Címkék: Hyundai i10

2020. február 20. csütörtök, 21:44

 

 

2008-as bevezetése óta az i10 sikertörténetnek számít a Hyundai európai jelenlétében. A vadonatúj i10-est Európában tervezték, fejlesztették és gyártották.

 

 

 

A típus külső formaterve fiatalos szellemiségről tanúskodik, ugyanakkor kompromisszumoktól mentes beszállási és utazási komforttal segíti a modell változatos ügyfélkörét mindennapos feladataik elvégzésében. A vadonatúj Hyundai i10 emellett a kategória egyik legteljesebb körű biztonsági és kapcsolódási csomagját kínálja.

Dinamikus, stílusos formaterv

A vadonatúj Hyundai i10 fiatalos, dinamikus dizájnja lágy felületekkel és határozott élekkel teremt izgalmas kontrasztot. Az optikai hatást mélyebb tetővonal és szélesebb karosszéria teszi intenzívebbé. A modell sportos karakterét a kerek LED-es nappali fényekkel felszerelt, széles hűtőmaszk hangsúlyozza ki. Az ügyfelek opcióként új rajzolatú, 16 colos könnyűfém keréktárcsát is választhatnak.
A vadonatúj i10 belső tere fiatalos hatású, ugyanakkor kompromisszumokat nem ismerően praktikus. A műszerfalat borító, háromdimenziós méhsejt mintával díszített dekorpanel az egész utastér megjelenését feldobja.

 

 

Praktikum és kategóriaelső kapcsolódási szolgáltatások

A vadonatúj i10 négy- vagy ötüléses kivitelben egyaránt megrendelhető. A megnövelt tengelytávnak köszönhetően az eddiginél is tágasabb a belső helykínálat. A 252 literes, jól variálható csomagtartó a kategória élvonalába tartozik. A vezetőt pedig új tolatókamera segíti a parkolásban.

Új kapcsolódási funkcióinak – például az Apple CarPlay és Android Auto szolgáltatásoknak – köszönhetően a vadonatúj i10 ezen a téren is kategóriája legjobb teljesítményét nyújtja. Ezek a funkciók mind a kategóriában páratlanul nagy, 8 colos színes érintőképernyőről vezérelhetők. Opcióként vezeték nélküli okostelefon-töltés is rendelhető. A Bluelink telematikai rendszer jelentős biztonsági és vagyonvédelmi előnyöket, fokozott kezelhetőséget és kapcsolódási képességet kínál egy okostelefonos alkalmazáson keresztül.

Teljes körű biztonsági csomag

A vadonatúj i10 a legújabb fejlesztésű Hyundai SmartSense aktív biztonsági és vezetőtámogató funkciókkal rendelkezik, és ezzel a kategória legteljesebb körű biztonsági csomagját kínálja. Olyan szolgáltatások tartoznak ide, mint az elülső ütközés-elkerülő rendszer (FCA), az adaptív távolsági világítás (HBA), a sávelhagyást gátló rendszer (LKA), a vezető éberség-felügyelet (DAW), vagy az intelligens sebességkorlátozás figyelmeztetés (ISLW).
Élvezetes vezethetőség és N Line kivitel
A vadonatúj i10 kétféle, hengerenkénti befecskendezéses (MPI) benzinmotorral rendelhető: az 1,0 literes három-, az 1,2 literes pedig négyhengeres. Mindkét motorhoz ötfokozatú kézi kapcsolású, vagy szintén ötfokozatú, robotizált manuális sebességváltó társítható.
Emellett a Hyundai bemutatja a vadonatúj i10 N Line modellt, amely igényes formai részletei mellett fokozott menetdinamikát is kínál, köszönhetően az exkluzív 1,0 literes Turbo GDi motornak.

 Dinamikus, stílusos formaterv

A vadonatúj i10 lágy felületeket határozott törésvonalakkal kombináló, fiatalos és dinamikus formaterve kiemelkedik az A-szegmensből. Elődjével összehasonlítva a legújabb generációs modell markánsabb arányokkal rendelkezik, letisztult, izmos karosszériáját pedig úgy alakították ki, hogy a lehető legtágasabb belső teret nyerjék.

Külső formaterv

A vadonatúj i10 dinamikus, kecses formavilága lágy felületekkel és határozott élekkel teremt izgalmas kontrasztot. Elődjéhez képest a vadonatúj i10 még erőteljesebb arányokkal rendelkezik. Az optikai hatást mélyebb tetővonal (-20 mm) és szélesebb karosszéria (+20 mm) teszi intenzívebbé. A hatás az új rajzolatú, opciós 16 colos könnyűfém keréktárcsákkal válik teljessé; ezek energikus, dinamikus megjelenést kölcsönöznek az autónak.
A vadonatúj i10 fiatalos, dinamikus formaterve kiemelkedik az A-szegmensből. A széles hűtőmaszk sportos személyiségről tanúskodik; ezen belül helyezkednek el a kerek kialakítású, kifinomult méhsejt belső szerkezetű LED-es nappali fények. Hátul a lámpatestekbe futó, két vízszintes törésvonal osztja meg a csomagtér lágy felületét.
A vadonatúj i10 oldalfalát meghatározó letisztult, izmos felületet úgy alakították ki, hogy a lehető legtágasabb belső teret nyerjék. Az autó szélességét különleges, háromszögletű idomok erősítik optikailag, hangsúlyossá téve a karosszéria négy sarkában elhelyezkedő kerekek pozícióját. A messziről jól látható, X alakú C-oszlop egyértelműen azonosítja az autót, és az oszlopon elhelyezett logóra vonzza a szemlélő tekintetét.
A tíz rendelhető alapszín mellett a vadonatúj i10 játékos oldalát kihangsúlyozó, kéttónusú tetőlemez (fekete vagy piros színben) teremt további lehetőségeket az egyedi megjelenés kialakítására. A karosszériaszínek közül három (Dragon Red, Brass és Aqua Turquoise) új a kínálatban. Összességében 22 különböző külső színkombináció lehetséges.

Karosszériaszínek:

[Új] Dragon Red
[Új] Brass
[Új] Aqua Turqoise
Phantom Black
Polar White
Star Dust
Sleek Silver
Champion Blue
Tomato Red
Slate Blue

Belső kialakítás

A vadonatúj i10 belső tere fiatalos hatású, ugyanakkor kompromisszumokat nem ismerően praktikus. A belső tér meghatározó stíluselemei az ajtóburkolat kiemelkedéseként megvalósított légbeömlőnyílások, amelyek vízszintes tájolást kölcsönöznek a műszerfalnak, optikailag szélesebbé téve a teret.
A műszerfal nagyméretű dekorpaneljén megjelenő, háromdimenziós méhsejt-mintázat átfut az ajtópanelekre. Ez felértékeli az egész belső tér megjelenését.
A belül érvényesülő fiatalos stílus a praktikus megoldásokkal és a kompromisszumok nélküli kényelemmel együtt ugyanazt a nagyobb autókat idéző hangulatot eredményezi, amely az előző generációs modellt is jellemezte. Az ajtóbetétek szélesebbnek láttatják a műszerfalat, egyszersmind ráirányítva a tekintetet a tágas ajtózsebekre. Az utasoldalon, a kesztyűtartó fölött nyitott tárolórekeszt alakítottak ki a tervezők.
A belső tér három árnyalatban rendelhető.

Beltéri színvilág:

Obsidian fekete
Brass metál
Shale-szürke

Tágas és praktikus

A négy- vagy ötüléses kivitelben rendelhető, vadonatúj i10 praktikus szolgáltatások egész tárházát nyújtja vezetőjének. A megnövelt tengelytávnak (+40 mm) köszönhetően az eddiginél is tágasabb a belső helykínálat.
A vadonatúj i10 övvonala elöl (-11mm) és hátul (-13mm) is alacsonyabban húzódik, ami a kecsesebb megjelenésen túl mindkét oldalra jobb kilátást eredményez. Ha ehhez hozzávesszük a korábbinál kisebb területet (13,1° helyett 11,9º) kitakaró C-oszlopot, még kedvezőbb látóteret kapunk, ami nagyban elősegíti a manőverezést.
A 252 literes, jól variálható csomagtartó a kategória élvonalába tartozik. A rakodóperem magassága 29 mm-rel csökkent (az előző modellhez képest), így a táskákat és szatyrokat könnyebb beemelni a csomagtartóba. A két szinten behelyezhető csomagtérpadló és az egy kézzel ledönthető hátsó ülések még praktikusabbá teszik az i10-est a mindennapokban.
A vadonatúj i10 opciós tolatókamerával és parkolóradarokkal segít a pontos manőverezésben. A sebességváltót hátramenetbe kapcsolva a jármű mögötti terület képe megjelenik a műszerfal közepén található kijelzőn.

Kategóriaelső kapcsolódási szolgáltatások

 A vadonatúj i10-est kategóriája élvonalába emelik új kapcsolódási szolgáltatásai. A modell a szegmens legnagyobb érintőképernyőjét, legfejlettebb okostelefonos csatlakozási szolgáltatásait, valamint vezeték nélküli okostelefon-töltést kínál.
A technológia mindenkié
A vadonatúj i10 fejlett technológiai megoldásai mind arról a központi színes érintőképernyőről vezérelhetők, amely 8 colos képátlójával a legnagyobbnak számít a szegmensben. Az iOS vagy Android operációs rendszerű okostelefonok problémamentes integrációjáról, biztonságos kezelhetőségéről és a funkciók tükrözéséről Apple CarPlay és Android Auto funkcionalitás gondoskodik. A vezeték nélküli töltés funkciónak köszönhetően pedig az okostelefonok kábel nélkül tölthetők.
Kapcsolódási rendszerek és funkciók
[Új] 8 colos audio kijelző
[Új] 8 colos audio, videó, navigáció (AVN)
Apple CarPlay és Android Auto
[Új] Bluelink telematikai rendszer

[Új] Vezeték nélküli töltőrendszer

 

 

Bluelink telematikai rendszer

 A Hyundai funkciókban bővelkedő, dinamikus Bluelink technológiáján keresztül a legkülönfélébb online csatlakoztatott fedélzeti szolgáltatásokat biztosítja ügyfeleinek. Ezek a szolgáltatások jelentős ügyfélelőnyt hordoznak a biztonság és vagyonvédelem, a fedélzeti rendszerek vezérlése és a csatlakozás terén. A Bluelink telematikai technológiák alkalmazásával továbbít valós idejű adatokat (pl. időjárási és forgalom-információkat), valós idejű parkolási tájékoztatást, illetve a helyi üzemanyag- és elektromos töltőállomásokra vonatkozó információkat.
Az online kapcsolódás a modern mobilitás nélkülözhetetlen elemévé vált. A Bluelink telematikai rendszer számottevő ügyfélelőnyt kínál a beépített modemen és a hozzá tartozó okostelefonos alkalmazáson keresztül. A felhasználók rákereshetnek egy érdeklődésre számot tartó pontra (POI), majd a keresési eredményt közvetlenül az autó navigációs rendszerének továbbíthatják, így az már azelőtt készen áll az utazásra, hogy az utasok beszállnának.
A ‘Find My Car’ szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a vezető akkor is könnyen megtalálja autóját, ha ismeretlen környéken parkolt. Emellett parkolóhelyek és üzemanyagtöltő állomásokra is rákereshetnek, valós idejű kapacitás- és árinformációkkal egyetemben.
A külön megrendelhető navigációs rendszerhez Hyundai LIVE Szolgáltatások előfizetés is tartozik, amely valós idejű forgalmi tájékoztatást, időjárásjelentést, valamint (ahol ezt a törvény megengedi) traffipax adatbázist is kínál.

Bluelink és LIVE Szolgáltatások funkciók:
Távoli szolgáltatások: a vezető a távolból működtetheti a központi zárat, a jelzőkürtöt / világítást, és lekérdezheti a jármű állapotát
LIVE Szolgáltatások: valós idejű információk a forgalomról, üzemanyag-állomásokról és parkolóhelyekről (árakkal együtt), időjárásról vagy traffipaxokról
Jármű keresése: a vezető ismeretlen környéken parkolva is könnyen megtalálhatja autóját
Célállomás (POI) autóba küldése: a helyi hasznos helyek (POI) keresése a fedélzeti navigációs rendszerbe való küldése
Hangvezérelt helyi keresés: online (felhő alapú) hangfelismerés
Biztonság: riasztó bekapcsolására figyelmeztető jelzés
Karbantartás: diagnosztika és jármű állapot jelentés (p. abroncsnyomás és légzsákok), menetadatok

Teljes körű biztonsági csomag

A vadonatúj i10 a legfejlettebb Hyundai SmartSense biztonsági funkciókkal rendelkezik. A vadonatúj i10 aktív biztonsági és vezetőtámogató funkciók széles körével rendelkezik. Ezzel nem csak kategória legteljesebb körű biztonsági csomagját kínálja, de a legszigorúbb európai biztonsági előírásoknak is megfelel.

Kategóriaelső biztonsági funkciók
A ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer (FCA) többfunkciós kamera segítségével képes észlelni a jármű előtt haladó járműveket, illetve gyalogosokat. Az automatikus távolságifény-vezérlés (HBA) funkció automatikusan vált át a tompított és a távolsági világítás között. Képes felismerni a szemből közeledő vagy előtte haladó járművek világítását, és ehhez igazodva minden helyzetben optimálisan világítja meg az utat.
A vadonatúj i10 további biztonsági funkcióinak sorában megtalálható a sávelhagyást gátló rendszer (LKA), a vezető éberség-felügyelet (DAW), valamint az intelligens sebességkorlátozás figyelmeztetés (ISLW).

Szériakivitelű biztonsági és vezetőtámogató funkciók:
[Új] Elülső ütközés-elkerülő rendszer (FCA) városi és gyalogosvédelmi funkcióval: Az előre tekintő, többfunkciós kamerát alkalmazó FCA rendszer városi forgalomban észleli, ha előttünk megáll vagy lassít egy jármű, és szükség esetén automatikusan működésbe hozza a fékberendezést. Eközben a multifunkciós kamera észleli az autó elé kerülő gyalogosokat, figyelmezteti rájuk a vezetőt, majd szükség esetén automatikusan fékezni kezd. Az elülső ütközésre figyelmeztető rendszer (FCW) felhívja a vezető figyelmét a potenciális ütközésekre.
[Új] Automatikus távolságifény-vezérlés (HBA): a HBA képes felismerni a szemből közeledő vagy előtte haladó járművek világítását, és ehhez igazodva minden helyzetben optimálisan világítja meg az utat, így a vezetőnek nincs más dolga, mint a vezetésre összpontosítani.

[Új] Sávelhagyást gátló rendszer: az LKA az elülső kamera segítségével felügyeli az útfelfestéseket. Amennyiben a jármű a vezető akarata ellenére elhagyja a sávot, a rendszer hang- és fényjelzéssel riasztja a vezetőt, majd a kormányzásba beavatkozva visszatéríti a járművet a helyes irányba. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS) hangjelzést ad, mielőtt az autó átlépné a fehér, szürke vagy kék felfestéseket. A rendszer hang- és fényjelzéssel riasztja a vezetőt, mielőtt a kormányzásba beavatkozva visszatérítené a járművet a helyes irányba.
[Új] Sebességkorlátozásra figyelmeztető, intelligens funkció (ISLW): az ISLW az elülső kamerát, valamint a navigációs rendszertől kapott információkat együttesen felhasználva azonosítja a forgalmi jelzőtáblákat, és valós időben jeleníti meg az aktuális sebességkorlátozásokat és előzési tilalmakat. Az információ a navigációs berendezés kijelzőjén és a TFT műszergységben egyaránt megjelenik.

[Új] Vezető éberség-felügyeleti riasztás (DAW): a DAW a vezetési stílus elemezésével felismeri, ha a vezető figyelmetlenül vagy fáradtan vezet. Ebben az esetben figyelmeztető hanggal, valamint a műszeregységben megjelenű üzenettel hívja fel a vezető figyelmét a kritikus helyzetre.

A vadonatúj i10 alapfelszereléséhez tartozik az eCall szolgáltatás, amely a eCall nyomógombot kiegészítve képes automatikusan kapcsolatba lépni a mentő- és segélyszolgálattal, amennyiben a jármű olyan súlyos balesetet szenvedett, hogy kinyíltak a légzsákjai.

Élvezetes vezethetőség, takarékos erőforrások

A vadonatúj i10 kétféle motorral és kétféle sebességváltóval biztosít élvezetes vezethetőséget. A márka környezettudatos szemléletét demonstrálja az ISG start-stop funkció, vagy az opcióként megrendelhető ECO csomag.
Új motorkínálat
A vadonatúj i10 kétféle motorral rendelhető. Az 1,0 literes, háromhengeres MPI motor legnagyobb teljesítménye 67 lóerő, maximális forgatónyomatéka 96 Nm. A végsebesség 156 km/óra. Az 1,2 literes, hengerenkénti befecskendezéses (MPI), négyhengeres benzinmotor 84 lóerőt és 118 Nm-t biztosít, a vele elérhető legnagyobb sebesség 171 km/óra.
Mindkét motorhoz kétféle sebességváltó választható: egy ötfokozatú kézi kapcsolású, valamint egy szintén ötfokozatú, robotizált manuális sebességváltó (AMT). A hagyományos automata sebességváltókkal szemben az AMT kisebb tömegének és csökkentett belső súrlódásának köszönhetően csekélyebb üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé.
Rendelhető motorok:

1,0 literes MPI háromhengeres
Teljesítmény: 67 LE
Forgatónyomaték: 96 Nm
Sebességváltó: 5MT / 5AMT
Végsebesség: 156 km/óra
Üzemanyag-fogyasztás* (l/100km): 4,8 / 5,9
CO2-kibocsátás* (g/km): 110 / 134
Üzemanyag-fogyasztás** (l/100km): 4,2 / 4,8
CO2-kibocsátás** (g/km): 97 / 109

1,2 literes MPI négyhengeres
Teljesítmény: 84 LE
Forgatónyomaték: 118 Nm
Sebességváltó: 5MT / 5AMT
Végsebesség: 171 km/óra
Üzemanyag-fogyasztás* (l/100km): 5,1 / 6,1
CO2-kibocsátás* (g/km): 117 / 138
Üzemanyag-fogyasztás** (l/100km): 4,5 / 4,9
CO2-kibocsátás** (g/km): 103 / 113
* WLTP, vegyes ciklus szerint
** NEDC 2.0, vegyes ciklus szerint

Kedvezőbb fogyasztás és menetdinamika

Mindkét motort ISG start-stop rendszerrel szerelték fel, ami kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást, szerényebb CO2-kibocsátást és jobb hatásfokot eredményez. Az ISG rendszerrel különösen városi forgalomban érhető el számottevő fogyasztáscsökkentés: amint megáll az autó, az ISG automatikusan leállítja a motort. A még kedvezőbb légellenállás érdekében az autó közegellenállási együtthatóját 0,32-ról 0,31-re csökkentették.
A vadonatúj i10 ECO csomaggal is megrendelhető: ez módosított áttélezésű hajtáslánccal, négyszemélyes utastérrel, valamint 14 colos kerekekkel járul hozzá a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztáshoz.
A vadonatúj i10 MacPherson első rugóstagot és elektromos szervokormányt (MDPS) alkalmaz.
A vezethetőség javításához a hátsó felfüggesztést és a kormányművet érintő módosítások is hozzájárultak. A hátsó csatolt hosszlengőkar (CTBA) profilját a korábbi háromszögről U alakúra módosították, ami kanyarodáskor fokozott stabilitást eredményez. A merevebb kormányösszekötő (2,4 helyett 2,7 Nm/fok) alkalmazásának köszönhetően javult a kormányreakció. A kormányáttétel is rövidebb lett, a korábbi 53,5 mm / ford helyett 56,0 mm / ford.

Bemutakozik a vadonatúj i10 N Line

A szintén most bemutatkozó, vadonatúj i10 N Line a negyedik olyan Hyundai modell, amely elérhető ebben a dinamikus kivitelben. Az új modell a vadonatúj i10 formatervét az N Line-ra jellemző sportossággal és karakterrel egészíti ki. Az N Line 2018-ban indult útjára a sikeres i30 modellel, amit az i30 Fastback, majd a Tucson követett. A Hyundai legújabb típusa exkluzív 1.0 T-GDi motorral biztosít fokozott vezetési élményt.

Új kivitel, sportosabb dizájn
Akárcsak a vadonatúj Hyundai i10, a vadonatúj i10 N Line is olyan dinamikus, kecses dizájnt nyújt, amely a lágy felületek és az éles törésvonalak kontrasztjával lepi meg ügyfeleinket. Ami a külső megjelenést illeti, módosították a lökhárítókat és a hűtőmaszkot: ennek köszönhetően az autó a Hyundai márka motorsport-tevékenységei által ihletett, dinamikus megjelenést öltött magára. Az exkluzív 16 colos könnyűfém keréktárcsák és a LED-es nappali világítás még erőteljesebbé teszik a vadonatúj i10 N Line jellegzetes dizájnját, és kihangsúlyozzák a modell sportos hangvételét.
A vadonatúj i10 N Line további exkluzív stíluselemei az N Line embléma, a pirossal írott i10 típusjelzés, valamint az alsó védőburkolat és a diffúzor. Az autó hatféle karosszériaszínben választható; ezekhez kéttónusú tetőlemez társítható.
Motorsport ihletésű belső részletek

Az utastér kialakítása főhajtás a versenyautók előtt. A dinamikus hangulatért az olyan részletek felelősek, mint az N típusjelzésű kormánykerék és sebességváltó kar, a légbeömlők piros kerete, vagy a fém pedálsor. A sportos ülések a testet jobban megtámasztva segítik elő a dinamikus, pontos vezetést.
Az alapkivitelű i10-hez hasonlóan ez a verzió is fiatalos stílussal és praktikus megoldásokkal ejt rabul, amelyek azonban nem mennek a kényelem rovására.

Exkluzív 1.0 Turbo GDi erőforrás az élvezetes menetdinamikáért
A vadonatúj i10 N Line a modellcsalád egyetlen tagjaként megkapta az 1,0 literes Turbo GDi benzinmotort. A háromhengeres erőforrás legnagyobb teljesítménye 100 lóerő, maximális forgatónyomatéka 172 Nm. A modellverzió a hengerenkénti befecskendezést alkalmazó, 1,2 literes négyhengeres benzinmotorral (84 LE, 118 Nm) is megvásárolható. Mindkét motorhoz ötfokozatú kézi sebességváltó társul.
A vadonatúj i10 N Line európai forgalmazása 2020 nyarán veszi kezdetét.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER