Lengyelországban került elő az az 1996-os Mitsubishi Carisma, amely ezidáig 1.001.112 kilométert futott főként lengyel utakon, de Európa-szerte is komolyabb meghibásodás nélkül.
Az autó tulajdonosa Jerzy Czarja elmondta “Az egész azzal kezdődött, hogy egy karambolban összetört az előző autóm, s mivel mindig is szerettem és sokra tartottam a japán kocsikat, úgy döntöttem, hogy egy ilyet keresek magamnak. Nem kellett sokáig kutatnom, mert a szomszédasszonyom éppen árulta a kétéves Mitsubishi Carismáját, mivel férje meghalt, ő pedig nem tudott vezetni. Amikor beültem a frissen megvásárolt Carisma volánja mögé, a számláló 50.000 kilométernél is kevesebbet mutatott.
Időszakos átvizsgálás kívül 1-2 jelentéktelenebb problémáról beszél a tulajdonos: “Minden keréknél csapágyat cseréltünk, ezenkívül új hátsó szabályzókarra is szükség volt, és persze a féktárcsák is elkoptak. A stabilizátorrudat kétszer cseréltük. Tavaly tavasszal szivárogni kezdett a hűtőfolyadék, de elég volt tömítést cserélni, és már meg is oldódott a dolog.”
A Carisma volt a Mitsubishi Motors első olyan modellje, amelynek fejlesztése Európában folyt, és a kontinensen is készült, a NedCar-nál, az MMC volt hollandiai gyárában. 1995 májusa és 2003 decembere közt mintegy 400.000 darabot Carismát gyártottak, melyből 30 százaléka 4 ajtós limuzin, 70 százalék pedig ötajtós ferdehátú kivitel volt. A modell Németországban, az Egyesült Királyságban, Hollandiában és más európai országon kívül dél-európai piacokon (különösen Portugáliában, Görögországban és Törökországban) is népszerűnek bizonyult. Oroszországban pedig volt idő, hogy a Mitsubishi Motors forgalmának 60 százalékát a Carisma eladásai tették ki.
Hozzászólások