2011. január 22. szombat, 21:33
Fischer Motorsport balesete
Fischer Motorsport balesete

2011. január 21., Bojdour Ahogy a szervezők sejtették, segitséget kértek egy közeli faluban, az Atlasz egyik szurdokában hátrahagyva az autójuk roncsát, és szerencsére személyi sérülést nem szenvedtek. A verseny számukra sajnos véget ért.

A Rat Polski Team jól halad
A Rat Polski Team jól halad

A január 20-ai versenynapot egyetlen csapat tudta időben teljesiteni, a 8-as rajtszámú csapat délután 6 órakor már célba ért, de a nap feladatainak jelentős részét igy nem tudták teljesiteni. A csütörtöki nap versenyfeladatai több csapatnak okoztak nehézséget, többen eltévedtek, nagy kerülőkre kényszerültek, ennek köszönhetően sokan csak igen későn érték el az esti táborhelyet. A többiek este 10 és éjfél körül futottak be a volt francia sivatagi erőd, Fort Bou Jerif romjainál.

Pityu a törpe sem járt szerencsével, Mercedeszének olajteknőjét egy vízmosásban sikerült kilyukasztania, igy csak versenytársai segitségének köszönhetően ért be az esti célba. Az autót péntek reggel Guelmim városában hegesztették meg helyi mesterek. Pityu továbbra is az utolsó a versenyben.

A norvég hullaszállító el sem jutott a csütörtöki célig. Az utat végig temetkezési vállalkozónak öltözve megtevő csapat váltója Agadírnál az örök vadász mezőkre távozott. Az éjszakát egy szerelő műhelyben töltötték majd reggel a régi váltótól ünnepélyes keretek között végső búcsút vettek. A rövid, de megható ceremómia után kávét és norvég aprósüteményt szerviroztak a helyi mestereknek.

A pénteki etap egy hosszú összekötő szakasszal kezdődött, 300 km megtétele után a csapatok megérkeztek a politikailag feszült helyzetű Nyugat-Szaharába. Néhány hónappal ezelőtt egy szaharáwi menekülttáborban több marokkói katona és helyi lakos életét vesztette egy összecsapás során. A térségben érzékelhető feszültség kézzel tapintható. A versenyzők sokkal szigorúbb ellenőrzésnek vannak kitéve, mint a korábbi években.

A versenyútvonal az Atlanti óceán partján folytatódott. Ma leginkább a navigáció jelentette a legnagyobb problémát, A csapatok közül senki nem ért be időben a célba és még minden küzdenek a pénteki etappal.

A versenyt a Turjányi János - Nagy Miklós duó vezeti. Mindketten tapasztalt Bamakos veteránok. Nagy 2009-ben első lett, míg Turjányi abban az évben a 4. helyen végzett. Most 471 ponttal vezetnek, megelőzve a JCI Dream Teamet és a szlovák Ulrich házaspárt.

A péntek éjszakát az Atlanti óceán partján Laayoune és Dakhla közti Bojdourban töltik. A nyugat szaharai kisváros teve hamburgeréről és grillezett tevehús ételeiről híres. Szombaton egy 650 kilométeres etappal folytatódik a Budapest-Bamako egészen a mauritán határig.



  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER