1962 óra a Mitsubishi Motors gazdag tudásanyagot halmozott fel a versenyzés világában, amelyet az új személyautók fejlesztése során is hasznosították. A legendás Pajero és a Lancer Evolution nyomdokaiba lépve (4WD, turbófeltöltés) ez a folyamat folytatódott az elektromos járművek, így az i-MiEV Evolution esetében is.
Az Egyesült Államokbeli Coloradóban augusztus 7-12. között megrendezett 2012-es Pikes Peak nemzetközi hegyi futam elektromos hajtású géposztályában benevezett i-MiEV Evolution ugyanazt a motort, akkumulátort és más fontos fő elemeket vonultatta föl, mint a szériagyártású i-MiEV.
A versenyautót számos partnervállalattal közösen fejlesztették ki, köztük a Meidensha Corporation-nel és a GS Yuasa Corporation-nel, azzal a céllal, hogy demonstrálják, mire képes az MMC fejlett elektromosjármű-technológiája. A Mitsubishi Motors tervei szerint az i-MiEV Evolution révén szerzett versenyzési tapasztalatokat felhasználják a jövőbeli fejlesztések során – különösen a megbízhatóság és a tartósság vonatkozásában.
A kifejezetten a Pikes Peak hegyi versenyre tervezett i-MiEV Evolution különleges karosszériával készült. A csővázra épített szénszálas felépítmény – más különleges tervezésű egységekkel együtt – elsősorban a súly és a légellenállás csökkentését szolgálja. Az elöl egy, hátul pedig két motorból álló négykerékhajtás különleges menetteljesítményeket és kezelhetőséget biztosít.
Mindezeken túl a Mitsubishi Motors benevezett egy szériagyártású (amerikai verziójú) i-MiEV** modellt is a futamra, amely csupán áramvonalasabb lökhárítójával és csővázas bukókeretével, valamint más biztonsági felszereléseivel tér el az utcai változattól.
Profi csapat
Az i-MiEV Evolutiont, és egyben a csapatot az a Hiroshi Masuoka vezette Pikes Peak-ben, aki már 1987 óta vesz részt a Dakar Rallyn. Ő az első japán pilóta, aki 2002-es és 2003-as diadalaival két egymást követő győzelmet is aratott a Dakaron. H. Masuoka jelenleg a Mitsubishi Motors (Product Strategy Office) munkatársa, ahol számos egyéb feladata mellett tesztpilótaként is működik, és ő képzi ki a többi tesztpilótát, valamint ő végzi a Japánban és a tengeren túl végrehajtott menetpróbákat is.
A Mitsubishi i modellt Beccy Gordon, a Score International Off-Road Racing sorozat futamgyőztese vezette.
Ezüstérem
Az eseménydús verseny során* a Mitsubishi elektromos versenycsapata meggyőző teljesítményt nyújtott a nehéz, 12,42 mérföld hosszú, 156 kanyarból álló hegyi versenyen, második helyen végezve az elektromos hajtású géposztályban 10 perc 30,850 másodperces idővel.
Annak ellenére, hogy a győzelem elmaradt, rendkívül fontos adatokat sikerült gyűjteni a verseny során, amelyek nagyban segítik majd az MMC jövőbeli elektromos járműfejlesztéseit – ez volt a részvétel legfontosabb célkitűzése.
“Annak ellenére, hogy be kellett érnünk a második hellyel az elektromos hajtású géposztályban, elégedett vagyok, hiszen képesek voltunk érdemben felvenni a versenyt a nagyon nehéz Pikes Peak pályán – méghozzá olyan motort és akkumulátort használva, amely a sorozatgyártású i-MiEV-ből származik” – mondta Hiroshi Masuoka, miután sikeresen teljesítette a távot.
H. Masuoka méltatta a csapat teljesítményét is. „Sajnos az autó elég korán megsérült*, de a csapat rendkívüli munkát végzett a javítással. Köszönöm minden partnervállalatnak és a csapat valamennyi tagjának azt az erőfeszítést, ami lehetővé tette, hogy részt vehettünk ezen a versenyen. Nagyon örülök, hogy ilyen jó eredményt voltunk képesek nyújtani a csapat számára.”
Beccy Gordon hatodik lett, bizonyítva, hogy egy szériagyártású elektromos jármű még ilyen kihegyezett körülmények között is képes hasonló teljesítményre és megbízhatóságra, mint egy hagyományos, benzinüzemű autó.
* Az egész csapatot komoly kihívás elé állította az, hogy az i-MiEV Evolution versenyautó orr-része meglehetősen korán és elég komolyan megsérült, amikor az első edzésen Hiroshi Masuoka kissé elmérte a féktávolságot a rengeteg szűk kanyar egyikében, és leszáguldott a pályáról. A csapat lázasan dolgozott a karosszéria és a kormánymű megjavításán, de a Pikes Peak futamon még kezdőnek számító Masuoka sajnos így sem tudott már részt venni a következő két nap gyakorlásain. A csapat kemény munkájának köszönhetően a munka tökéletesen sikerült, és Masuoka a futam napjára újra starthoz állhatott.
Főbb jellemzők:
Hozzászólások