Címkék: hajtáslánc | Hyundai

2020. augusztus 25. kedd, 19:26

 

A Hyundai Motor ismertette az új Santa Fe hajtáslánc-kínálatának és új platformjának a részleteit, valamint a modell funkcióit és szolgáltatásait.

 


„Az új Santa Fe fontos mérföldkőnek számít a Hyundai életében. Az új platformra épülő, új erőátviteli rendszereket alkalmazó, új technológiákkal felszerelt modell minden eddiginél tisztább üzemű, dinamikusabban vezethető és takarékosabb.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor Group termékfejlesztésért felelős részlegének alelnök-igazgatója. „Az új Santa Fe bevezetésével a Hyundai összes szabadidőjárműve elérhető részben vagy teljesen elektromos hajtásláncokkal, a 48 voltos mild hibrid megoldásoktól egészen az üzemanyag-celláig.”
Új, villamosított hajtáslánc-választék
Az új Santa Fe az első olyan Hyundai modell Európában, amely megkapja az új ‘Smartstream’ hibrid és plug-in hibrid hajtásláncokat.

 



Az új 1,6 literes T-GDi ‘Smartstream’ hajtáslánc
Az új Santa Fe piaci bevezetéstől kezdve kapható hibrid kivitelének hajtásláncát az új 1,6 literes T-GDi (közvetlen benzin-befecskendezéses turbómotor) ‘Smartstream’ belső égésű erőforrás és egy 1,49 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátorról táplált, 44,2 kW teljesítményű villanymotor alkotja. A rendszer kettő- és összkerékhajtással egyaránt elérhető. A kombinált rendszerteljesítmény 230 LE, a maximális forgatónyomaték 350 Nm; a hajtáslánc csekély károsanyag-kibocsátás mellett kínál kompromisszumoktól mentes vezetési élményt.
A 2021 elején érkező plug-in hibrid kivitel ugyanezt az 1,6 literes T-GDi ‘Smartstream’ benzinmotort alkalmazza, de villanymotorja 66,9 kW teljesítményű, a lítium-ion polimer akkumulátor kapacitása pedig 13,8 kWh. Ez a változat kizárólag összkerékhajtással rendelhető. A rendszerteljesítmény 265 LE. A kombinált forgatónyomaték 350 Nm.
A hibrid és a plug-in hibrid hajtáslánchoz egyaránt új fejlesztésű, hatfokozatú automata sebességváltó (6AT) társul. Elődjéhez képest a 6AT egység hatékonyabb erőátvitelt és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál.
Az új 1,6 literes T-GDi ‘Smartstream’ motor elsőként alkalmazza a Hyundai újonnan kifejlesztett folyamatosan változó szelepvezérlési (CVVD) technológiáját. A motor üzemanyag-fogyasztását kisnyomású kipufogógáz-visszavezetés (LP EGR) teszi még kedvezőbbé. A CVVD technológia a menetviszonyok függvényében módosítja a szelep nyitási és zárási időtartamát: ez egyszerre szavatol nagyobb teljesítményt, valamint kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást.
Az LP EGR rendszer az elégett gázok egy részét visszavezeti az égéstérbe. Ez hűti a keveréket, és csökkenti a nitrogén-oxidok kibocsátását. Az 1.6 T-GDi egy olyan alacsony nyomású rendszerrel is rendelkezik, amely a kipufogógázt nem a szívórendszerbe, hanem a turbófeltöltő kompresszora elé vezeti át. Ezzel nagy terhelésen javítható a rendszer hatásfoka.
A CVVD és LP EGR technológiákról itt olvashat részletesen.

Új dízelmotor nyolcfokozatú, nedves duplakuplungos sebességváltóval
A hibrid hajtáslánc alternatívájaként az ügyfelek az új 2,2 literes ‘Smartstream’ dízelmotort is választhatják, amelyet továbbfejlesztettek, így még takarékosabb, egyben még erőteljesebb lett.

Új 2,2 literes ‘Smartstream’ dízelmotor
Az előző, acélblokkos erőforrással szemben az új generáció blokkja már alumíniumból készült, így 19,5 kg-mal könnyebb. A motor számos komponensét (pl. vezérműtengely) továbbfejlesztették, a belső súrlódás csökkenéséből adódóan kedvezőbb lett a motor üzemanyag-fogyasztása. Az új motor a korábbi 2000 helyett 2200 baros befecskendező rendszert alkalmaz, ami nagyobb motorteljesítményt tesz lehetővé. A négyhengeres dízelmotor legnagyobb teljesítménye 202 lóerő, a maximális forgatónyomaték 440 Nm. Az erőforrás két- és összkerékhajtással is rendelhető.
Az új motorhoz frissen fejlesztett, nyolcfokozatú, nedves duplakuplungos (8DCT) sebességváltó csatlakozik. Ez a hagyományos automata váltók finom kapcsolását a száraz duplakuplungos váltóknál is takarékosabb üzemmel társítja. Az új egység nyomatéktűrése 58 százalékkal nőtt a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóhoz képest, köszönhetően a tengelykapcsolók optimalizált hűtésének, amiről külön elektromos olajszivattyú gondoskodik. A kiváló hatásfokú hidraulikus vezérlőrendszer csak igény esetén működő elektromos olajszivattyúból, valamint gyűjtőtartályból áll. Az üzemanyag-fogyasztás 3 százalékkal csökkent, köszönhetően a kisebb mértékű teljesítményvesztésnek, valamint a hidraulikus rendszer jobb hatásfokának (nyolcfokozatú automata sebességváltókhoz viszonyítva.) Az új 8DCT emellett dinamikusabb vezetési élményt is kínál: gyorsítási képessége akár 9 százalékkal javult (a hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt modellekhez képest.*)

 



Új nyolcfokozatú DCT

Új platform a jobb menetteljesítményekért és a fokozott biztonságért
Az új Santa Fe az első olyan Hyundai modell az európai piacon, illetve az első olyan Hyundai szabadidőjármű világszerte, amely az autógyártó vadonatúj, harmadik generációs járműplatformjára épül. Az új platform számottevő előrelépést tesz lehetővé a menetteljesítmények, a vezethetőség, a takarékosság és a biztonság terén.
A többcsatornás levegőbevezetésnek köszönhetően javult a kerekek körüli levegőáramlás. Ezen túlmenően az új platform hatékony fenékburkolatának köszönhetően számottevően csökkentek a jármű alatt képződő aerodinamikai erőhatások. A jármű stabilitását tovább javítja, hogy a platformon alacsonyabban helyezkednek el a nehéz komponensek: így csökken a tömeg, és mélyebbre került a tömegközéppont. A modell aerodinamikai jellemzői is javultak: a légellenállás csökkentése kiváló üzemanyag-fogyasztást, teljesítmény-kifejtést és menetdinamikát eredményez.
A kormánykarok rögzített pontjait az első kerekek középpontjához közelebb helyezték el, ami dinamikusabb irányíthatóságot eredményez. Ami pedig a zaj- és rezgéscsillapítást illeti, a rezonancia szempontjából érzékeny pontokon megerősített hangelnyelő struktúrákat helyeztek el.
Az új platformból adódó, modern fejlesztések az ütközésvédelem terén is számottevő előrelépést tettek lehetővé. Az erőhatásokat több csatornán elvezető szerkezetnek, a forrón sajtolt elemeknek, valamint az ultranagy szakítószilárdságú acéllemez alkalmazásának köszönhetően a platform hatékonyabban képes elnyeli az ütközés energiáját, miközben az utascella a lehető legcsekélyebb mértékben deformálódik.

Még tágasabb belső tér
A Santa Fe mindig is kiemelkedően kényelmesnek és tágasnak számított. Az új modellben a módosított padlólemeznek köszönhetően még több férőhely várja az utasokat, még az új, villamosított hajtásláncokkal szerelt kivitelekben is. A modell hosszabb, szélesebb és magasabb közvetlen elődjénél.


Méretek (mm)
Hosszúság 4785 (+15mm)
Szélesség 1900 (+10mm)
Magasság 1685 (+5mm)
Tengelytáv 2765
Túlnyúlás elöl 945 (+5mm)
hátul 1075 (+10mm)

Az új platform intelligens helykihasználásának köszönhetően az akkumulátorcsomag elfért az utasülés (hibrid változat esetén), illetve a vezető- és utasülések (plug-in hibrid változat esetén) alatt. Így sem az utastér, sem a csomagtartó kapacitása nem csorbult. A módosított platformnak köszönhetően az új Santa Fe a második üléssorban három, a harmadik üléssorban pedig négy centiméterrel több lábhelyet kínál, mint elődje. A csomagtartó kapacitása is megnőtt. Az ötszemélyes verzió csomagtartója alaphelyzetben 634 literes (+9 liter az elődhöz képest.) A hétszemélyes kivitel esetében 24 literrel tágasabb: 571 literes a csomagtartó. A második üléssort teljesen előre tolva, a háttámlát függőlegesbe állítva az ötüléses kivitel esetében 831 literre (+12 liter), a hétszemélyes verziónál 782 literre (+32 liter) nő a térfogat.

 

 

 

Összkerékhajtás és Terrain üzemmód-választó
Ahogy az előző Santa Fe, az új generációs modell is megkapta a Hyundai HTRAC összkerékhajtási rendszerét. A Hyundai és Traction ('tapadás') szavakból megalkotott HTRAC név egy olyan technológiát takar, amely a kerekek tapadásától, illetve a menetsebességtől függően dinamikusabb vezethetőséget és jobb nyomatékkifejtést szavatol.
Az új Santa Fe elsőként kapja meg a Terrain Mode üzemmód-választót: a középkonzolon elhelyezett tárcsával kényelmesen választhatjuk ki a kívánt üzemmódot. Az eltérő üzemmódok különböző helyzetekre optimalizálják a menetjellemzőket, valamint a HTRAC rendszer beállításait. A funkció eltérő üzemmódokat kínál homokos, havas és saras talajra. Emellett szilárd útburkolaton öko, sport és komfort fokozatokban is használható. A kiegészítő intelligens (Smart) üzemmód választása esetén a jármű automatikusan észleli a vezetési stílust, és a vezető helyett, automatikusan választja ki a megfelelő üzemmódot.
Az eltérő üzemmódok és a HTRAC kombinálásának köszönhetően javult a jármű gyorsítóképessége, menetstabilitása és üzemanyag-fogyasztása. Havon, murván vagy sárban közlekedve a rendszer fokozott tapadást biztosít, ami jobb kanyarvételi teljesítményben nyilvánul meg. Csúszós útfelületen a teljesítmény automatikusan mind a négy kerék között oszlik meg. Sport üzemmódban a HTRAC a hajtóerő akár 50 százalékát a hátsó tengelyre juttatja, így javítva a gyorsítóképességet. Komfort állásban a stabilitás kerül középpontba: a vezérlés a rendelkezésre álló nyomaték akár 35 százalékát irányítja a hátsó kerekekre. Takarékos Öko üzemmódban kizárólag az első kerekek hajtottak.

Továbbfejlesztett kapcsolódási funkciók és Hyundai Bluelink
Az új Santa Fét kategóriája élére emeli új, prémium technológiája, azon belül is elsősorban kényelmi és funkcionális szolgáltatásai. Az új, digitális műszeregységen és a szélesvásznú audio-video-navigációs (AVN) monitoron kívül az új Santa Fe ultramodern Hyundai Bluelink telematikai és Connected Car szolgáltatásokat is kínál. Az ügyfelek a Bluelink alkalmazás segítségével megkereshetik járművük tartózkodási helyét, a távolból oldhatják vagy reteszelhetik a központi zárat, vagy lekérhetnek olyan adatokat, mint az üzemanyagszint. A Hyundai LIVE szolgáltatások valós idejű forgalominformációval, parkolási frissítésekkel, az üzemanyagtöltő állomások címével és áraival, valamint időjárás-információkkal szolgálnak. Az alkalmazásból közvetlenül a fedélzeti navigációs rendszerébe küldhetünk célállomásokat vagy érdeklődésre számot tartó pontok (POI) címeit. Amennyiben a vezető végső úti céljától 200-2000 méterre kénytelen leparkolni, aktiválhatja az 'utolsó kilométer navigáció' funkciót, amely a Bluelink alkalmazáson keresztül a vezető okostelefonjára adja át, és ott folytatja megszakítás nélkül a navigációs útbaigazítást.
Az AVN képernyővel társítva immár vezeték nélküli kapcsolaton keresztül is elérhető Apple CarPlay és Android Auto funkciók révén a felhasználók a fedélzeti kijelzőre tükrözhetik iOS és Android okostelefonjuk tartalmát és funkcionalitását. A padlókonzolon kialakított vezeték nélküli töltőaljzatot is továbbfejlesztették, így az gyorsabban: akár 15 watt teljesítménnyel képes tölteni. A hátul utazók kényelmét egy további USB töltőaljzat szolgálja.
További testre szabást tesz lehetővé az intelligens hangfelismerő rendszer. A fokozatválasztást a váltókar helyett nyomógombokkal lehetővé tevő, elektronikus vezérlésű (shift-by-wire) sebességváltó még kényelmesebbé teszi a vezetést.
Ahogy az előző Santa Fe, úgy az új generációs modell is teljes méretű head-up kijelzőt kapott, amely a fontos információkat közvetlenül a szélvédőn jeleníti meg. A vezető így anélkül férhet hozzá a fontos információkhoz (a menetsebességtől a navigációs adatokig, az üzemanyagszinttől a biztonsági figyelmeztetésekig), hogy tekintetét le kellene vennie az útról. A nyolc colos átmérőjű felületen vetítő, nagy fényerejű (több mint 10 000 kandela/nm2) rendszer a legváltozatosabb fényviszonyok között is optimális leolvashatóságot kínál. A vetített kép magassága és látószöge a vezető igényei szerint módosítható.

Ultramodern biztonsági funkciók még gazdagabb tárháza
Az új Santa Fe a Hyundai SmartSense aktív biztonsági funkciók teljes körét kínálja, és a legszigorúbb európai biztonsági előírásoknak is megfelel. Az aktív biztonsági szolgáltatások további fejlesztése révén az új Santa Fe a prémium versenytársakkal egyenértékű biztonsági színvonalat kínál.
Az új Santa Fe elsőként kapott autópálya menettámogató funkciót (HDA). A sávkövető asszisztens funkcionalitást az intelligens sebességtartó automatával kombináló rendszer érzékelők és navigációs térképadatok alapján sebességkorlátozással védett szakaszokon vagy zónákban automatikusan szabályozza a jármű sebességét. A kormánykeréken elhelyezett gomb segítségével egyetlen mozdulattal aktiválható a HDA rendszer.
Szintén új a hátrameneti ütközéselkerülő támogatás (PCA) funkció. Ez a tolatókamera és a tolatóradarok együtt alkalmazásával észleli, ha akadály felé tolatunk. Ilyenkor figyelmeztető jelzést ad le, valamint szükség esetén működésbe hozza a fékeket, így kerülve el az ütközést. Az automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer (RSPA) lehetővé teszi, hogy a vezető a járművön kívül tartózkodva, az indítókulcsot használva előre vagy hátra mozgassa az új Santa Fét. Az új Santa Fe további vezetőtámogató funkciói: elülső ütközés-elkerülő támogatás (FCA), holttéri ütközésre figyelmeztető (BCW) és holttéri ütközést elkerülő támogatás (BCA), biztonságos kiszállást támogató rendszer (SEA), holttér-felügyelet (BVM), sávkövető rendszer (LFA), valamint hátrameneti keresztirányú ütközéselkerülő támogatás (RCCA).

Opciós Hyundai SmartSense biztonsági és vezetőtámogató funkciók:
Elülső ütközés-elkerülő támogatás (FCA) [ÚJ: kanyarodás kereszteződésben]
Navigációs alapú intelligens távolságtartó automata (NSSC) [ÚJ: navigációs adatok használata]
Autópálya menettámogató funkció (HDA) [ÚJ]
Hátrameneti parkolási ütközéselkerülő rendszer (PCA) [ÚJ]
Automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer (RSPA) [ÚJ]
Holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (BCW)
Holttéri ütközés-elkerülő támogatás (BCA)
Biztonságos kiszállást segítő rendszer (SEA)
Holttér-felügyelet (BVM)
Sávkövető segédlet (LFA)
Hátrameneti ütközés-elkerülő támogatás (RCCA)

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER