2013. február 24. vasárnap, 15:26

 

Az új Ford Ranger Európában a 2009-es Genfi Autószalonon mutatkozott be. Három különböző fülke karosszériával gyártják, itthon a duplakabinos 4x4 kapható, kétféle dízelmotorral választható, négyféle felszereltségi szintben, az XL kezdő verzió, az XLT, Limited és a Ranger család királya a Wildtrak. Nálunk az utóbbi járt.

Képgaléria
Ford Ranger Wildtrak 3.2 4x4
Ford Ranger Wildtrak 3.2 4x4
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!



Ford Ranger teszt Wildtrack Pickup 3.2 4x4
Ford ranger ára, Műszaki adatai
Éjszakai fényei


A jó hír, az hogy ezt a 4x4-es 125 lóerős kemény munkaautót összes terepjáró képességével és vezetéstámogató rendszerek garmadájával már bruttó 7.200.900,-Ft-ért megkaphatjuk, a 150 lóerős változatért pedig csupán 177.800,-Ft-tal kell többet fizetnünk.
A Wildtrack 3,2 literes 200 lóerős motorja a Limited felszereltségnél jelenik meg először 9.334.500 Ft-ért. A különleges narancssárga színű, alcantara anyagú ülésfűtéssel ellátott ülésekkel, tolatókamerával és még ezer extrával szerelt Wildtrack ehhez képest csupán 647.700,-Ft-tal kerül többe.

Annak ellenére, hogy ez az autó már luxus vezetői- és családi igényeket is bőven kielégít az ő természetes munka-közegébe és terepre vittük.

Első helyszínünk egy régi ismerős lovasfarm volt, ahol Sanyi a tulajdonos volt az első tesztalanya a tesztautónak. A fotón épp tiszteleg az okos kis quarter lováról a 200 lovas Ford ménes előtt:

ford-ranger-teszt


Már megpillantva a kocsit nagy lelkesedéssel és érdeklődéssel fogadta, s ez nem elsősorban a különleges színének szólt, hanem kiállásának. Sokkal jobban tetszett neki a Ranger lekerekített vonalai, mint a Volkswagen Amarok szögletessége. S bár egy lovas azt nézi mennyire tud rá szalmabálákat, táposzsákokat pakolni, lovas rendezvényekre felszereléseket elvinni, lovait a lószállítóban elhúzni, mégis egy fiatalabb férfinak az autója kinézete, formája is számít. Többszöri faggatásra az sem zavarta, hogy, hogy nincs zárt felépítmény a kocsin, ha meg tudná venni, megoldaná, ez nem tántorítaná el a vételtől. (Zárható platótető egyébként rendelhető, felépítményeket pedig Ford beszállítótól 369.900+ÁFA-tól kezdőártól lehet kérni, mely felszerelésekor nem veszítenek garanciát az ügyfelek.) Kipróbálásra került volna még a lószállító vontatása, de a jelen autón nem volt vonóhorog, mely kb. 60.000,-Ft felárért rendelhető a Rangerekhez.

Belterét tekintve tovább dicsérte az autót, kulturált, modern kinézet, kezelőszervek jól elhelyezettek, kényelmesen elérhetők, logikus elrendezésűk – mondta.
A középkonzolon 12 V-os, AUX és USB csatlakozókat találunk rögtön alatta praktikusan a kütyütárolóval, de még alatta is van egy plusz rekesz. Hátul elég bőséges a tér a kényelmes utazáshoz.
A tolatókamera képét a visszapillantó tükörbe tették. Szerintem nagyon jó megoldás, de volt aki azt mondta, ha az oldalsó tükröket nézi nincs a szeme és fejmozgatása síkjában. Hát ízlések és pofonok…

ford-ranger-muszerfal


ford-ranger-hatso-ulesek


De térjünk vissza Sanyi tesztalanyunkhoz, akinek a lelkesedése tovább fokozódott, amikor a kormány mögé ülhetett. Elsőre megjegyezte, azonnal érződnek a kocsi méretei, amely az Amaroknál nem volt azonnal egyértelmű, pedig az Amarok csak 104 mm-rel szélesebb, viszont 105 mm-rel rövidebb. (Egyébként az Amarok dőlésszögének értékeiben jobb a Rangernél, viszont gázlómélysége is 300 mm-rel kevesebb.)
Sanyi boldogan kergette a Rangert a havas utakon, majd kiszállva megjegyezte; egész napokat el tudnék tölteni ebben az autóban.

ford-ranger-wildtrak

A fotók az ecseri Varázs Lovarda Lovas Egyesületnél készültek.


Szerencsére másnapra még több hó esett, így egy másik munkaútra indultunk, mégpedig a Gödöllői dombság vadásztársaságának ösvényeire. A meredek lejtőkön és emelkedőkön jól vizsgázott a Ranger négykerékmeghajtású rendszere, felezője, lejtmenetszabályozása, mely figyelem, hátrafelemenetben is működik. Élvezetes volt megtapasztalni egy-egy éles szögben találkozó földutak találkozásánál, hogy a le nem terhelt plató még meg is könnyítette az autó hátuljának keréknyomba visszatalálását. Megemlítésre érdemes, hogy a kormányszervó, s a kuplung fogása is nagyon jól beállított.
Vadászportyánkat tekintve, mivel nem vagyunk vadászok, így téli takarmányt sem tudtunk vinni az etetőkhöz, viszont a fegyverünk sem puska, csak fényképezőgép. Szerencsénk volt, mert sikerült is lőnünk egy erdősávban pihenő őzcsapatot, és a Ranger csendesen járó motorjának köszönhetően nem fogta menekülőre a család, egy ideig bizalmatlanul méregettek, majd pár métert beljebb húzódtak a bozótba.

ford-ranger-terep


Találós kérdés: hány őz van a képen? Megfejtés a Facebook oldalunkon

ford-ranger-vadasz


Közúton közlekedve igen tekintélyes a Ranger megjelenése, tisztelettel és kíváncsisággal méregették az autósok. Bent ülve pedig egy Range Roverre is letekint a vezetője, aki majdnem kamion-sofőrnyi magasságból szemléli a körülötte lévő forgalmat.


range-rover-ford-ranger


ford-ranger-kamionok


A 2013. pickupja díjat elnyert Rangert 2012-ben törte össze az EuroNCAP 5 csillagos eredménnyel.
Felnőtt védelem 96 %
Gyerekvédelem 86 %
Gyalogosvédelem 81 %
Biztonsági felszerelések 71 %



Ford Ranger vásárlásakor lovasoknak, vadászoknak és minden vásárlónak aki többet akar egy városi terepjáró képességétől 3 év/vagy 100.000 km garanciát ad a gyártó.

ford-ranger-pick-up


Ford Ranger teszt Wildtrack Pickup 3.2 4x4
Ford ranger ára, Műszaki adatai
Éjszakai fényei



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER