2011. május 26. csütörtök, 17:02

 

Az Audi három versenyen ötféle hajtáskoncepcióval
Kitüntetés az „Audi balanced mobility”, valamint az A3 e-tron, az A3 TCNG, a Q5 HFC és a Q5 hybrid quattro számára

audi-alternativ-rally-versenyen

„Clean, safe, connected“ – hangzottak a Berlinben május 18. és 22. között megrendezett 11. Michelin Challenge Bibendum jelszavai. Az Audi pontosan e szellemiségnek megfelelő technológiákkal és termékekkel képviseltette magát: az „Audi balanced mobility”, az „Audi connect” és az Audi vezetői segédrendszerei egyaránt a rendezvény izgalmas szereplőiként mutatkoztak be. A négykarikás márka öt alternatív hajtású modellje szintén nagy sikert aratott a Tempelhofi Vásárközpont területén, illetve Berlin környékén szervezett tesztvezetések és menetpróbák során.

A Michelin Challenge Bibendum a hosszú távon fenntartható mobilitás világszerte egyik legjelentősebb fórumaként május 18. és 22. között Berlin-Tempelhof egykori repülőterén várta látogatóit. A kiállítók mintegy 120 alternatív illetve a természeti erőforrásokat kímélő hajtáskoncepciót képviselő járművet vonultattak fel, köztük az Audi összesen öt iránymutató műszaki tanulmányával és szériaközeli modelljével.

A nagyszabású rendezvény fő programját a május 18-án, szerdán szervezett ralik képezték, a menetteljesítmények és az irányíthatósági tulajdonságok vizsgálatának az ADAC a Berlin-környéki Linthében működő vezetésbiztonsági centruma adott otthont. Energiafogyasztásuk és széndioxid-kibocsátásuk mellett a járművek értékelési szempontjai között menetdinamikai, irányíthatósági és zajkibocsátási tulajdonságaik is fontos szempontnak számítottak.

A városon át, illetve Berlin környékén vezető, 125 kilométeres „akkumulátoros elektro-ralin” az Audi az A3 Sportback e-tron modelljét indította. A további 12 jármű részvételével zajló verseny során az Audi kiváló irányíthatósági tulajdonságai révén tűnt ki, s két másik autóval közösen az első helyen végzett.

Az úgynevezett InterCity Rallye 300 kilométer hosszan vezetett Brandenburg tájain. E versenyen az Audi gázüzemű A3 TCNG, az üzemanyagcellás hajtású Q5 HFC, a már szériaközeli Q5 hybrid quattro és az Audi A8 3.0 TDI modelljeivel állt rajthoz. Utóbbi luxuslimuzin 150 kW (204 LE) teljesítményű TDI-erőforrásával szenzációs, 100 kilométerenként átlagosan mindössze 4,9 literes üzemanyag-fogyasztást, és kilométerenként 129 gramm széndioxid-kibocsátást produkált. A „Belsőégésű motorral hajtott prototípusok“ kategóriájában az A3 TCNG négy vetélytársa közül hódította el az első helyezést.

A rendezvény zárásaként május 22-én, vasárnap, tíz Audi A8 3.0 TDI egymás ellen indult versenybe. Az Eco Driving Challenge során tíz, az ADAC által kisorsolt csapat kelt 300 kilométeres útjára, hogy a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással, illetve a legrövidebb idő alatt teljesítse a távot. A kiértékeléskor számított legjobb, 4,7 l/100 fogyasztás igazi szenzációt keltett, de a második helyezett 4,9 l/100 km eredménye is kiváló értéknek számít.

A négykarikás márka a „Design Contest“ megmérettetésén is gazdagodott egy innovációs díjjal, amelyet az „Audi balanced mobility” keretében kidolgozott, a széndioxid-semleges mobilitást képviselő „e-gas project” rendszeréért nyert el. A koncepció a különböző alternatív hajtástechnológiák energiaforrásaként szélerőművekkel környezetkímélő módon termelt elektromos áram szerepel. A jövő elektromos, üzemanyagcellás- és gázüzemű autóit így hosszú távon fenntartható és környezetkímélő módon előállított elektromos áram, hidrogén és metángáz hajthatja majd.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER