2010-es bemutatkozása óta a világszerte eladott több mint 250 ezer ASX – amelyből mintegy 140 ezer kelt el Európában és Oroszországban – igazi globális sikernek bizonyult a Mitsubishi Motors számára; a típus kiválóan példázza az MMC által kifejlesztett innovatív és sokoldalú Project Global építési mód sikerét.
Erre az alapra építkezve mutatta be a Mitsubishi Motors a kompakt crossover felfrissített változatát a 2012-es New York-i Nemzetközi Autószalonon áprilisban, mielőtt a modell megkezdené európai pályafutását a Párizsi Autószalonon.
A legújabb ASX lágyabb vonalaival átrajzolt frontrésze a Mitsubishi formanyelvének továbbgondolásával született, s vizuálisan is kihangsúlyozza a „Solid, Safe, Simple”, azaz egyszerű és biztonságos, mérnöki szempontok alapján megtervezett külsőt.
A megújult orr-részhez illeszkedve a hátsó lökhárítót is felfrissítettek.
Az európai piacra szánt modelleken további újdonságokkal találkozunk:
• Új anyagok az utastérben,
• Új krómdíszek az első ajtókon,
• A jelenlegi forgókapcsoló helyett nyomógombbal aktiválható összkerékhajtás,
• Átdolgozott hátsó multi-link felfüggesztés a jobb úttartásért és fokozott komfortért.
Az Európában 2012 őszén piacra kerülő, továbbfejlesztett ASX a jelenlegi erőforrásokkal lesz elérhető, közte az MMC saját fejlesztésű, 4N1 jelű Clean Diesel motorcsaládjából az 1,8 literes, DiD egység nemrégiben bemutatott, 125 g/km CO2-kibocsátású, 116 lóerős változatával.
Előzetes műszaki adatok – EU specifikáció. (A végső homologizáció előtti adatok)
Karosszéria (EU modell):
- Hosszúság: 4,295 mm (ugyanaz, mint a MY12 esetén)
- Szélesség: 1,770 mm
- Magasság: 1,625 mm (tetősínek nélkül)
- Tengelytáv: 2,670 mm
Hajtásláncok:
Hozzászólások