A vadonatúj Jeep Compass a Genfi Autószalonon mutatkozott be az EMEA piacokon; a modell legendás, kategóriaelső terepképességeket, modern és hamisítatlan Jeep formatervet, kiemelkedő közúti alkalmasságot, a nyitott tetős autózás élményét, valamint fejlett, felhasználóbarát kapcsolódási és biztonsági funkciók gazdag választékát kínálja.
Az új modell a kompakt szabadidőjármű szegmenst, a világ egyik legfontosabb, rendkívüli ütemben növekvő piaci kategóriáját gyarapítja, amelynek globális éves eladásai a várakozások szerint 2020-ra csaknem 20 százalékkal gyarapodva elérhetik a 7,5 millió darabot. A vadonatúj Compass a Jeep modellkínálat meghatározó jelentőségű tagjaként jelenik meg az európai piacokon, lehetővé téve, hogy a márka versenyképes ajánlattal hódítsa meg a piac legnagyobb szabadidőjármű szegmensét.
„A vadonatúj Jeep Compass a kompakt szabadidőjárművek rendkívül jelentős, évente világszerte immár több mint 6,3 millió eladást jegyző piacán száll versenybe. A várakozások szerint 2020-ra csak Európában több mint kétmillió kompakt szabadidőjármű talál majd gazdára évente. Páratlan jellemzőinek - többek között a mértékadó terepalkalmasságnak, a világszínvonalú menetdinamikának, a karakteres Jeep formatervnek és a fejlett technológiai és biztonsági tartalmaknak – köszönhetően a Jeep Compass új mércét állít a szegmensben, újabb kiváló példájaként azon eltökélt szándékunknak, hogy a Jeep márkát világszerte felvirágoztassuk” – hangsúlyozta Mike Manley, a Jeep márkaigazgatója (FCA Global).
Hogy az EMEA térségben felmerülő, változatos ügyféligényeknek maradéktalanul megfeleljen, a Compass kétféle benzin- és két dízelmotorral, összesen nyolc különböző hajtáslánc-kombinációban lesz megrendelhető. A modell négyféle: Sport, Longitude, Limited (ez a legkifinomultabb, leggazdagabb technológiai tartalmat kínáló, legbőkezűbben felszerelt csúcsmodell), valamint a kategória legkiválóbb Trail Rated terepalkalmasságát kínáló, maximális offroad elvárások kielégítésére alkalmas Trailhawk kivitelben választható.
„A Compass bevezetésével teljessé válik a Jeep európai portfoliója, amely így minden egyes szabadidőjármű szegmenst lefed, megerősítve a márka rendkívül kedvező lendületét Európában. A Compass révén új szintre léphet márkánk, amely így igazán vonzó ajánlattal áll európai vásárlói elé. A Jeep legendás terepalkalmasságát karakteres formatervvel és a legkülönfélébb olyan felhasználóbarát technológiákkal kombinálja, amelyek biztonságos és kényelmes mindennapi vezetési élményt kínálnak, fejlett csatlakoztatási megoldásokkal kiegészítve” – hangsúlyozta Dante Zilli, a Jeep márkaigazgatója (FCA EMEA).
Karakteres, modern, hamisítatlan Jeep formavilág prémium jellemzőkkel és nyitott tetős szabadságérzettel
A vadonatúj Jeep Compass egyedülálló, modern esztétikumához széles kiállás társul. A vadonatúj szabadidőjármű azonnal Jeepként azonosítható, köszönhetően az olyan hagyományos formai megoldásoknak, mint a hetes osztású hűtőrács vagy a trapéz alakú kerékívek. A Jeep formatervezői fényes fekete háttér előtti, különálló króm elemekkel frissítették fel a legendás hetes hűtőrácsot. A fekete körvonalú fényszórókeretek még karakteresebbé teszik a vadonatúj Jeep Compass megjelenését.
A csapott, drámai hatású tetővonal és az izmos kerékdobok lenyűgöző megjelenést kölcsönöznek az autónak. A Jeep márkára jellemző, teljesen körbefutó üvegfelület és a fényes feketére festett tetőlemez (opció) semmihez sem fogható, prémium megjelenést eredményeznek. A külön rendelhető, kétrészes napfénytető maximális üvegfelületet és a lehető legnagyobb fejteret biztosítva nyújtja a Jeep márkától elválaszthatatlan, nyitott tetős vezetési élményt. A Compass hátsó megjelenésének meghatározó eleme az egyedülálló LED-es zárófény: a keskeny, szögletes lámpatest a csomagtérajtóra átfutva erőteljes, prémium megjelenést kölcsönöz a modellnek, egyértelművé téve hovatartozását.
A fokozott ügyfélélményt szolgálja a vadonatúj Jeep Compass motoros mozgatású csomagtérajtaja (piactól függően elérhető), ami nagyban megkönnyíti a csomagok be- és kirakodását.
Felső kategóriás belső kialakítás
A vadonatúj Jeep Compass utasterét kifinomult anyaghasználat és fejlett műszaki tartalom jellemzik. A középkonzol trapéz alakú kerete jellegzetes Jeep formai elem, színében és kidolgozásában a belső tér kiviteléhez alkalmazkodik. A középkonzolon kapott helyet a Uconnect rendszer 5, 7 vagy 8,4 colos érintőképernyője.
A padlókonzolon kaptak helyet a Jeep Compass funkcionális elemei, köztük a sebességváltó, a Selec-Terrain kezelőszervek, az elektromos rögzítőfék, a motor start-stop rendszer (ESS) kapcsolói, a klíma és hangerőszabályozó gombok, valamint a hordozható médialejátszó készülékek tárolórekeszben elhelyezett csatlakozó- és töltőportjai. A vezető előtti műszeregységet átgondolt kialakítású, benne 3,5 vagy 7,0 colos LED vezetőtájékoztató kijelzőt találunk. A színes 7 colos képernyőn megjelenő információkat a vezető akár menet közben is átkonfigurálhatja. Alapfelszerelés a Limited és Trailhawk felszereltségi szinteken.
Fejlett felhasználóbarát technológiák, köztük vadonatúj infotainment rendszerek
A vadonatúj Jeep Compass új mércét állít a Jeep kínálat infotainment rendszerei tekintetében. A háromféle Uconnect rendszer (UConnect 5.0, 7.0 és 8.4NAV) kommunikációs, szórakoztató és navigációs funkciói a vezetési élményt és az utasok kényelemérzetét egyaránt javítják, ráadásul a kategória egyik legnagyobb színes LED műszeregységét kínálja. A Uconnect 7.0 vagy 8.4NAV rendszerek nagyfelbontású, kapacitív érintőképernyőjük mellett az új Apple CarPlay és Android Auto funkciók (alapfelszerelés a Limited és Trailhawk kiviteleken) révén nyújtanak kihangosítást, navigációs és hangvezérelt üzenetkezelést. Ezen rendszerek révén az ügyfelek zökkenőmentesen integrálhatják telefonjuk hangfelismerő és infotainment szolgáltatásait a fedélzeti berendezéssel.
Kategóriaelső terepalkalmasság, kétféle összkerékhajtási rendszer
A kategória legkiválóbb terepalkalmasságáról kétféle fejlett, intelligens, állandó összkerékhajtási rendszer: a Jeep Active Drive és a Jeep Active Drive Low gondoskodik, utóbbi 20:1 arányú kúszóáttételt kínál. Mindkét rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 100 százalékát képes bármely kerékre összpontosítani. A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszereinek része a Jeep Selec-Terrain funkció, amely akár öt különböző üzemmódot (automata, hó, homok, sár, valamint - kizárólag a Trailhawk kivitelhez - szikla) kínálva gondoskodik a minden felszínen, időjárástól függetlenül, úton és terepen egyaránt tökéletes összkerékhajtásról.
A Compass hátsó tengelye és lehajtó tengelye lekapcsolható, az autó képes akár fronthajtással is közlekedni, így az összkerékhajtás kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással társulhat. A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszerei szükség esetén késlekedés nélkül váltanak át négy hajtott kerékre.
A Trailhawk kivitel emellett csaknem 2,5 centiméterrel megnövelt szabad hasmagassággal, fenékvédő lemezekkel, piros hátsó vonószemmel, egyedi első és hátsó lökhárítóval, kedvezőbb terepszögekkel (elöl 29,1, középen 23,7, hátul 33,1 fok), agresszív 17 colos offroad abroncsokkal és akár 22,9 cm szabad hasmagassággal rendelkezik.
Ha még szélsőségesebb terepalkalmasságra vágyunk, a Tralihawk kivitel Selec-Terrain funkciója lejtmeneti ereszkedés-szabályozót is kínáló Selec-Speed Control rendszert alkalmaz.
Hajtáslánc-kínálat
Hogy összes vásárlójának minden lehetséges igényét és elvárását kielégítse, a vadonatúj Jeep Compass nem kevesebb, mint nyolcféle hajtáslánc-opciót kínál, két benzinmotorral, két dízelmotorral, valamint kétféle sebességváltóval - egy hatfokozatú kézi, és egy kilencfokozatú automata egységgel.
A Compass európai kínálatát egy benzin- és két dízelmotor alkotja. Az 1,4 literes MultiAir2 benzines turbómotor 140 lóerőt ad le 5000/perc fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 230 Nm 1750/percnél; a start-stop rendszerrel szerelt motor hatfokozatú kéziváltóval és elsőkerék-hajtással kerül forgalomba. Az 1,4 literes MultiAir2 turbómotor erősebb változata 170 lóerőt (5500/perc) és 250 Nm nyomatékot (2500/perc) ad le; a motor kilencfokozatú automata váltón keresztül hajtja mind a négy kereket.
A dízel választék a takarékos 1,6 literes MultiJet II Stop&Start motorral indul, ennek 120 lóerős csúcsteljesítménye 3750/percnél érhető el, a legnagyobb forgatónyomaték 320 Nm (1750/perc). A motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó és kétkerék-hajtás tartozik. A 2,0 literes MultiJet II Stop&Start dízelmotor 140 lóerőt (4000/perc) és 350 Nm nyomatékot (1750/perc) ad le.
A motorhoz a kilencfokozatú automata vagy a hatfokozatú kézi sebességváltó egyaránt választható, 4x2 hajtásképlettel. Ugyanezen kétliteres MultiJet II Stop&Start dízelmotor nagyobb teljesítményű, 170 lóerős kivitele kizárólag a kilencfokozatú automata sebességváltóval és 4x4 összkerékhajtással rendelhető (beleértve a Trailhawk egyedi terepáttételes üzemmódját); méltó zárásaként a vadonatúj Compass dízelmotor-kínálatának.
A legerősebb benzinmotor, a MultiAir2 rendszerű, 2,4 literes Tigershark erőforrás 184 lóerővel (6400/perc) és 237 Nm nyomatékkal szolgálja ki a Compass ügyfeleit néhány Európán kívüli piacon (Oroszország, Afrika, Közel-Kelet). Ugyanez a motor 150 lóerőre csökkentett kivitelben is elérhető. Mindkét variánshoz a kilencfokozatú automata sebességváltó és összkerékhajtás társul.
Több mint hetven fejlett biztonsági és vagyonvédelmi funkció
A vezető és utasai biztonsága elsődleges jelentőséget élvezett a vadonatúj Jeep Compass fejlesztése során. A modell több mint hetven fejlett aktív és passzív biztonsági és vagyonvédelmi funkciót kínál, beleértve a ráfutásos ütközést gátló Forward Collision Warning-Plus rendszert és a sávelhagyásra figyelmeztető LaneSense Departure Warning-Plus funkciót (mindkettő alapáras tétel minden kiviteli szinten).
Emellett holttér-felügyelet és hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet, ParkView tolatókamera dinamikus segédvonalakkal, teljesen automata párhuzamos és merőleges parkolósegéd, adaptív tempomat, ESC menetstabilizáló elektronika elektronikus borulásvédelemmel, valamint hét légzsák alkotja a modell arzenálját. A fokozott védelem érdekében a Compass „biztonsági cella” vázszerkezettel rendelkezik, amely több mint 65 százalékban tartalmaz nagy szakítószilárdságú acélt.
A vadonatúj Compass két-két Limited, illetve Trailhawk kivitelű modellel vesz részt a Genfi Autószalonon. Az előbbiek közül az egyik háromrétegű gyöngyházfehér fényezéssel, fekete bőrkárpitozással, 170 lóerős 1.4 MultiAir2 turbómotorral, kilencfokozatú automata sebességváltóval és összkerékhajtással; a másik Granite Crystal Limited fényezéssel Sky szürke szövet/bőr kárpitozással, 140, lóerős Multijet II dízelmotorral, kilencfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással áll a reflektorfényben.
A két Trailhawk modell (a legkiválóbb off-road képességrekre vágyó, értő ügyfelek számára kidolgozott kivitel) Spitfire narancs, illetve Rhino fényezést kapott, mindkét modellben fekete bőr borítja az utasteret, és mindkettőt a 2,0 literes Multijet II dízelmotor 170 lóerős változata hajtja, kilencfokozatú automata váltóval.
Hozzászólások