2012. május 22. kedd, 18:28
A Mitsubishi Motors Corporation két elektromos hajtású járművel áll rajthoz a legendás Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Verseny Elektromos Hajtású Autók kategóriájában. Az MMC célja, hogy győzelmet arasson az i-MiEV Evolution modellel, a vállalat elektromos hajtású i-MiEV autójának versenyváltozatával. Az MMC emellett egy sorozatgyártású i modellt is benevez a futamra. Az amerikai Colorado államban rendezett futam időpontja 2012. július 3-8.
A Mitsubishi i-MiEV Evolution ugyanazt az elektromotort, akkumulátort és egyéb fődarabokat használja, mint a sorozatgyártású i modell; az autó fejlesztésében több partnervállalat is részt vett, többek közt a Meidensha Corporation és a GS Yuasa Corporation. Az i-MiEV Evolution fejlesztésének célja az MMC fejlett EV vezérlési rendszereinek és technológiájának bemutatása volt. Az MMC a jövőbeli EV-modellek magas szintű tartósságát és megbízhatóságát azzal is szavatolja majd, hogy fejlesztésük során felhasználja az i-MiEV Evolution megalkotása során összegyűjtött tapasztalatait.
A Pikes Peak futamra benevezett autók1. i-MiEV EvolutionA sorozatgyártású i-MiEV modellel azonos elektromotort, akkumulátort és egyéb fődarabokat tartalmazó i-MiEV Evolution különleges versenyfelépítménnyel készült; a tervezők a tömegcsökkentés és a jobb légellenállás érdekében csővázas karosszériát, szénszálas motorburkolatot és számos más speciális megoldást alkalmaztak. Az elöl egy, a hátsó tengelynél pedig két elektromotort tartalmazó összkerékhajtási rendszer kiváló teljesítménnyel és irányíthatósággal ruházza fel a versenyautót.
2. Mitsubishi i-MiEVA Pikes Peak futamon induló sorozatgyártású Mitsubishi i kisebb módosításai közé tartozik az áramvonalasabb első lökhárító, a bukócső és más biztonsági kiegészítők.
A Mitsubishi i forgalmazása az USA nyugati részén (Kalifornia, Washington és Oregon államokban) és Hawaii-ban 2011 novemberében kezdődött, s a tervek szerint 2012 júniusáig a modell az egész országban kapható lesz. Az i modell i-MiEV néven 2011 decembere óta Kanadában is megvásárolható, így hamarosan az egész észak-amerikai piacon elérhető lesz a vállalati és egyéni vásárlók számára.
All-pro TeamAz i-MiEV Evolution pilótája a Pikes Peak futamon és a csapat vezetője Hiroshi Masuoka; ő az első japán autóversenyző, aki a Dakar Rally során több egymást követő győzelmet is aratott a különböző kategóriákban. A Mitsubishi i-MiEV modellt Beccy Gordon, a Score nemzetközi off-road versenysorozat győztese vezeti majd.
VersenyzőkHiroshi Masuoka (Termékstratégia Osztály, Mitsubishi Motors Corporation)
Hiroshi Masuoka 1987 óta versenyez a Dakar Rallyn, és ő az első japán pilóta, aki különböző kategóriákban 2002-ben és 2003-ban is győzelmet szerzett a híres versenysorozaton.
Jelenleg Masuoka a Mitsubishi Motors alkalmazottjaként dolgozik, ahol feladatai közé tartozik a járműfejlesztés, a vállalati tesztpilóták képzése, valamint a részvétel a járműteszteken és egyéb eseményeken Japánban és külföldön egyaránt.
Masuoka: „A Pikes Peak kíméletlen körülményei közismertek, így hát kiváló alkalmunk nyílik arra, hogy bebizonyítsuk a nemzetközi nézőközönség számára: az elektromos autók nem csupán környezetbarát működésükkel tűnhetnek ki, hanem meggyőző teljesítményükkel és élvezetes vezethetőségükkel is.”
Beccy GordonBeccy Gordon közismert amerikai off-road versenyző; családjában nemcsak édesapja, hanem bátyja és nővére, sőt még a férje is sikeres autóversenyzők . Gordon jelentős tapasztalatra tett már szert a motorsport számos különböző területén – nem csupán versenyzőként, hanem szóvivőként is.
Gordon: „Igazán boldog vagyok, hogy alkalmam nyílik a Mitsubishi i vezetésére a Pikes Peak futamon. Azon leszek, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki ebből az elektromos hajtású modellből – ami már csak azért is izgalmas kihívás, mert a jövőben ezek az autók lesznek a motorsport főszereplői.”
Küldés e-mail-ben: Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:
Hozzászólások