A vadonatúj i20 N a Hyundai SmartSense fejlett vezetőtámogató funkciók révén a legszigorúbb európai biztonsági előírásoknak is megfelel. Ebbe olyan szolgáltatások tartoznak bele, mint a városi / országúti / gyalogosvédelmi funkciókkal felvértezett, elülső ütközés-elkerülő támogatás; az intelligens sebességkorlátozás támogatás (ISLA), a sávkövető támogatás (LFA) vagy a holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCW).

Hyundai SmartSense biztonsági szolgáltatások:
Elülső ütközésre figyelmeztető rendszer (FCW)
Városi és országúti elülső ütközés-elkerülő támogatás gyalogosfelismeréssel (FCA)
Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDW)
Sávelhagyást gátló rendszer (LKA)
Holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCW)
Intelligens sebességkorlátozás (ISLA)
Vezető éberség-felügyeleti riasztás, beleértve az elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzést (LVDA) (DAW+)
Automatikus távolságifény-vezérlés (HBA)
Sávkövető segédlet (LFA)
Hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (RCCW)
Tolatókamera parkolási segédlettel (RVM)


Technológia és kapcsolódás
A vadonatúj i20 N sportos vezetés adatrögzítő rendszere felügyeli és fejleszti a vezető versenyzői adottságait. A funkció rögzíti és megjeleníti a különböző menetadatokat, beleértve a teljesítményt, a forgatónyomatékot, a töltőnyomást, stb. A rendszer a köridőt és a gyorsulás idejét is méri.

A vadonatúj i20 N opciós 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszere Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis; a menürendszer exkluzív N tartalmat is kínál. A rendszer a Hyundai ultramodern csatlakoztatott jármű szolgáltatásának, a Bluelink funkciónak a legújabb verzióját is tartalmazza. A technológia a legkülönfélébb csatlakoztatott jármű szolgáltatásokat biztosítja, a Hyundai LIVE szolgáltatásoktól kezdve az online útvonaltervezés és utolsó útszakaszra vonatkozó navigációs útbaigazítás funkciókon át a Bluelink okostelefonos alkalmazáson keresztül elérhető, távvezérelt funkciókig. A Bluelink öt éves, ingyenes előfizetéssel használható.
A vadonatúj i20 N 2021 tavaszától kapható Európában.

Műszaki adatok
Méretek
4075 x 1750 x 1440 (tengelytáv: 2580) mm
Erőforrás
Gamma II 1.6 literes T-GDi
Erőátvitel
Hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltó
Tömeg
1190 kg (nem végleges)
Teljesítmény (LE) / Forgatónyomaték (Nm)
204 / 275
Legnagyobb sebesség (km/óra)
230
Gyorsítás
0-100 km/óra
6,7 mp

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER