2011. július 18. hétfő, 16:58

 

Ismét az Audi szerezte meg a „Silvretta E-Auto Rallye Montafon“ trófeáját, s míg tavaly az R8 e-tron, 2011-ben az A1 e-tron diadalmaskodott e különleges versenyen. A másik Audi, egy üzemanyagcellás Q5 HFC, a hatodik helyen végzett az összesen 32 elektromos járművet felvonultató mezőnyben.

audi-a1-etron-rally

Három nap, 307 kilométer és összesen 11.541 méter szintkülönbség után a 206-os rajtszámú A1 e-tron ért célba a „2. Silvretta E-Auto Rallye Montafon“ győzteseként. A rendezvényre július 7. és 9. között a „14. Silvretta Classic“ keretében került sor. A „Silvretta” az osztrák Keleti-Alpok egyik hegyvonulatára utal. Az elektromos hajtású járművek számára különösen nehéz, akár 15 százalékos emelkedőkkel tarkított hegyi utakon az Audi A1 e-tron 31 komoly ellenféllel szemben vívta ki a győzelmet. Az ugyancsak az Audi által indított Q5 HFC az üzemanyagcellás indulók között a legjobbnak számító hatodik helyet szerezte meg.

Az A1 e-tron speciális technikák hordozója, amellyel az Audi fejlesztői egy ilyen jellegű jövőbeni koncepció mobilitási tulajdonságait kívánják vizsgálni. Hajtásrendszere műszaki alapjául egy 75 kW teljesítményű elektromos motor szolgál, amit fejlett lítiumion-akkumulátor táplál. Utóbbi kapacitása 12 kWh, s akár egy fél óra alatt (gyorstöltés), illetve kevesebb, mint három órán belül (normál töltés), mintegy 50 kilométer hatótávot biztosítva teljes mértékben feltölthető. Annak érdekében pedig, hogy senki se rekedhessen az út szélén lemerült akkumulátorral, az A1 e-tron egy kisméretű belsőégésű motorral is rendelkezik, amely szükség esetén gondoskodik az akkumulátor utántöltéséről. Az egytárcsás forgódugattyús erőforrás (254 cm³) a csomagtér padlózata alatt kapott helyet, teljesítménye 15 kW, s közvetlen hajtásra nem, csupán kizárólag az akkumulátor töltésére szolgál. Az A1 e-tron így helyi viszonylatban alapvetően károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedhet, s ezzel kiválóan alkalmas a nagyvárosokat jellemző használatra.

audi-etron-spyder

Az A1 e-tron volánjánál a verseny során Franciscus van Meel, az AUDI AG elektromobilitási stratégiájának vezetője ült, a navigátor szerepét pedig az immár sok éve az Audi munkatársaként dolgozó Gerhard Gruber látta el. Van Meel a befutót követően így nyilatkozott: „Egy elektromos autót egyenesen az Alpokba küldeni, nos, a lehető legkeményebb dolog, amit csak tehetnek vele. Személyesen is nagy örömmel tölt el, hogy az A1 e-tron még itt is ilyen meggyőzően szerepelt, azt is igazolva, hogy jó úton járunk elektromos mobilitási koncepciónkkal, vagyis az elektromos és a belsőégésű motor kombinációjával. Köszönet az elkötelezett csapatnak e sorozatban immár második győzelemért!“

A versenyt pedig így kommentálta: „Az első nap elsősorban a biztonságra koncentrálva autóztunk, s a 100 kilométert is meghaladó táv ellenére bőségesen töltött akkumulátorral értünk célba. A második napon már bátrabban haladtunk, s meg is szereztük a napi győzelmet, ami a harmadik nap második helyével együtt már az összesített győzelemhez is elegendőnek bizonyult. Az autó mindvégig kifogástalanul működött. Nagy örömmel készülünk a 2012-es E-Auto Ralira, természetesen már most jó néhány ötlettel arról, milyen koncepcióval állnánk majd rajthoz.“


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER