2012. április 23. hétfő, 20:05

 

Kiemelkedő menetdinamikai képességek, visszafogott megjelenés és magas fokú mindennapos használhatóság – az Audi új S-modelljei mindezen kiváló adottságaikat a technika legfrissebb állását képviselő műszaki megoldásokkal valósítják meg.



Audi S6, S6 Avant és S7 Sportback

Innovatív anyagok az új Audi S-modellekben

A V8-as 4.0 TFSI motor teljesítménye 309 kW (420 LE), benzinfogyasztása pedig 9,6 illetve 9,7 liter 100 kilométerenként. A nyolc hengerből négyet a pillanatnyi menethelyzet függvényében lekapcsoló „cylinder on demand” rendszere fontos szerepet játszik e magas fokú gazdaságosságban.

Az Audi új S-modelljei a mindennapokra készült sportautók. V8-as Biturbo motorjuk négy liter összlökettérfogatából 309 kW (420 LE) teljesítményt, illetve az 1.400 és 5.200 percenkénti fordulatszám közötti tartományban 550 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. A 4.0 TFSI rendkívül érzékenyen reagál a gázadásokra, mivel hengerfejeinek speciális konstrukciója – a szívóoldal a külső, míg a kipufogósor a belső oldalon helyezkedik el – rövid utakat és alacsony ellenállást biztosít a kipufogógázok árama számára. A két Twinscroll turbófeltöltő a forgatónyomaték már korai, illetve mindenkor intenzív felfutásáról gondoskodik. Az Audi S6 álló helyzetből mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, ami az S6 Avant és az S7 Sportback számára csupán egyetlen tizedmásodperccel igényel hosszabb időt. Az átlagos benzinfogyasztás az S6 és az S7 Sportback esetében egyaránt 9,6, míg az S6 Avant számára 9,7 liter 100 kilométerenként.



E magas fokú gazdaságosságban a pillanatnyi menethelyzet függvényében, részterhelési üzemmódban a nyolc hengerből négyet lekapcsoló „cylinder on demand” rendszer is fontos szerepet játszik. E fázisok során az „Active Noise Control” (ANC) rendszer egyenlíti ki messzemenőkig a megváltozott dolgozó hengerszám következtében jelentkező nem kívánt rezgéseket, mégpedig a jármű audio-berendezésének hangszóróin keresztül az utastérbe sugárzott „ellenhangok” segítségével. Ezzel párhuzamosan a motor aktív felfüggesztései szabályozott impulzusokkal oltják ki az alacsony frekvenciatartományban keletkező lengéseket.

Mindhárom új S-modell már alapkivitelében a hétfokozatú S tronic sebességváltóval, illetve a quattro állandó összkerékhajtással készül, utóbbi pedig a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás rendszerével is szoros együttműködésben dolgozik. Kívánságra mindezt az Audi sport-differenciálművével egészítheti ki, amely a pillanatnyi körülményeknek megfelelően, aktívan osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között.

Ugyancsak a szériafelszereltség része az alapvetően feszes hangolású, s csillapítás-szabályozással is kiegészített „adaptive air suspension sport” légrugózás, amely az S7 Sportback esetében 10, míg az S6 modelleken 20 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát. Az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer a légrugózáson túl olyan opcionális elemekre is kiterjed, mint például az Audi sport-differenciálműve vagy dinamikus kormányzása, amelyek működését a vezető így fokozatmentesen szabályozhatja.

A 8,5J x 19 méretű keréktárcsákra gyárilag 255/40 méretű gumiabroncsokat szerelnek, az első féktárcsákon pedig feketére fényezett, „S6” illetve „S7” feliratú féknyergek ülnek. Kívánságra az Audi szénszál-erősítésű kerámia féktárcsákat, illetve akár 20 col (az S7 Sportback számára akár 21 col) peremátmérőjű keréktárcsákat is szállít.

A tekintélyes méretű könnyűfém keréktárcsái mellett számos további külső részlet, módosítás - mindenekelőtt a lökhárítókon, a „singleframe” hűtőrácson és a kipufogó-végcsöveken illetve a külső visszapillantó tükrök alumínium házain - utal az új S-modellek különleges státuszára. A LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített „Xenon plus” fényszórók és a szintén fénykibocsátó diódákkal működő hátsó lámpák is a szériafelszereltség részét képezik. Mindhárom modell karosszériaszerkezetét mintegy 20 százalékban könnyű alumínium alkotja, így a konstrukciókat magas színvonalú törésbiztonságuk, kiemelkedő torziós merevségük és kifinomult aerodinamikai adottságaik mellett különösen csekély saját tömeg jellemzi.

Az utastér alaptónusául - sportosan elegáns stílusban - a fekete szolgál, míg a műszerek szürke számlappal és fehér mutatókkal készülnek. Az egyes részletmegoldásokat alumínium díszítőelemek, valamint szintén alumínium küszöblécek és berakások avatják még igényesebbé. Az Audi S6 és Audi S6 Avant vezetője és első utasa már az alapkivitel részeként elektromos állítású sportülésekben foglalhat helyet, az S7 Sportback pedig integrált fejtámlával kiformált „S” sportüléseket kínál.

Mindhárom modellben a szériafelszereltséghez tartozik a négyzónás légkondicionáló berendezés, az „Audi pre sense basic” biztonsági rendszer és az „Audi sound system” részeként beépített MMI rádió. A különböző high-end opciók palettája a szélvédő-kijelzőtől (Head-up-Display) a hangulatvilágításon át egészen az olyan fejlett vezetői segédrendszerekig terjed, mint például az araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályozás (adaptive cruise control) vagy éppen a felismert gyalogosokat külön megjelölő éjjellátó rendszer.

Az Audi S6, az S6 Avant és az S7 Sportback infotainment-rendszereik tekintetében is kategóriájuk élén járnak. A csúcsot itt az iránymutató érintőfelület-funkcióval („MMI touch”) kiegészített „MMI Navigation plus” navigációs rendszer képviseli, amely a „Bluetooth-Autotelefon online” technikájával bővítve WLAN-hotspotja révén a széles körű internet-használat lehetőségét kínálja az autó utasai számára. A vezető az „Audi connect” testre szabott szolgáltatásait veheti igénybe, köztük az „Audi Verkehrsinformationen online” híreivel és az új „Audi music stream” web-rádióval.

Az új S-modellek várhatóan július elején érkeznek a márkakereskedőkhöz.


Az Audi S6, S6 Avant és S7 Sportback

Hajtásrendszer
- Új fejlesztésű V8-as Biturbo motor 309 kW (420 LE) teljesítménnyel és 550 newtonméter maximális forgatónyomatékkal
- Újszerű hengerfej-konstrukció, két Twinscroll turbófeltöltő
- Teljes egészében új fejlesztésű „cylinder on demand” rendszer, amely a részterhelési üzemállapotok során a nyolc hengerből négyet önműködően lekapcsol; automatikus motorleállítás és -indítás rendszer (Start-Stop System)
- Átlagos benzinfogyasztás: 9,6 l/100 km; S6 Avant: 9,7 l/100 km
- 0 - 100 km/h gyorsulás: 4,7 másodperc; S6 Limousine: 4,6 másodperc
- Alapfelszerelésként hétfokozatú S tronic sebességváltó, különösen dinamikus kapcsolási folyamatokkal
- quattro állandó összkerékhajtás a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás rendszerével, kívánságra hátul az Audi sport-differenciálművével

Futómű

- Szériakivitelben „adaptive air suspension sport” légrugózás feszes karakterű hangolással
- „Audi drive select” menetdinamikai szabályozórendszer szériában, extraként dinamikus kormányzás
- Alapkivitelben 19, extrafelszerelésként akár 20 col (S7 Sportback: 21 col) peremátmérőjű alumínium keréktárcsák; kívánságra kerámia féktárcsák

Karosszéria
- Karosszériaszerkezet az „Audi ultra” alumínium-hibrid építési mód szerint
- Sportos és elegáns dizájn az Audi S-modelljeinek jellegzetes stílusjegyeivel
- Csomagtér térfogata: S6: 530 l; S6 Avant: 565 l; S7 Sportback: 535 l

Felszereltség
- „Xenon plus” fényszórók „all-weather” világítással, extrafelszerelésként LED-technikájú fényszórók
- Az „MMI touch” funkcióval kiegészített „MMI Navigation plus” navigációs rendszer, nyolc col képátlójú színes monitorral
- Alcantara-bőr kárpitozású sportülések (az S6 modellekben széria); Alcantara-bőr kárpitozású „S” sportülések (az S7 Sportback modellekben széria)
- A manufaktúrák világát idéző kidolgozási minőség: alumínium/Beaufort-fa díszítőberakások
- Kívánságra számos innovatív vezetői segédrendszer
- „Bang & Olufsen Advanced Sound” high-end hangrendszer (15 hangszóró, 1.200 watt)
- Extrafelszerelésként szélvédő-kijelző (Head-up-Display)
- Egyedülálló a kategóriában: extrafelszerelésként a csomagtér-ajtó mozdulatvezérlésű nyitása


Innovatív anyagok az új S-modellekben

A járműves dizájn egyik vezető márkájaként az Audi kiemelt hangsúlyt fektet „Color & Trim”, vagyis modelljei anyagválasztását és a színeit meghatározó részlege munkájára. Az Audi S6 és S7 Sportback utasterét azonban egy további innovatív fejlesztéssel díszítik a tervezők – a könnyűfém és a nemesfa különleges és kifinomult kombinációját megtestesítő alumínium/Beaufort-fa elemekkel.

Újszerű, nagyra törő projektek megvalósítása, a jelentkező legkülönfélébb problémák megoldása közepette – szól az Audi alapvető filozófiája, amely a vállalat minden tevékenységére és összes részlegének munkájára érvényes. Johanna Hoch és kolléganői 2009 elejére elérték első célkitűzésüket: a Detroiti Autószalonon kiállított Audi A7 Sportback már egyetlen tömör fablokkból kimart, rétegelt Beaufort-tölgy díszítőberakásokkal jelent meg a standon. A sorozatgyártás számára ebből olyan exkluzív rétegelt lemez született, amelyben világosra és sötétre pácolt sávok sorakoznak egymás mellett, mégpedig mikrométeres pontossággal. Az Audi mára olyan igényes modelljei számára kínálja az elegáns jachtok világát idéző fa díszítőelemeit, mint például az A6 és az A7 Sportback sorozatok.

Az Audi S6 és az S7 Sportback pedig már a „Color & Trim” részleg csapatának következő fejlesztését vonultatja fel. Az alumínium/Beaufort-fa kombinációban ugyanis már a fekete fa és az alumínium jelenik meg együtt, a gyártás során rendkívüli pontosságot és gondosságot igénylő technika és a magas színvonalú elegancia megtestesítőjeként.

Öt vékony fa-, illetve egy mintegy 0,4 milliméter vastagságú alumíniumlemez összeragasztásával születik az együttesen mintegy öt milliméter vastag kombináció. E sík blokkokból jó néhányat ragasztanak egymásra, majd függőleges irányban rétegelt lemezelemekké darabolják.

Johanna Hoch így emlékszik a bonyolult gyártási eljárás során felmerült kihívásokra: „Olyan módszert kellett kifejlesztenünk a fa és az alumínium szilárd összeragasztására, amely a megmunkálás során is stabil marad, és nem törik. Mindemellett olyan speciális berendezés igénye is felmerült, amely nagy pontossággal, s mindössze 0,65 milliméteres vastagságban is lehetővé teszi a rétegelt lemezzé darabolást. A fa és az alumínium egészen eltérő szilárdsági tulajdonságokkal rendelkezik, így e művelet leginkább egy - legkülönfélébb rétegekből összeállított - torta különösen vékony szeletekre vágásához hasonlítható.“

Az egyetlen berendezést, amely alkalmasnak bizonyult e rétegelt lemezek az Audi által igényelt minőségben elvégzett darabolására, egy az Amerikai Egyesült Államokban működő specialistánál sikerült fellelni. Az Audi szoros együttműködést alakított ki vele, az Audi számára biztosított exkluzív technológia pedig évekre előre jelentős előnyt biztosít e területen a márka számára.

Az alumínium/Beaufort-fa kombinációjából született új anyag az Audi S6 és S7 Sportback modellekben tartja premierjét, s rövidesen az S4, az S5 és az RS-modellek palettáján is feltűnik majd. Az S6 és az S7 Sportback további jellegzetességei a „Carbon Atlas” díszítőberakások, amelyekben a szénszálak szövete a homorú és a domború felületeken is különösen egyenletesen jelenik meg.

A teljes belső tér alaptónusa a sportos stílusú fekete, az összhatás kívánságra az ülések és a mennyezet „Hold-ezüst” kárpitjával tehető világosabbá.

A manufaktúrák világát idéző kidolgozási minőség további hangsúlyozására az „S” sportülések középső sávján speciális rombuszmintás steppelés jelenik meg, amely a „Valcona” bőrből fekete illetve „Hold-ezüst” színben, s külön kontrasztárnyalatú díszvarrással készül. Az ülésgarnitúrák kínálatát bővítendő, a középső sávon speciális rombuszmintás steppeléssel varrott „S” sportülések bőr/Alcantara kárpitozással is rendelhetők.

A külső színek palettáján két különleges hatású fényezés is szerepel, amelyeket rendkívül tiszta és különösen ragyogó színárnyalatok jellemeznek.

A négykarikás márka „Color & Trim” részlegének munkáját jellemző különös műgond és igényesség az egyes bőrfajták kiválasztására is kiterjed. Az utastér kínálta kellemes közérzethez így a finom szemcsézetű bőrfelületek és a kézi munka jól érzékelhető karaktere is nagyban hozzájárul. Az alapanyagok már e speciális igények szerinti kiválasztáskor is szigorú szelekción esnek át, hogy a végső bőrminőség végül maradéktalanul megfelelhessen a szigorú követelményeknek.

Egy szarvasmarha bőre mintegy négy-öt négyzetmétert tesz ki, amelynek legértékesebb részeit az adott ülés formája, kontúrjai és igénybevétele szerint választják ki és dolgozzák fel. Az Audi által alkalmazott bőrfajták cserzése teljes mértékben krómmentesen történik, így az eljárás nem terheli a környezetet e fémmel. A bőrt minden esetben anyagában festik meg, így az a varrások mentén és a tű ejtette lyukaknál sem mutat eltérő árnyalatot, illetve a használat és a fény hatására sem változtat színén.

Az Audi többféle bőrt kínál új S6 és S7 Sportback modelljeihez. Az Alcantara/bőr kombináció mellett a „Milano” bőr is rendelkezésre áll, amely természetesen szemcsés felületével és alkalmazott nyomataival, valamint robusztus és strapabíró adottságai révén tökéletesen illik ezen autók karakteréhez.

Az új S-modellek palettáján sorakozó bőrfajták csúcsát a „Valcona” képviseli, amely különösen lágy és természetesen érdes tapintású, kezelésének speciális technológiája során pedig felülete illetve szerkezete egyenletességére is különös hangsúlyt fektetnek.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER