2012. július 03. kedd, 19:07

 

Igencsak dinamikus tempóban alakul az elektromos mobilitás jövője az Audinál: az R8 e-tron olyan kiváló időt futott a Nürburgring világ legkeményebb tesztpályájaként ismert Nordschleife szakaszán, amely rekordnak számít az elektromos hajtású szériamodellek körében.

A tisztán elektromos hajtású nagyteljesítményű sportkocsi volánjánál Markus Winkelhock ült, aki 8:09,099 perc alatt teljesítette a 20,8 kilométeres távot. Le Mans és a Nürburgring 24 órás futamain aratott diadalait követően az Audi így újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett történetében.

audi-r8-e-tron-rekord

„Az R8 e-tron a világ legkeményebb pályáján tett látványosan tanúbizonyságot képességeiről“ – jelentette ki Michael Dick, az Audi AG igazgatótanácsának műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. Dick, aki maga is tett egy gyors kört az R8 e-tron volánja mögött, így folytatta: „E rekord egyértelműen igazolta számunkra, hogy jó úton járunk. Az elektromos mobilitás számunkra sohasem lemondást, sokkal inkább érzelmekben gazdag, sportos és élvezetes vezetést jelent.“

Jól mutatja a 8:09,099 perces köridő szakmai értékét a sorozatgyártású modellekkel eddig elért legjobb idővel való összevetés. A rekordot itt jelenleg 7:11,57 perccel az 515 kilowattos (700 LE) Audi motorral hajtott Gumpert Apollo Sport tartja.

Az Audi R8 e-tron, amellyel Markus Winkelhock a Nordschleifén felállította e rekordot, hajtásrendszere minden elemében a szériamodellnek felel meg, amely a tervek szerint az év végére érkezik a piacra. Két elektromos motorja összesen 280 kW teljesítménnyel és 820 newtonméter maximális forgatónyomatékkal szolgál, a hátsó kerekeken pedig szinte már közvetlenül az indulástól 4.900 newtonméter jelenhet meg. Az Audi R8 e-tron álló helyzetből mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, 200 kilométer/óra végsebességét pedig a rekordkísérletre 250 kilométer/órára növelték a tervezők.

Az R8 e-tron lítiumion-akkumulátora 49 kWh energia tárolására alkalmas, ami mintegy 215 kilométeres hatótávra elegendő. T-alakja révén a középső alagút alatt, illetve az utastér és a hátsó tengely között kapott helyet, s a fékezési és motorfék-fázisok során rekuperációs energia-visszatáplálás tölti. Az Audi R8 e-tron ultrakönnyű karosszériája túlnyomórészt alumínium, illetve szénszál-erősítésű műanyag (CFK) elemekből épül fel, s nagy szerepe van abban, hogy a nagyteljesítményű sportkocsi saját tömege méretes akkumulátora ellenére is mindössze 1.780 kilogrammra adódott.

Az R8 e-tron szériaérettségét és hajtásrendszere képességeit bizonyítandó, az Audi a Nordschleifén elért kiváló köridőn túl egy további rekordot is felállított. Közvetlenül az elsőt követően ugyanis Markus Winkelhock egy másik, 200 kilométer/órára limitált végsebességű R8 e-tron volánja mögött teljesített két gyors kört, s 8:30,873 illetve 8:26,096 perces időkkel mindkettőben bőven a kilencperces határ alatt végzett.

„Egyedülálló élményt jelentettek e rekordkísérletek“ – mondta Markus Winkelhock. A 32 esztendős, Stuttgart környékén élő pilóta mindenesetre komoly összehasonlítási alappal rendelkezik: Marc Basseng, Christopher Haase és Frank Stippler oldalán néhány hete az Audi R8 LMS ultra versenygéppel győzedelmeskedett a Nürburgring 24 órás futamán.

„Az R8 e-tron természetesen nem speciális aerodinamikai elemekkel felszerelt versenygép, hanem sorozatgyártású modell“ – hangsúlyozta Winkelhock. „Alacsonyan elhelyezkedő tömegközéppontjával és némileg hátra összpontosuló tömegeloszlásával azonban kifejezetten sportos képességek jellemzik. A forgatónyomaték pedig, amellyel elektromotorjai az emelkedőn tolják, annak ellenére is magasan ver minden mást, hogy egészen újszerű élményként e motorok szinte alig hallhatók. Ahol különösen hatékony vonóerő-átadás szükséges, a Torque Vectoring funkció bizonyul igen hasznosnak, amely mindenkor megfelelő arányú forgatónyomaték-elosztást produkál a hajtott kerekek között.“

Michael Dick büszkén vonhatott mérleget a nürburgringi rekordokat követően: „Mindössze néhány hét alatt számos rendkívül komoly kihívással szembesültünk, s bizonyítottuk, hogy minden hajtáskoncepciónkkal élen járunk.“ Majd így folytatta: „Májusban a tízhengeres Audi R8 LMS ultra modellel megnyertük a Nürburgring 24 órás versenyét. Június közepén a Le Mans-i 24 órás futamon az Audi R18 e-tron quattro diadalmaskodott, amely az első hibridmodell által aratott győzelem a világ legkeményebb hosszú távú versenyén. Most pedig tisztán elektromos hajtású R8 e-tron modellünkkel értünk el a legnehezebb tesztpályán újabb csúcsértéket.“


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER