2012. április 21. szombat, 14:22

 

Új koncepciómodellel jelenik meg az Audi Pekingben, a 2012-es Auto China kiállításon. A Q3 alapjaira épült RS Q3 concept egészen különleges formában, egyben következetesen és kimondottan dinamikus módon testesíti meg a kompakt SUV-modellek karakterét.

A kékre fényezett Audi RS Q3 concept tulajdonképpen egyfajta téma-tanulmány kiemelkedő dinamikus menettulajdonságokkal. Motorja – egy 265 kW (360 LE) teljesítményű 2.5 TFSI aggregát – illetve kiszélesített karosszériáját 25 milliméterrel mélyebbre süllyesztő sportfutóműve és karakteres optikai stílusjegyei együttesen immár egészen új tartományok felé terjesztik ki a sokoldalú Q3-sorozat képességeit.

audi-rs-q3

Az Audi RS Q3 concept „singleframe” hűtőrácsát csiszolt illetve polírozott alumínium szegély övezi, fekete rácsbetétjét pedig teljesen újszerű geometria jellemzi: az egyes méhsejt-motívumok mélységükben egymáshoz képest valamelyest eltolva keltenek intenzív háromdimenziós hatást. A rács alsó traktusa ugyancsak plasztikusan kiformált, ezüstszínű „quattro” feliratot hordoz. Az RS Q3 fényszórói egyes krómozott belső alkatrészeik tónusa illetve a szénszál-erősítésű műanyag (CFP) borítások eredményeképpen enyhén lesötétítve jelennek meg.

Az új rajzolatú első lökhárítóba integrált szélső légbeömlő nyílásokat erőteljes vonalak szegélyezik. A két részre osztott nyílások közép felé eső oldala méhsejt-mintázatú rácsozatot, míg a külső szénszálas műanyag tölcsérbetétet kapott. Az alsó légterelő anyaga ugyancsak szénszál-erősítésű műanyag (CFP), alsó szegélye matt fekete bevonatú, míg az első lökhárító teljes alsó traktusa kék lakkrétegtől fénylik.

Kék és fekete felületek hasonló kombinációja jelenik meg az Audi RS Q3 concept oldalain is, vagyis az ajtók és a küszöbök védőborításain, illetve a kerékjáratok szegélyein. A külső visszapillantó tükrök háza fekete szénszál-erősítésű műanyagból készül, míg az oldalablakok sávját matt alumínium díszlécek szegélyezik. A hátsó tetőperem légterelője hosszan hátranyúlik, középső része széleihez képest enyhén lerövidül. Színe a karosszéria különleges árnyalatával megegyező, az „Ordos-kék” némi sárgával kevert matt kék tónus.

Hátul a lökhárító alsó szegélye sportosan sarkos kialakítású, a két jellegzetes, ovális „RS” kipufogóvéget integráló diffúzorelem pedig meredeken felfelé húzódik. Az Audi formatervezői itt is kékre fényezett és matt fekete szénszál-erősítésű műanyagot alkalmaztak, a hátsó lámpatesteket illetve a lökhárító kiegészítő lámpáit egyaránt sötét antracit árnyalatú, simaüveges felület jellemzi.


Az utastér kék-feketében

Az Audi RS Q3 concept belterében – amelyet a nagyméretű üvegtető révén bőséges fény jár át – a hűvös fekete a meghatározó, a mennyezetkárpiton, a szőnyegeken, a műszerfal bőrbevonatán, illetve az ülések kiterjedt finomnappa bőrkárpitján egyaránt. Utóbbiakon sötétkék Alcantara szolgál ízléses kontrasztként.

A kék, mint kontrasztárnyalat szokatlan módon ez esetben a szénszál-erősítésű műanyag (CFP) díszítőberakásokon is megjelenik, előállításukhoz ugyanis kék, egyben látványosan fénylő üvegszálakat is használtak. A kormánykeréken nagyméretű, ugyancsak CFP sebességváltó-kapcsolóbillentyűk állnak rendelkezésre, amelyeket alumíniumszegély övez. A karimát nagyrészt fekete „Velvet” bőr borítja, e különleges bőrfajta egyszerre kínál kedvezőbb fogást illetve áll ellen hatékonyan a szennyeződésnek. Az ajtókárpitokat kék Alcantara betétek díszítik.

Az ajtók belső kezelőelemeit az Audi RS-modelljeire jellemző módon áttört, könnyűszerkezetes konstrukció jellemzi, a fordulatszámmérő szokásos arab számait kínai jelek váltották fel. A kombinált műszeregységet, az üléstámlákat, a küszöbléceket és a szőnyegeket „RS Q3” logók díszítik.

A motorteret szintén már-már extrém sportos stílus hatja át. A vörösre fényezett szelepfedéllel készült öthengeres aggregát környezetét szénszálas műanyag borítás fedi, a hűtőlevegő-ellátásról két oldalsó szellőzőrács gondoskodik. A hengerek a versenysportban szokásos módon a gyújtótekercsek burkolatán számozottak, a nyitott sport-légszűrő alumíniumházban kapott helyet, a beszívott levegő pedig nemesacél csövön áramlik a motor felé.


Teljesítmény és hajtásrendszer

Az RS Q3 concept bivalyerős 2.5 TFSI erőforrása a korszerű közvetlen benzinbefecskendezés és a fejlett turbófeltöltés formájában az Audi két, immár hagyományosnak tekinthető technikáját kombinálja. E high-tech aggregát 2.480 köbcentiméter összlökettérfogatából 265 kW (360 LE) teljesítményt produkál, amellyel az RS Q3 concept álló helyzetből mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 265 kilométer/óra.

A karakteres zengésű 2.5 TFSI teljesítményét hétfokozatú S tronic sebességváltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtás felé, amely alapesetben szinte kizárólag csak az első kerekeket hajtja. Amennyiben itt a hajtásból eredő megcsúszás (kipörgés) jelenségét érzékeli, elektronikus szabályzású, hidraulikus lamellás tengelykapcsolója segítségével villámgyorsan és fokozatmentesen változtathat a forgatónyomaték elosztásán.

Az Audi RS Q3 concept az „RS Q3” design szerinti könnyűfém keréktárcsái 8,5J x 20 méretűek, külső oldaluk teljes egészében polírozott, míg peremük homokszórt. A gumiabroncsok 255/30 mérete nem éppen a SUV-modelleken megszokott dimenzió, annál inkább jellemző azonban a márka RS-modelljeire.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER