Címkék: autóbérlés | bérlés | elektromos | Hyundai Kona | Mol Limo

2020. augusztus 06. csütörtök, 13:36

 

A Mol Limo 30 darab elektromos Hyundai Konát szerzett a flottájába. Az autók elvihetők pár órás utakra, kipróbálásra, elektromos autókkal való ismerkedésre, de akár több napra is bérelhetőek. A Liszt Ferenc repülőtéren is leadhatók, illetve felvehetők. A bejelentés alkalmával Egy Velence tavi tesztúton fogtuk vallatóra az elektromos Hyundai elektromos Konáját.

 

A Mol Limo nem aprózta el, kereken 30 darab elektromos Hyundai Kona került a flottájukba, amelyek már nem csak perc alapú időtartamban lehet bérbe venni (havi díjas bérlők 95,-Ft, alkalmi díjas bérlők 119,-Ft/perc áron), hanem egész napra (ára; havi díjas bérlők 15.999,-Ft alkalmi felhasználók 19.999,-Ft) illetve maximum három napra is elvihetőek. A hosszabb időre természetesen barátibbak az árak. A bérlés ajándékkártya formájában is megvehető és adható. Mivel a WLTP mérési ciklus szerint 305 kilométeres az autó hatótávja, ezért a Budapesten történő felvétel és a leadás között, egész jó távolságot lehet megtenni. Ez a nagyobb hatótávolság volt az apropója, a sajtótájékoztatót követő menetpróbának.



A Kona 2018-ban került piacra Európában és Dél-Koreában, kétféle akkumulátor kapacitással. Aki még nem bízik a teljes elektromos hajtásban, az megvásárolhatja a hibridként és hagyományos motorral is. Az autó szabadidő-autó formát öltött, mivel ez manapság a legdivatosabb járműfajta. A mérete jól eltalált, abban a kategóriában van, amely a legtöbb vásárlót hozhatja: ez pedig a kisebb suvok osztálya, a 4,2 méter körüli. A hazai olajcég autómegosztó szolgáltatása ezért is választotta ezt a modellt, mert a kompakt méretei miatt egész jól lehet vele parkolni, hatótávja pedig bőséges.



A Kona Electric méretei a következőképpen festenek: a 4180 milliméteres hosszúsághoz, kereken 1800 mm-es szélesség tartozik. Az autó magassága 1570 milliméter. A szabadidő-autós kialakítás eredménye, hogy az üléshelyzet magasabb a hagyományos autókénál, így kényelmes a be-, és a kiszállás. A MOL flotta érdekes matricázással látta el, illik az autó elektromos mivoltához.

Belülről nem lehet észrevenni, hogy elektromos autóban ülünk. Az utastérben nincsenek különleges formai megoldások, érdekes színek vagy extrém nagyságú központi kijelző. A ma általános autóbelsőt alkottak a tervezők, a kormány mögötti műszerfal digitális, középen található benne egy kör alakú műanyag keret. A műszerfal jól átlátható, könnyen leolvashatók róla az adatok, a hatótávolságot kilométerben is kiírja és a jobb szélén lévő futó skálán is megtalálni.



A központi kijelző menürendszere egyszerű, könnyen átlátható, a Mol Limo flottában lévő tesztautónkban nem volt navigáció, ezt furcsállottuk. Ezt a feladatot a rendszer részét képező Android Auto és az Apple CarPlay végzi. Az androidos rendszerhez sikerült csatlakoztatni a telefonunkat és a telefon tükrözés is ment valamilyen szinten. A kihangosítás működött, de a gyári navigációnak jobban örültünk volna.                            

Plusz pontot érdemel a hagyományos belső, mert a klíma vezérlője pl. külön gombokat kapott, ezért könnyű a kezelése és nem kell a menüben mászkálni az állításához, kis megszokás után, odafigyelés nélkül megy a klíma szabályozása. A váltókart, azaz az irányváltó kapcsolót, elegáns fém gombokkal helyettesítették.

Az utastér jó minőségű, semmi zörgést és oda nem illő hangot nem hallottunk. A műanyagok minősége lehetne jobb is, de valószínűleg az autós-újságírókon kívül, senki más nem tapogatja a műszerfalat és az ajtó burkolatokat. Tároló helyekből és a csatlakozási pontokból jelest kap a Kona, elöl a két USB port mellett 12 voltos csatlakozó is elérhető. A két első ülés között pedig csúsztatható fedelű, egész jól használható tároló található.
Hátul a térdeknek nincs nagy helye a 185 cm magas vezető mögött. A csomagtér az átlagosnak tekinthető 322 literes, ami az ülések lehajtását követően 1114 literesre bővülhet. Kétféle méretűre is lehet állítani raktér padlóját, alatta elfér a teljes méretű pótkerék, ami a tesztautónkban nem volt.



Elektromos autó révén, a legizgalmasabb természetesen a hatótáv kérdése. A Konát 293 kilométeres hatótávolságra feltöltött akkumulátorral vettük át, az útvonal a budapesti közlekedés minden területét lefedte. Volt néhány tíz kilométeres autópálya szakasz, ahol inkább a 100-110 km/órás, a villanyautóknál takarékosabb tempót tartottuk. Városi környezetben is közlekedtünk néhány kilométert, majd a városok közötti utak következtek. Légkondicionálást nem használtunk, a megszokott ablakos módszerrel tartottuk az optimális hőmérsékletet az autóban.
A megtett távolság 109 kilométer volt, a kezdeti 293 kilométeres hatótáv a túra végére 197 kilométerre csökkent. Ez 67 százalékos töltési szintnek felel meg. A teszt bizonyította, hogy a gyárilag megadott, valósnak mondott 289 kilométeres hatótáv odafigyeléssel, és a visszatermelés erősre állításával tartható.

Tesztautónk a Hyundai csehországi gyárában készült, tehát nincsenek elhúzódó szállítások, a típus egyébként sikeres, mert nemrég ünnepelték a 100 ezredik példány legyártását. Ez a két éves gyártási időtartamot nézve igen jónak mondható.

A kisebb hatótávolságú modell motorja 136 lóerős, a nyomatéka 395 Nm és egyfokozatú, fordulatszám csökkentő ”váltót” csatoltak mellé. A motorházban szinte elveszik a rendkívül alacsony súlypontot biztosító villanymotor, ami kapott egy műanyag burkolatot.

Az elektromos hajtás előnyeit nem kell ecsetelni: a villanymotor azonnali nyomatéka minden sebességnél látványosan érezhető. A 9,7 másodperces százra gyorsulás átlagos, de a városi tempóra és az onnan történő gyorsulás nagyon erős és azonnali.



Három fajta menetprogram érhető el (komfort, eco és sport), plusz ott a motorfék üzemben a visszatáplálás erősségének a háromféle állíthatósága. Az utóbbinál a legerősebb állásban gyakorlatilag egy pedállal irányítható az autó. A beállításban segít a kormány mögötti bal oldali váltófül.
Észrevettük, hogy a komfort, a gazdaságos és a sport módok közötti váltásnál, a legerősebb visszatöltés lecsökken pl. a gazdaságos módban. Ezt utólagosan kell, kézzel vissza állítani. Ezen kívül az autó kezelésében, működtetésében semmi kivetnivalót nem találtunk. Aki hagyományos meghajtású járműből ül át, az hamar megszokja. A csend minőségi, mert a kívülről érkező zajokat nagyon jól kizárták a fülkéből.

Az elektromos Hyundai Kona bérlése gazdaságos lehet, ha már egy napra béreljük Budapesten belül szaladgálni, akár csak elektromos autót kipróbálni, de bőven belefér egy Velencei tavi megmártózás is.

BA/MT



 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER