2011. október 12. szerda, 13:49

 

Az Audi S8 a márka S-modellcsaládjának csúcsaként, kiemelkedő erejű luxus-limuzinként várhatóan 2012 nyár elején érkezik a piacra. Új fejlesztésű 4.0 TFSI erőforrása 382 kW (520 LE) teljesítménye mellett átlagosan 10,2 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren. E különleges gazdaságosságban komoly szerepet vállal a „cylinder on demand” rendszer, amely számos menethelyzetben egyszerűen lekapcsol a nyolcból négy hengert.

A 4.0 TFSI immár a nagyteljesítményű modellek kategóriájába is elhozza az Audi „downsizing” stratégiáját. A 3.993 köbcentiméter összlökettérfogatú V8-as aggregátnak biturbo-feltöltése biztosít még nagyobb erőt: az 1.700 és 5.500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig rendelkezésre álló 650 newtonméter maximális forgatónyomatéka mellett csúcsteljesítménye 5.800-as percenkénti fordulatnál 382 kW (520 LE) értéken alakul. Hengerfejeinek újszerű koncepciója – a szívóoldal kívül, míg a kipufogótraktus belül kapott helyet – a gázok rövid áramlási útjaival minimálisra mérsékli a gázcsere-veszteségeket, a motort így különösen közvetlen gázadási reakciók jellemzik. A két Twinscroll-turbófeltöltő a forgatónyomaték korai és intenzív felépülését teszi lehetővé.

A 4.0 TFSI álló helyzetből mindössze 4,2 másodperc alatt gyorsítja fel az új S8-at 100 kilométer/órás tempóra, az elektronika által 250 kilométer/órára limitált végsebessége pedig már egyszerű „formalitás”. Elődje 5,2 literes, atmoszférikus V10-es konstrukciójához viszonyítva az új biturbo-V8 51 kilowattal (70 LE), azaz mintegy 15 százalékkal teljesít többet, miközben üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 3,0 literrel (23 százalék) alacsonyabban alakul. Átlagosan 10,2 l/100 km üzemanyagigényével az új S8 egyértelműen gazdaságosabb vetélytársainál.

audi-s8

E kiváló érték elérésében számos korszerű megoldás is fontos szerepet játszik, köztük például az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerével (Start-Stop System), de a „cylinder on demand” technikája is nagyban hozzájárul mindehhez. Utóbbi rendszer alacsony terhelés mellett a nyolc hengerből négyet lekapcsolva jelentősen, mérsékelt autópálya-tempónál például akár 10 százalékkal is csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást. Amint a V8-as aggregát V4 üzemre vált, az „Active noise control” (ANC) rendszere is aktiválódik, amely célzott „ellenhangokkal” oltja ki az utastérbe jutó nemkívánatos zajokat. A zavaró rezgéseket mindeközben az „Active engine mounts” aktív motortartó ágyazások mérséklik hatékonyan.

Az új S8 nyolcfokozatú tiptronic automata sebességváltója is hatékonyan ötvözi a sportosság és a gazdaságosság erényeit. A korszerű váltómű a fordulatszámot mindvégig viszonylag alacsony szinteken tartja, ám a vezető kívánságára bármikor gyorsan és kényelmesen vált vissza. A motor teljesítményét önzáró központi differenciálművel működő quattro összkerékhajtás vezeti a kerekek felé, a hátsó tengelyen sport-differenciálművel. E fejlett megoldásnak köszönhetően a dinamikus kanyarvételek során a forgatónyomaték túlnyomórészt a külső íven gördülő kerékre irányul, valósággal a kanyarívre préselve a hatalmas limuzint.

A futómű
Az új Audi S8 futóműve természetesen szintén az abszolút csúcsot képviseli. Az S8 számára külön sportos hangolással kialakított „adaptive air suspension” rendszere a szériakivitel része. E változó csillapítás-szabályzással kiegészített légrugózás – amely háromféle állásban szabályozhatja a karosszéria magasságát – a szintén az alapfelszereltséget bővítő dinamikus kormányzással is tökéletes összhangban működik. E high-tech kormányberendezés mindenkor a pillanatnyi sebesség függvényében alakítja rásegítését és áttételét.

Az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer e két berendezést, valamint a motormenedzsment, a nyolcfokozatú tiptronic és a sport-differenciálmű működését egyaránt fejlett szabályzási hálózatba foglalja, amelyek karakterisztikáját a vezető az „auto”, „dynamic”, „individual” és „efficiency” üzemmódok szerint választhatja meg.

Az új S8 alapkivitelben 9J x 20 méretű keréktárcsáira 265/40 méretű gumiabroncsokat szerelnek, de az Audi kínálatában akár 21 col peremátmérőjű kerekek is rendelkezésre állnak. A matt fekete első féknyergeken „S8” embléma látható. Igazi high-end megoldásként darabonként mintegy három kilogrammal könnyebb, szénszál-erősítésű kerámia féktárcsák is rendelhetők, amelyekre antracitszürke nyergek kerülnek.

Az 5,15 méter hosszú S8 különleges erénye viszonylag csekély, mindössze 1.975 kilogramm saját tömege. A luxuslimuzin karosszériája ugyanis az ASF (Audi Space Frame) technológiával szinte teljes egészében alumíniumból készül, csupán B-oszlopainak anyaga az úgynevezett „különösen nagy szilárdságú acél”. A karosszériaszerkezet csupán 231 kilogramm, acélból nagyjából 100 kilogrammal adódott volna nehezebbre.

Külsején finom részletmegoldások hívják fel a figyelmet az S8 - az Audi modellpalettáján elfoglalt - különleges pozíciójára. A színválasztékban a „Daytona-szürke” és a „Prisma-ezüst” egyaránt kifejezetten e sportos modell számára fenntartva szerepel.

A tágas utastér szintén speciális stílusjegyekkel készül. A kifejezetten az S8 számára tervezett komfort sportülések sokrétűen és elektromosan állíthatók, s kívánságra szellőző illetve masszázsfunkcióval egészíthetők ki.
Belső színvilága, díszítőberakásai és kárpitanyagai tekintetében az új S8 széles választékot kínál, egészen a különlegesen finom „Valonea” bőrig. A szériafelszereltséget bőrkárpit-csomag, DVD-váltó, szenzorvezérlésű csomagtér-fedéllel kiegészített komfortkulcs és hangulatvilágítás teszi teljessé, de az S8 modellek az innovatív LED-technikájú fényszórókat és a kettős üvegezést sem nélkülözik.

Az eleve gazdag szériafelszereltségen túl az Audi a modellsorozatban elérhető összes high-end opciót kínálja. A vezetői segédrendszerek egymással és a navigációs berendezéssel fejlett hálózatban kötve működnek szorosan együtt, köztük az araszoló funkcióval (Stop & Go) kiegészített adaptív sebességszabályzás (adaptive cruise control; ACC), az „Audi side assist” sávváltást és az „Audi lane assist” sávtartást segítő rendszer, a sebességhatár-kijelzés, a felismert személyeket külön megjelölő éjjellátó rendszer és a 360 fokos környezeti kamerával működő parkoló-asszisztens technikáival. Az „Audi pre sense” biztonsági rendszer három fokozatú. Az S8 mindezeken túl alapfelszerelésében tartalmazza a pihenő-ajánlás kijelzőjét illetve az elsőként az Audi A6 Avant modellben bemutatott szenzorvezérlésű csomagtér-nyitást.

Szériafelszerelésként az „MMI Navigation plus” és a „Bluetooth-Autotelefon online”

Az infotainment-rendszerek terén a szériakivitelt bővítő „MMI Navigation plus” navigációs rendszer képviseli a technika legfrissebb állását, az iránymutató „MMI touch” adatbeviteli rendszerrel, 20 GB szabadon felhasználható memóriát kínáló merevlemezes tárolóval és nagyfelbontású, 8 col képátlójú monitorral. A high-end rendszer a „Bluetooth-Autotelefon online” berendezését is magában foglalja, amely az „Audi connect” koncepció részeként testre szabott internet-szolgáltatást nyújt az autóban, amelyhez a külső eszközök WLAN útján kacsolódhatnak. A „Bose Surround Sound System” szintén a szériafelszereltség része, alternatívaként a „Bang & Olufsen Advanced Sound System” szerepel a kínálatban.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER