Címkék: autókiállítás | autószalon | BMW | Los Angeles | X5 M | X6 M

2014. október 30. csütörtök, 13:35

 

Az új BMW X5 M és az új  BMW X6 a BMW nagyteljesítményű, összkerékhajtású modelljei a november 21-én kezdődő, Los Angeles-i Autószalonon mutatkoznak be a nagyközönség számára.

Ha alkatrész kell a BMW-jéhez, keresse fel az autoalkatreszonline24.hu webáruházat (x)

Az új modellek - kombinált üzemanyag-fogyasztása: 11,1 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátásuk: 258 g/km (az üzemanyag-fogyasztási értékeket az EU-tesztcikluson határozták meg és a választott gumiabroncsméret függvényében változhatnak) - amelyekkel továbbra is a BMW M GmbH diktálja a tempót a nagyteljesítményű Sports Activity Vehicle (SAV) és a Sports Activity Coupe (SAC) modellek piaci szegmensében.



Amikor e két típus előző generációja 2009-ben a piacra érkezett, első ízben jelent meg a BMW M GmbH nagyteljesítményű gépeinek karaktere a BMW X-modelljeinek családjában, s mindjárt kategóriavezető menetdinamikai képességekben mutatkozott meg. Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M újabb fejezettel írja tovább e sikertörténetet, mégpedig dinamikus képességeik, érzelmeket ébresztő M dizájnjuk és kiemelkedő gazdaságosságuk terén tett további jelentős lépésekkel.

Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M sikerrel ötvözi a BMW nagysikerű X-családjának karakteres erényeit – exkluzivitás, robusztus konstrukció, illetve magas fokú agilitás és mindennapos használhatóság – az M modellek kiemelkedő teljesítmények iránti jellemző elkötelezettségével. Utóbbiak hatásos igazolása a mély benyomást keltő menetteljesítmények: a szériakivitelt bővítő, nyolcfokozatú M Steptronic sebességváltóval mindkét modell álló helyzetből mindössze 4,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.


Innovatív motortechnika
A BMW X5 M és a BMW X6 M új M TwinPower Turbo erőforrása a BMW által összkerékhajtású modell számára valaha is kifejlesztett legerősebb motor. Innovatív M TwinPower Turbo technikájával – két kettős leömlésű turbófeltöltő (Twin-Scroll Turbo), a hengersorok közötti kipufogó-leömlő, a VALVETRONIC szelepvezérlés és nagypontosságú közvetlen benzinbefecskendezés (High Precision Injection) – a 4,4 literes V8-as aggregát a 6000 és 6500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon 423 kW/575 LE, azaz elődjénél öt százalékkal nagyobb maximális teljesítményt produkál. Még jobban érzékelhető a fejlődés az új motor forgatónyomatéki karakterisztikáján, amelynek csúcsa immár 70 newtonméterrel, azaz 10 százalékkal magasabbra ível. E 750 newtonméter 2200 és 5000 percenkénti fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll.

Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M EU-cikluson mért üzemanyag-fogyasztása ezzel szemben 20 százalékkal alacsonyabban alakul a korábbiaknál, így 13,9-ről 100 kilométerenként átlagosan 11,1 literre csökkent. Szintén 20 százalékkal adódik kisebbre, a kilométerenként 258 grammra mérsékelt kombinált szén-dioxid-kibocsátásuk. Az alapkivitelükhöz tartozó, Drivelogic nyolcfokozatú M Steptronic sebességváltóval álló helyzetből mindkét modell mindössze 4,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Végsebességüket az elektronika 250 kilométer/órára határolja.



Erőteljes fellépés és exkluzív felszereltség
Tekinteteket vonzó formavilágával az új BMW X5 M és az új BMW X6 M egyértelműen kifejezésre juttatja sportos ambícióit. Karosszériájuk színére fényezett külső elemeikkel vizuálisan mindkét modell laposan simul az útra, míg vegyes méretű (hátul szélesebb) abroncsozásuk sportosan széles nyomtávjaikat kiemelve hangsúlyozza prémiumkarakterüket. Egyértelmű külső megkülönböztető jegyeik révén az M modellek még határozottabban elkülönülnek a többi BMW X5 és BMW X6 változattól. Nagyméretű első légbeömlő nyílásaik, modellemblémával és Air Breather elemekkel kiformált oldalsó rácsaik, kettős tartóra rögzített M külső visszapillantó tükreik, négy végcsőben záródó, jellegzetes M kipufogórendszerük és a BMW X6 M hátsó légterelője kölcsönöz számukra az M-rajongók által azonnal felismerhető, egészen egyedi stílust. Az exkluzív megoldások ezen együttesét a szintén M-specifikus, alapkivitelben 20, extrafelszerelésként pedig 21 col peremátmérőjű, vegyes (hátul szélesebb) abroncsozású M könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé.





A minőségi kidolgozású utastér sportos részletei, igényes anyagválasztása és a kifogástalan kivitelezés jól átgondolt kombinációjával kelt mély benyomást. Az M műszeregységet, az alumínium sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel kiegészített, bőrbevonatú M kormánykereket és az M váltókart – amely a jól ismert M kettős tengelykapcsolós sebességváltóéhoz (M Double Clutch Transmission) hasonlóan működik – elektromos állítású M első sportülések, M vezetőoldali lábtámasz és az opcionális szélvédő-kijelző (Head-Up Display) egészíthetik ki. Utóbbi alapváltozatához képest sebességfokozat-kijelzést, fordulatszám-sávot és kapcsolásjelző fényeket is tartalmazó M-specifikus megjelenítéssel egészül ki.

Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M vásárlói számos kifejezetten az M modellek számára fenntartott olyan extrafelszerelés közül válogathatnak, mint például a 21 col peremátmérőjű M könnyűfém keréktárcsák, a teljes Merino bőrkárpitozás és a multifunkciós M ülések. A külső színek palettáján két új M árnyalat tűnik fel.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER